Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit helmikuussa 2010

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Oulun seudun, kun onhan meitä muualtakin, kuin kaupungista! :)

Nyt hommiin..

Vierailija
2/124 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin Verkku just samaa, että pitäis lisätä se seutu tuohon otsikkoon. :)

Mites se miitti? Ehdotin aiemmin keskiviikkoa, mutta ehkä kuitenkin paremmin sopis torstaina neuvolan jälkeen eli n. klo 14.

Verkku kyseli suhteista omiin vanhempiin lapsensaannin jälkeen. Meillä on aina ollu tosi hyvät välit etenki äitin kans, ja semmosina ne on pysyneetkin. Äiti ei turhia hötkyile, antaa meidän hoitaa vauvaa meidän tavalla eikä oo neuvomassa liikoja. Sitten kun kysyy niin toki kertoo mielipiteensä.

Kävin siellä jälkitarkastuksessa, oletan että kaikki on ok kun ei mistään mitään erikseen mainittu. Lääkäri puhu vaan siitä, että vesirokkorokote SAATTAA suojella vyöruusultakin mutta vesirokko ei. :D

Neuvolantäti pyysi mua tulemaan huomiseen perhevalmennukseen vauvaa esittelemään. Suostuin tietty, mutta hoksasin kotona, että se on sopivasti meidän huutoaikaan... Että saapa nähdä huutaako tuo siellä vaan. :D Meille on muutenkin rantautunu taas ilmavaivat, nytkin vaan huutaa ja huutaa ja huutaa ja huutaa... Liinassa onneksi aika helposti rauhottuu, mutta hetkeksikään ei saa pysähtyä. Nytkin pitää koko ajan heilua, tosi helppo kirjottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan rientää, tammikuukin mennä hurahti. Ja poika kasvaa ja kehittyy, siitä on yhtäkkiä tullut paljon sosiaalisempi, selkeästi kaipaa juttuseuraa ja osaa sen näyttää ja tykkää olla myös lattialla pitempiä aikoja.

Suhteista vanhempiin, meillä on äitin kans ollu ihan hyvät välit ja on edelleen. Tosin tän vauvan syntymän jälkeen se on alkanu vähän turhan kärkkäästi jakelemaan omia mielipiteitään lasten kasvatuksesta, vieläpä tyyliin "kannattaa sitten kyllä tehdä niin...." tai "sitä ei kyllä kannata tehdä...." Alkaa pikku hiljaa ottaa aivoon, täytyy varmaan sanoa sille, että lopettaa tuon. Onneksi se asuu eri paikkakunnalla ja soitellaanki max. pari kertaa viikossa, niin ei tuu pahasti mitta täyteen.

Marsupialia, tein sen lainapaketin kansion välissä olevalla kaavalla m-koon taskuvaippoja. Ihan vaan jostain jämäkankaista, mitä löytyi. Käytän niitä sitte kuoren alla. Täytyy ensi kerraksi kyllä hommata paremmat kankaat. Menevät varmaan aika pian pieneksi, olis ollu sama tehdä l-kokoisia. Toivottavasti teillä mahavaivat pian helpottais! Inhottavaa, jos pikkuiseen sattuu!

Mulla on torstaina päivällä ohjelmaa, mutta illasta esim. klo 16 eteenpäin sopii... Mutta keskiviikkona sopis paremmin. Mites tehään ja onko muita tulossa?

Vierailija
4/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsyttää. Poika oli lievästi sanottuna vaikea saada asettumaan yöksi. Mikään ei oikein kelvannut. Viimein reilun kahden tunnin jälkeen malttoi antaa periksi ja pisti nukkumaan. Huoh! Tämä oli kyllä ensimmäinen laatuaan näin mittavaa huutokonserttia ja ainakaan en itse toivo tätä lisää.

