***Toukokuun toukat 2010 helmikuuhun***
Kommentit (54)
piti tulla varsin vilkuilemaan mitä tänne kuuluu. Pääosin hyvää näemmä.
Meillä ei ole kyselty ultrassa sukupuolta, joten en osaa sanoa kumpi olisi tulollaan. Maha on nyt päättänyt kasvaa tosissaan ja tavalliset vaatteet on odottamassa ensi syksyä, paidatkin ovat niin lyhyitä...onneksi mulle muistui mieleen se sukkahousuhomma et laittaa haarakiilalliset sukkikset nurin jalkaan, hintaa kun mammasukkiksilla näyttää olevan. ja mä inhoan kalsareita!
Äitiysloma alkaa 14.4, ensin on muutama päivä lomaa. Saa nyt nähdä "mahdunko" mä siellä töissä käymään..jotenkin tuo vatsa on niin pinkeä heti rintojen alta lähtien, että hengittäminenkin on työlästä. Ei tällasta oo aikasemmissa raskauksissa ollu. Ja sitten vielä on parin päivän ajan ollu tuossa vasemmalla ylävatsalla sellasta outoa repeämisen tunnetta, enkä oikeen tiedä miten siihen pitäs suhtautua. Ens viikolla on toinen sokerirasitus ja samalla neuvola, jospa sitä siihen saakka päästään.
Seksistä, mulla olis haluja, mutta miestä ei tunnu kiinnostavan lainkaan, kolmatta viikkoa tässä nytkin olen odottanu et josko jotain...aikasempien raskauksien aikana sitä kiihotti iso maha, mutta nyt ei mitään.
äitiysjoogaa ja uintia mä oon koittanu harrastaa, paino nousee kuitenkin ja piti ruveta jo vähän siirtyyn marja-porkkana-salaattilinjalle, ettei kovin paljoo tulis, mutta varmasti tässä sinne ainakin 12 pluskiloon mennään.. nyt ois tullu 6kg.
jaaha, vähän sekavaa höpötystä, varmaan parasta lähteä nukkumaan.
cicero 24 ja 5
Ehdeinpäs taas tänne lueskelemaan maailman mennoo :D .. Saatiin varakone gigantista joten nettikin pelittää, jee.. Alkoikin jo ärsyttää käydä maksaas laskuja kauppakeskuksessa..
Seksistä puhuttu.. Meillä kanssa on peitto kyllä viuhonu enemmä tai sit ainakin saman verran kuin ennen. Tosin tuossa oli pitkä tauko, selittämätön tauko ja sitten kun mieheltä asian perään kyselin niin tämä ei halunnut kun minulla oli ollut mahakipuja.. Ja asia johti toiseen ja kolmanteen ja lopulta riitaan seksin tiimoilta.. Mutta onneksi puhumalla asiasta selvittiin ja elämä on palautunut normaaliksi, myös siis peittojen alla..
Onhan se kultaista mieheltä kyllä ajatella, että jos toisella on maha ollut usein kipeä niin ei viitsi sitten.. Olisi vain sanonut asiasta..
Edellisestä neuvolakäynnistäni piti sanomani, että pääsin omalle terveydenhoitajalle tosiaan viimein, ensimmäisen kerran siis tässä raskaudessa. Ja vaikka se onkin sellainen hällä väliä tyyppi niin kyllä on oikeesti ihan erilainen kuin se toinen neuvolan täti jonka kanssa omakaan neuvolatäti ei tule näemmä toimeen sitten..
Mutta esimerkiksi siitä sokerirasituksesta, kun edellisellä kerralla se toinen mamma sanoi, että pakko mennä sitten toiseen sokerirasitukseen. Niin oma mamma oli ihan ymmärtäväinen, etten sinne pääse lapseni kanssa ja, että sitten pitää vaan keksiä jotain muuta ellen sinne pääse, kuten koko seurannat tyksissä tms.
Ja tietenkin menen heti rasitukseen jos sellainen mahdollisuus vaan tulee (ainoa mahdollisuus on, että mies on sairaslomalla), mutta ei onneksi pakottanut sinne..