Miiteistä sen verran mielenpäällä, että jotenki aristelee sitä, että tuon hyttysen kanssa pitäs bussilla lähteä keskustaan. Periaatteessa mulla ois helpompaa se syöttö, kun voi sen pullon tempaista mukaan mutta sit missä sen maidon sille lämmittää? Voihan se olla, että tekee itselleen asian hankalammaksi kuin se onkaan.

Keskiviikkona olen itse menossa vaunuillen tuohon lähelle alueen esikkoryhmään tutustumaan. Saapa nähdä millainen meininki siellä on.

Mutta nyt lähtis vielä itse köllöttelemään, kun poitsu jatkoi nukkumista.

Katjuska ja poitsu 1kk

Vierailija
5/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona oli mullakin tarkotus mennä sinne esikkoryhmään, mutta en tietenkään muistanu sitä sillon ku keskiviikkoa ehotin. :) Mites perjantai? Sillon mulla ei olis yhtään mitään ohjelmaa, joten kaikki ajat käy.

Katjuska, ainakin Stokkan yläkerran kahvilassa on mikro, jolla voi lämmittää maitoa. Se on muutenkin vauvaystävällinen paikka, kun mahtuu vaunuilla. Me ollaan Sampon kans käyty jo aika paljon kaupungilla. On niin helppo kulkea bussilla ja ruokakin kulkee vielä mukana. Poikakin nukkuu yleensä aina vaunuissa.

Mulla oli eilen illalla kuumetta 37.9. En ymmärrä mikä sen nosti, ku ei mulla mitään flunssaa ainakaan ole. Nyt tuntuu olo ihan normaalilta taas. Outoa.

Nyt vaipanvaihtoon, kuulu äsken semmoset pörinät pöksyistä...

Vierailija
6/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaunuilla olisi helppo kulkea, meilläkin typy aina niissä nukkuu, mutta tuntuu niin rasittavalta ruveta niitä vaunuja kasailemaan ja nostelemaan ulos autosta ja takas. Varsinkin nyt talvella, ehkä me joskus aletaan treenaamaan! :)

Kaukalossa herää nykyään heti, kun auto pysähtyy ja kauppareissut mennäänkin aika pikavauhtia.

Jonkun kotiin mulle miitti passaisi hyvin, on sitä kyllä arka ton kirpun kanssa lähtemään! Sen siitä saa tästä maalaiselämästä.. :)

Pitäiskö meidän lähteä sognatorea piristämään, otetaan syömiset mukaan?

Tulin just hummailemasta, kävin mukavan lenkin metsässä ja myräkkäkin taukosi sopivasti.

Iskä vei vauvan lenkille ja sehän nukkua posottaa vieläkin vaikka mulla meni tallilla kolmatta tuntia. Vaikea vaan aina näin päivisin päästä lähtemään, kun vauvan kannalta ois paras aika ja iltaisin tahtoo mennä sitten itkuksi.

Kyllä ne kasvaa ryminällä..

en tiiä kuinka "sallittua" se on, mutta kun ns.hyppyyttää vauvaa nätisti käsillä ylös alas, niin sieltä tulee jo jonkinlaisia ääneen nauruja, ja on niin haltioissaan, että :)

Jännä, jos marsupialialla tuollain nousee yhtäkkiä kuume. Ei rintatulehdusta kuitenkaan?

Pitääpä lähteä kaappeja tonkimaan, jos sieltä löytys jotain evästä.

Verkku ja tyttö 12vko

Vierailija
7/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kans passaa miitti ihan milloin vaan oikeestaan kun on nuo pakkaset vähäks aikaa ohi.

perjantai passaa...miten muilla?

mitähän Sognatorelle kuuluu, taitaa olla kiirusta pienen kans kun ei täällä ainakaan kuulu:) mutta niinhän se meinaa olla pienen kanssa.

Verkku tuskin vauvan hyppyyttäminen mitenkään kiellettyä on. hauskaa vain jos hymyä tulee:)

Katjuska:pullon saa kyllä varmasti ainakin kahviloissa varmastikkin kaikissa lämmitettyä. jos ei asiakas mikroa ole niin pyytää henkilökuntaa lämmittämään.

mullakin silloin Aadan ollessa pienempi, tuntui aivan ylivoimaiselta lähteä vaunuilla kaupunkiin yms. mutta sitten kun siellä tuli käytyä niin huomas että eihän se niin kauheen vaikeaa olekkaan. tietenki siinä omat haasteensa aina on mutta kyllä se yleensä ihan hyvin menee.

Hellunen:kannattaahan se synnytyksen jälkeen aika rauhallisesti aloitella tuo liikkuminen.

mulla tuli eilen käytyä bodystepissä ja meni toinen nivunen tosi kipeeksi loppupuolella tuntia. onkohan liitokset?

onko muut huomannu että jos rankemmasti liikkuu että kipeytyis? on kyllä kroppa tosissaa erilainen nykyään. ei oikeen omia rajojaan tunne. mutta jospa se vahvistuisi pikkuhiljaa:)

Vierailija
8/124 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miitin ajankohtaa vielä päätetty? Huominen ois meille sopinut, torstai aamuna ollaan menossa meijän alueen esikkoryhmään joten sille päivälle ei välttämättä tarvi enempää ohjelmaa :) Perjantaina anoppi tulossa kyläileen joten kotosalla ollaan sillon.

Jos ei tälle viikolle saaha tapaamista sovittua niin mites teillä muilla ens viikko??

Vierailija
9/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ens viikoksikaan oo mitään ihmeempää. Keskiviikkona olis sekä se vauvakino että meidän alueen esikkoryhmä (johon en tänään pääsekään, kun eilenkin nousi illaksi kuume...). Mitään sovittua ei ens viikoksi ole. Sanokaa muut millon passaa, kun mulla ei oo ihmeempiä. :)

Vierailija
10/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sopii ensi viikko paremmin.Maanantaina? Tiistaina ois perhevalmennusta ja torstaina muuta ohjelmaa.

Mikähän Marsupialialle nostaa kuumetta? Ikävä juttu,toivottavasti loppuu pian kuumeilut. Kaupungilla kulkemisesta,ei mekään olla monesti käyty, mutta suosittelen silti lähtemään. Mulla eniten paniikkia aiheuttaa bussimatka, joka kestää täältä melkeen puoli tuntia.Ei oo kiva, jos alkaa bussissa huutamaan. En oikeen tiedä, miten toimia, jos tulee kova parku. Syliin ottaminen tuntuu aika riskaabelilta. Nykyään on mahdollista mennä kyllä myös meidän pienellä autolla, koska ostin matkarattaat! :D Ja onneksi bussimatkat on tähän asti menny ilman isoja itkuja. Mutta kaupungilla esim. siellä stokkan yläkerran kahvilassa on tosi lepposta käydä. Siellä perällä ei haittaa, vaikka vauvaa itkettää ja siellä on helppo imettää ja vaihtaa vaipatkin. Kiva välillä käydä ihmisten ilmoilla, piristää itseä ja tottuupahan vauvakin vähän ihmisvilinään.

Poks, mullakin tuli selkä eilen kipeeksi, kun lykkäsin vaunuja puoli tuntia lumisilla pyöräteillä ja sitten vielä siivosin kotona. Nimijuhliin tein marsipaanikakkua ja tuli vatsalihakset kipeeksi marsipaanin kaulitsemisesta. Aika romuna vissiin raskauden jäljiltä, hehheh?! Vaikka omasta mielestä keskivartalo kuitenkin oli suht hyvässä kunnossa ennen raskaaksi tuloa. Jospa se siitä.... Tänään meinaan lähteä kokeilemaan hiihtämistä. Saapa nähdä, missä kunnossa olen huomenna :)

Verkku, minäkin olen vähän "hyppyyttänyt" poikaa. Se on niin jämäkkä, että eiköhän se sen kestä.