Tänään huomasin sängyssä makoillessani, että ei se maha mene enää alas makkaroiksi vaan pysyy ihan pyöreenä ylhäällä.. Että on se maha sitten kasvanut ja pyöristynyt..
Ja vaunulenkillä kun olin niin kyllä muistui taas mieleen miten en yhtään tykkää vauvamahasta.. Se on vaan tiellä ja siitä on haittaa :/
Liikkeet ei tunnu vieläkään.. Harmittaa ja pelottaa juu..
Jaha esikoinen heräs.
Verticia & Vuokralainen Rv 24+6 oliskos..
Olipas mukavaa sokerirasituksessa. Mulla on suonet aina olleet piilossa ja nyt kun piti saada kolme reikää aikaiseksi, niin mahdotontahan se oli. Melkein. Nyt on koko käsivarsi melkein ranteeseen asti mustelmilla... Jee. Tuli mieleen kun se labratäti valitti, ettei saa lisäväkeä ja kuinka on kamala päivä jne. että ei sen Verticancaan neuvolassa asiat ihan hyvin ole. Toinen on ihan tollo ja toisenkaan ei kuuluisi kuitenkaan antaa sitä kuvaa, ettei tule toimeen työkaverinsa kanssa. No joo. Ihmisiähän me vaan. Mutta nuo tulokset vähän jännittää. Viimeksi rasituksessa eka arvo oli koholla ja ajattelin, että johtui siitä, että vedin hirmu satsin pizzaa ja kaikkea edellisenä iltana, että olisi aamulla selvinnyt syömättä pahan oloni kanssa. Ja silloin sain diagnoosin vaikka mitään häikkää ei arvoissa jatkossa ollut. Ei jaksaisi mittailla. Eikä kuunnella niitä pelotteluja koosta ym. kun viimeksikin arvelivat isoksi ja toinen painoi 3300g. No. Kahtotaan.
Verticalle vielä tsta seksijutusta. Että taas tuli nähtyä, että puhumalla asiat selviää. Liikaa oletetaan ja syntyy väärinkäsityksiä. Hyvä kun paluu normaaliin on tapahtunut :) Itselle kyllä seksi maistuu, mutta vähän alkaa häiritsemään oma ulkonäkö. Mä tykkään vauvamahasta mutta kun muutenkin on vähän ylimääräistä, niin nyt liikkumattomuuden myötä tuntuu, ettei tosiaan ole hehkeimmillään. Onneksi mies ei tunnu välittävän vaan jaksaa aina vaan väittää tykkäävänsä musta tällasena. No, se ei nyt muutenkaan ole niitä tyhmimpiä :D
Synnytystraumoista oli kanssa aiemmin juttua. Mulle ei ehkä mitään varsin traumaa jäänyt, mutta ei se helppo synnytys ollut. Lähinnä jäänyt harmittamaan kun en saanut vauvaa heti rinnalle ja kun tajusin pyytää, niin sitten sain, jolloin sitä oli ehditty vähän pukea ym. En myöskään saanut hirveästi toiveita esittää asioiden suhteen. No, katsotaan, miten tällä kertaa. Toisaalta uskon, että asiat sitten menevät omalla painollaan niin kuin menevät. Lähinnä joogalla koitan valmistaa itseäni ja rentoutusharjoituksilla. Jospa se siitä. Mutta hyvä kun pääset pelkopolille. Varmasti auttaa asiaa. Ja itsekin koitan muistaa, ettei synnytykset välttämättä ole samanlaisia.
Mitähän vielä. Ompelukone hajosi ja nyt on vaipat ompelematta. Vasta valmisteluja ehdin tekemään... No. Jospa sen joku korjaisi. Onneksi auto on kunnossa, niin päsee täältä johonkin. Kävely bussipysäkille olisi täysin mahdoton... Kun tämä lahopää siis hävitti autonsa ainoat avaimet... Lasku ihan kiitettävä. Kaikkea se raskaus teettää.