Mutta nyt pitäis vissiin lähteä kauppaan, jos meinaa tälle päivää käydä....

Vierailija
11/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai passaa! Passaisko muillekin?

Vierailija
12/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, että ite kokeilin bussilla liikkumista ensin siten, että ajoin vaan ihan lyhyen matkan ja kävelin sitten kotiin. Sitten uskalsi lähteä pitemmille reissuille :) Missäs maanantaina nähdään?

Vierailija
13/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme juuri lenkiltä ja vauva jäi ulkosalle nukkumaan. Lumitöitäkin sai taas tehdä urakalla!

Bussilla olis helppo kulkea, mutta niitä ei liiemmin tällä perällä näy :)

Millon käytäs Sognatoren luona? Siis jos hänelle sopii! :)

Mulla on alkanut päätä särkemään joka ikinen päivä. On vissiin niin jumissa joka paikka, että pitäis kai käydä hierojalla.

Josko tekis vähän kotitöitä, illalla kyläilemään.

Joko Hellusen poika on tehnyt saman, meillä on ihan yhtäkkiä ruvennut rytmi tulemaan, ja syöttökerrat vähentynyt? Kun ennen on ollut oikeastaan koko päivän tissi suussa, ja nyt se ei enää niin maistukaan. Ite on tietenkin sitä koko ajan tyrkyttämässä vanhasta tottumuksesta! :)

Vierailija
14/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt tasan viikko laskettuun aikaan. Epäilen kyllä että tämä tyttö viihtyy masussa pidempäänkin.

Alkuviikosta piti käydä äippäpolilla liikehälytyksen takia, mutta kyseessä väärä hälytys. En tiiä kuukostaako oudolta, mutta sitten kun selvisi että kaikki on ok, niin musta oli vaan kiva kuunnella pitkään niitä sydämmen lyöntejä ja käydä ylimääräisessä ultrassa. Saimpahan samalla painoarvion 3,4kg, eikä ole mitään napanuoraa kiertyneenä kurkun ympärille/isoa päätä (joita vähän pelkäsin)

Marsupilia: meilläkin alkaa esikkoryhmä to. Onkohan kyseessä sama ryhmä? Siellä just kuulemma osa on jo saanut lapsen ja osa vielä odottelee vähän aikaa :)

Minä varmaan täällä palstoilla vaan kytiskelen jonkin aikaa ennen kuin uskallan tulla mihinkään miittiin esittäytymään. Vähän olen joskus ujopiimä.

Vierailija
15/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gribz, tais olla Riian esikkoryhmä torstaina. Meillä on keskiviikkoisin. :) Mua harmittaa kauheesti, kun en tänään sinne päässyt. Pakko kuitenkin koittaa levätä, ettei se kuume enää nousis. Vielä ei ainakaan tunnu, kahtena iltana se on näihin aikoihin noussut... Toivottavasti nyt pysyiskin pois.

Olisko se miitti sitten maanantaina vaikka klo 12 stokkan yläkerran kahvilan lähistöllä? Vaikka siinä hissiaulassa, siinä on tilaa vaunujen kans pyöriä. :) Gribzkin vaan tulee mukaan, ei me kovin pelottavia olla. :) Poks on ainakin kans tulossa, laitto facebookissa viestiä.

Gribzille vielä tsempitykset loppuodotukseen! Ne viimeset päivät voi olla pitkiä. Hyvä kuitenkin, ettei vauva näytä kovin isolta. Minä kävin kokoarviossa rv 37 raskausdiabeteksen takia, painoarvio oli lasketuksi ajaksi 3,5kg, varmaan piti aika tarkkaan paikkansa kun rv 41+6 oli 3920g.