Tuollaanen75
Alkuun omaa napaa, eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki näytti hyvältä, paineet oli hyvät, painoa oli tullut 250g/vko ja hemoglobiini oli noussut 127>135, vaikka en ole syönyt rautaa tms. Vauva voi hyvin ja on lääkärin mukaan normaalipainoinen, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. kuopushan meillä oli reilu nelikiloinen, joten vähän mietityttää minkäkokoinen tämä kolmonen on.. Lääkäri lupasi laittaa lähtetteen 35 viikolla painoarvioultraan, jos tarvetta on. Kohdunsuulla ei onneksi ole muutoksia, minä vähän sitä olen miettinyt, kun välillä tuntuu että supistaa kipeästikin. Ainakin eilen vauveli istuskeli mahassa, mutta onneksi on vielä paljon aikaa vauvalla kääntyä. Keskustelin vielä lääkärin kanssa mahdollisuudesta synnyttää polikliinisesti, se kun itseäni kiinnostaisi tosi paljon. Toki se onnistuu vain jos kaikki menee hyvin.
kati kyseli perhevalmennuksesta, me ei mennä sinne, kun kokemusta tosiaan on jo edellisten lasten kohdalla kertynyt.
seksistä oli juttua, monilla tuntuu menevän oikein hyvin. Minua taas ei huvita ollenkaan, jotenkin oma olo on kirjaimellisesti raskas. Vissiin kahden energisen pojan hoito, koti ja duuni vievät mehut aika tehokkaasti.
Voikaahan kaikki oikein hyvin, nyt ei irtoa enempää juttua.
T:Jean+Muru rv 26+2
Mä olen ollut ihan poikki tänään. Huomasin just että nyt ei enää jaksa samalla tavalla kuin ennen, täytyy ottaa vähän rennommin. Kävin eilen tk:n odottavien fysioterapiaryhmässä, ihan hyviä vinkkejä tuli. Käytiin ulkoilemassa tyttöjen kanssa, kävin luennolla ja sen jälkeen joogassa. Uni kyllä maistui mutta tänään oon aika poikki.
Mä en ole huomannut mitään kauheista muutoksia seksin suhteen. Yhtä paljon kuin ennenkin, ehkä vähän useammin. Sanoinkin miehelle että nyt on parempi, vauvan syntymän jälkeen haluan olla tod.näk vähän aikaa ihan rauhassa. Hellimistä ja halimista sen sijaan olen kaivannut tosi paljon ja illalla on ihana käpertyä miehen kainaloon.
Eilen kävin kuitenkin ostamassa pikkuiselle taas yhden bodyn POPsta, se oli niin suloinen. Meillä ois kyllä tavaraa edellisten jäljiltä enemmän kuin paljon.
Närästys on kyllä aika armotonta taas..
t. Tillinäiti rv 28+3
Lapset lähti eilen isälleen joten on oudon hiljaista. Koko ajan mietin että mitähän pitäisi tehdä, vaikka pelkkä lepäily olisi hyvästä mutten osaa olla tekemättä mitään.. Tosin noi liitoskivut tai vastaavat kyllä rajoittaa aika paljon ja sama supistusten kans=( En vielä ole tottunut siihen ettei enää pysty tekeen asioita samaan tahtiin kuin ennen raskautta.
äippä vm82 rv25+3
Rv 25+3 ja viimein tunsin liikkeet niin, että tiedän niiden olevan liikkeitä!! Ja mieskin ne tunsi! Niin ylös potkii, et eipä voi istukka tai mikkää olla niin korkialla tiellä. On se vaan hieno tunne ku tuntee ne liikkeet viimein ja sitten ku mieskin ne tuntee vielä :) vaikka en muuten sitten mahasta yhtää tykkääkkä.
Ei sen kummempia nyt.. Unille.
Verticia
ja myöhästyneet hyvät toivotukset laskiaisesta ja ystävänpäivästä!
Tuliko laskettua mäkeä?
Täällä ei tullut, kun oli niin kova pakkanen ettei viittinyt lasta ulos viedä viimaan..
Liikkeet tosiaan tuntui sillon 13pvä eli öö lauantaina mut eipä oo sen jälkee taas tuntunu :(
Muuten ei mitää ihmeit, tasaista oloa..
Maha on kasvanut paljon.. Liikaakin.. Painoo ei oo tullu vaik tulee herkuteltua..
Mut ei sen kummempia..