Eilen oltiin tosiaan siellä perhevalmennuksessa malleina. Poitsu oli ihan kiltisti, ei huutanut ollenkaan. Vähän meinas kitisyttää lopussa kun jännitys hävis, mutta sekin meni ohi. Ei siellä ollut ku kolme pariskuntaa, niin ei äitiäkään yhtään jänskättänyt. Ei mua kyllä yleensäkään. :) Oli kyllä ihan kiva käydä. Pikasesti punnittiin Sampo, vaaka näytti vaatteet päällä 5990, joten saapa nähdä mitä huomenna saadaan viralliseksi tulokseksi! Sampo on kyllä tänään syöny niin paljon, että menee varmaan kuus kiloa rikki. :D

Vierailija
16/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Maanantai kuulostaa hyvältä. Tapaamispaikkakin sopii, tosin en oo ihan varma löyvänkö mää sinne :D En oo varmaan ikinä käyny siellä stokkan yläkerran kahvilassa. Mikä kahvila se muuten on? Tapaamisajaksi passais paremmin hieman myöhäsempi aika, esim. klo:14??? Meillä tahtoo nuo aamut olla niin hektisiä. Miltä kuulostais??

Yritän sitte tuolloin ekan kerran tulla linja-autolla joten jos mua ei näy niin todennäköisesti en oo vaunujen kans sitte päässy nousemaan linja-autoon. Hui ku alko jännittään! Linja-auto matka ja uusien ihmisten tapaaminen!!

Joo Gribz mää yritän huomenna mennä sinne esikkoryhmään. En tiiä onko samasta ryhmästä kyse kun vissiin Oulussa tuntuu pyörivän niitä ympäri kaupunkia.Se ryhmä on vissiin alkanu jo useampi viikko sitte mutta ite yritän uskaltautua sinne huomenaamulla ekaa kertaa...

Vierailija
17/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun olisi ihana tulla miittin, mutta itseni tuntien olen niin laiska mihinkään lähtemään, vaisinkin kun täältä putalta on niin raivostuttavaa ja kallista tulla bussilla. Pitää kyllä koittaa joku kerta tulla :)

Tänään oli neuvola. Se mun neuvolatäti on kyllä niiiin mukava :) aina tulee hyvä mieli kun siellä käy. Tänään taas kehu kuinka mussa ei raskaus näy muuten kuin mahasta, ei kuulemma ole tullut näkyviä kiloja :) kyllä se on mukava kuulla, kun itsellä on niin möhkäle olo.

Kaikki oli hyvin ja massu on jo 31cm :)

Vauvan hyppyyttämisestä: mulla ainakin on sellainen kuva siitä hommasta, että lapsi alkaa sitten vaatimaan sitä ja sitten on vaikea saada viihtymään sitä rauhassa. Se käy aika raskaaksi kun pitäisi kokoajan hyppyyttää että toinen on tyytyväinen :( Semmoinen muistikuva mulla jäi siitä kun sisko hyppyytti omiaan.

Vierailija
18/124 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tosiaan kävin ensimmäistä kertaa oman alueen esikkoryhmässä ja oli kyllä mukavaa vaihtelua arkeen. Suosittelen kyllä kovasti, jos haluaa tutustua muihin äiteihin.

Gribz: h-hetki lähenee, saattaa olla jo huomenna ;)

Minullahan tosiaan alkoi ne supparit 2 päivää ennen vauvan syntymää ja siihen asti olin ihan "oireeton". Itse en käynyt ylimääräisessä ultrassa. Selvisi sitten kun vauva syntyi, että napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja kerran jalan ympärillä. No mitään seuraamuksia ei näistä ollut onneksi.

Tosiaan tänään harjoittelin tuota bussimatkailua mennessä tonne ryhmään ja ei mitään ongelmia (onneks oli matalalattiabussi), mutta tosiaan, kyllä se meilläkin 30 minsaa tuo matka keskustaan vie ja en uskaltais vauvaa nostaa vaunuista, jos bussi jarrutteliski sitten niin vauva ei näpeissä välttämättä pysyis. Koskilinjoilla kun noita kaasu-jarrukuskeja piisaa. Toisaalta jotenkin itseä myös ärsyttäis ajatus itkevästä vauvasta, vaikka normaaliahan se on kun vauvan kommunikaatiosta puhutaan.

En taida vielä tulla maanantaina annan ton kirpun kasvaa vielä hetken. Ilta ollut nyt kätinää...tätäkin näpsyttelen 1 sormijärjestelmällä. Jospa se taas tästä.

Vierailija
19/124 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riia, sinne kahvilaan on kyllä helppo löytää. Hissillä vaan ylimpään kerrokseen, niin ei voi eksyä. Tosin niillä Kauppurienkadun puoleisilla hisseillä ei pääse ylös asti, pitää mennä niillä Saaristonkadun puoleisilla hisseillä. Jos nähdään siinä jossain hissien lähellä siellä ylhäällä, niin vaunuista varmaan tunnistetaan toisemme. :) Ja klo 14 käy meillekin. Sampoliinikin saattais olla jopa hyvällä tuulella hereillä, jos on nukkunut koko päikkärit. Ja ei sitä bussimatkaa kannata jännätä, kyllä se kuski käy nostamassa vaunut bussiin, jos ei kyydissä olijoista kukaan tajua eikä satu matalalattiabussi. Mulla on kerran sattunu sellanen vanhanmallinen bussi ja onneks oli kyydissä ystävällisiä ihmisiä.

Ystävällisistä ihmisistä tuli mieleen, kun mua niin ihmetyttää kaupungilla kulkiessa miten ihmiset kehtaa olla niin epäystävällisiä! Vaunujen kans ei kuitenkaan aina oo niin kauheen helppo avata painavia ovia, niin ihmiset vaan hyökkäilee ovista eikä yhtään voi auttaa pitämään ovea auki. Toiseen suuntaan katsotaan, ettei ainakaan vaan pyydetä apua. En tajua. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ei se tokikaan pakollista ole, mutta kyllä mulla ainakin on tapana pitää ovea auki mummeleille ja vaunuille ja muutenkin perässä tulijoille, etten ainakaan naamalle lyö ovea. Tuntuu kyllä olevan aika lailla oululaisten ongelma, kun monessa muussa kaupungissa on helpompi kulkea... Joo. Paasaus loppukoon. En vaan aina ymmärrä.

Meillä ei onneks mitään napanuoraongelmaa ollut synnytyksessä, se kai siitä enää olis puuttunutkaan... Mutta oon ymmärtänyt, että se on aika yleistä, että napanuora on kaulan ympärillä, mutta yleensä se ei aiheuta mitään ongelmia. Sillon kai eniten, jos on monta kierrosta tai kovin lyhyt napanuora.

Meidän poikaa ei varsinaisesti hyppyytetä, tai oletin ainakin että Verkku ja Hellunen tarkotti sellasta pystyssä hyppyyttämistä? Mutta siis kaikkea hytkyttämistä ja heiluttamista ja pomppimista kyllä vaatii, että pysyy rauhallisena. Semmosta se on ollut alusta asti, ainakaan mitään muuta rauhottamiskeinoa ei oo löytyny ku liike tai tissi. Joten niillä mennään, oppii vauva sitten vaatimaan niitä tai ei. Tai siis se on vaatinutkin niitä ihan pariviikkosesta asti... Eiköhän se joskus opi niistä poiskin. Raskastahan se on, kun tuo mötkäle kasvaa koko ajan, mutta minkäs teet. Nyt elellään vauvan ehdoilla, se on selvää. :)

Nyt herättelen Sampon ja kohta neuvolaan. Vähän jänskättää päivän mitat. Ainakin hellusen pojan 2kk paino ohitetaan, pituutta ei välttämättä. :)

Vierailija
20/124 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahrina ilmoittautuu elävien kirjoihin:)

Onnittelut kaikille uuden ja ihanan perheenjäsenen saamisesta!!!!! Ja uusia odottajiakin on ilmoittautunut!!!! Tervetuloa minunkin puolesta:)

Aika on mennyt niin nopsaa että ei uskokkaan. Ja anteeksi pyynnöt kaikille etten ole täällä paljon kirjoitellut. Välillä olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja mutta tämä vauva-arki on kyllä vienyt kaiken energian ja ajan. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan kun rytmit on löytynyt ja jaksaa koneella istua.

Ensimmäiset 6 viikkoa meni ihan valvoessa (n.2-4 tuntia unta koko vrk) Olin niin väsynyt ja poikki etten juurikaan edes muista koko ajasta yhtään mitään… Vauva kyllä nukkui päivisin pätkissä mutta itse en osannut päivällä nukkua ollenkaan. Hullu vielä päätin järjestää häät ristiäisten yhteyteen, joten järjestelyjä riitti.

Sen jälkeen poika ykskaks alkoi nukkua koko yön 8-10 tuntia. Aivan luksusta oli kun niin äiti kun poikakin sai nukuttua kunnolla niin jaksoi nauttia arjesta ja poika oli iloinen:)

Univelkojen kuittaamiseen menikin sitten muutama viikko.

Nyt alkaa rytmit olla kohdillaan. Poika menee nukkumaan klo20.00 ja herää syömään 06.00. Senkin jälkeen nukutaan vielä 2-3 tuntia. Päikkäreitten kans on vähän ongelmia mutta nukkuu niitäkin pari tuntia. Olemme vasta nyt aloittaneet vaunuissa nukkumisen ja siellä nukkui tiistaina peräti 4 tunnin päikkärit!!! Harmi vaan kun näin kovia pakkasia niin en raski laittaa ulos nukkumaan. Mutta kesää kohtihan tässä mennään:)

Huomenna olisi 3kk neuvola ja painoa on varmaan noin 5,5-6 kiloa. Hyvin on kasvanut ja jokeltelee jo kovasti. Kädetkin on löytynyt, mutta niiden käyttötarkoitus on tällä hetkellä niiden imeskeleminen:) Lattialla tykkää kovasti potkia helistimiä mitkä kiikkuu tuommosessa telineessä. Mahallaan ei kovin paljoa viihdy, ollaan nyt alettu harjottelemaan sitäkin. Eli aika normaalia arkea.

Esikkoryhmään oli meilläkin tänään tarkoitus mennä mutta poika on vähän nuhaisen oloinen niin en kehtaa lähteä. Jospa ensviikolla sitten paremmalla onnella.

Miittiin olisi kans mukava tulla, mutta kartan tuota keskustaa. Vaunuilla ollaan niin vähän liikuttu että ei kehtaa bussilla lähtä ajelemaan. Itellä on kyllä auto käytössä mutta turvakaukalon raahaaminen pitkin keskustaa kuulostaa jo vaivalloiselta… Tuo vauvakino kyllä kuulostaa aika kivalta, joten laitan harkintaan josko sinne lähtisi:)

Verkku oli ainakin käynyt jo hevostelemassa:) On varmaan mukava päästä kotoa vähäksi aikaa harrastamaan omia juttuja:) Huomenna olisi tarkoitus lähtä mullakin ratsastelemaan 1,5 vuoden tauon jälkeen. Saa nähä miten käy, kun kunto on heikompi kun koskaan ennen. Nyt olen alkanut käydä lenkillä aina illalla kun poika alkaa nukkumaan niin aikaisin. Eilen jo otettiin juoksupätkiä, joten jospa tämä kunto alkas pikkuhiljaa kohota:)

Semmosia meidän arkeen:) Ollaanpa kuulolla!!!!

Zahrina ja poitsu (huomenna 3kk)