Verticia & vuokralainen Rv 25+5
Ihanaa, että liikkeet tuntuivat, Vertica! Täällä oli kovaa tohinaa viikko pari sitten mutta selkeästi on nyt rauhottunut. Kuitenkin joka päivä jotain tuntee kun kuulostelee.
Tuli vietettyä kumpaakin juhlaa eilen. Päästiin oikein hevosajelulle
Lauantaina oli lapset kutsuttu synttäreille ja eilen käytiin koko perheen voimin leffassa katsomassa Risto Räppääjä, joka oli ihan hauska ja mieskin pysyi hereillä tällä kertaa.
Mä otin tukivyön nyt käyttöön, selkä on ollut pikkuisen kipeä. Jospa sitä tänään suoriutuisi salille.
Pakko kirjoitella noston merkeissä ihan kun muuten pino katoaa tuonne kakkossivulle jo :(
Täällä ei mittää ihmeempiä.. Väsymystä ehkä normaalia enemmän, mut sanoisinkos että esikoinen aiheuttaa sitä aika paljon huutopäivillään :D
Liikkeitä ei oo taasen tuntunu lainkaa.. Mut ehkä ne joskus taas tuntuu..
Verticia
Jokseenkin mahtavaa kun kevät alkaa kolkuttelemaan! Lainasin kasan puutarhakirjojakin uutta pihaa varten. Kiusallaankin täytyy tehdä siitä oman näköinen kun myyjät niin kehuivat, että suunnittelija on sen tehnyt... Ai mikä vastarannankiiski ;) Mut vähän turhan tyylikästä lapsiperheelle, sanoisinko.
Mä ihan luovutin ton kirjoittamisen kanssa kun taas oli mennyt pitkät pätkät taivaan tuuliin. Se on heti jos jokin vähänkin häiritsee kirjoittamista ja kuluu liian kauan. En enää yhtään muista. Muuta kuin, että hevosajelulla oli kivaa! Ulkoiltu ollaan muutenkin ja jotenkin oon oppinu pelaamaan noitten kipujen kanssa. Tai sitten se ei vaan tule niin kipeäksi niin helposti kun enemmän lepää.
Neuvolassa oltiin eilen ja painoa oli taas vähän tullut. Mutta aika aisoissa on pysynyt mun mielestä. Eli onkohan nyt sitten tullut 6kg yhteensä. Koitin kysellä vinkkejä varhaiseen vuorovaikutukseen. Eli jo masuaikana tapahtuvaan, mutten oikein saanut mitään vastausta. Ainakaan mitään uutta. Kertoi, että vauva kuulee. Joo. Selvä. Kummallista, ettei tollaseen kiinnitetä mitään huomiota. Samoin kun kerrottiin, että on kokeilu, jossa mieskin (ensikertalaiset) huomioidaan enemmän. Käytännössä sekin pääsee verikokeisiin jos haluaa. Kolesterolia ja sellasta. Jei! No, ehkä tässä joskus kehitytään.
Mun vaippaprojekti mättää. Kone hajosi. Tai siis toimii tosi vaikeasti. Täytyyköhän jo hankkia ihan uus vai kannattaako korjata 20v. vanha Paff, joka on kyllä tähän asti toiminut kuin unelma. Yhden uuden verhon kerkesin tekemään olkkariin. Kyllä se tästä.
Kaiken laista sitä kerkee puuhaamaan, mutta kyllä mäkin oon huomannut, että ei tosiaan jaksa entiseen malliin. Jos pitäisi töissä käydä, niin mitään muuta tuskin tapahtuisi. Nukkuisin vaikka kuinka. Sellaset 10h yöllä ja pari päivällä ois aika sopiva vissiinkin. Onko muut näin väsyneitä? Niin ja kutittaako teitä? Joudun taas verikokeisiin kun rinnat kutiaa välillä ihan tolkuttomasti. Vaikka nyt on kyllä ollut rauhallisempaa. Joskus sääretkin. Mites muut?
Jahas, pitäskö käyttää tää outo energia johonkin. Viimisiä ns. vapaapäiviä kun poika lopettaa ens viikolla päiväkodin. Tällä viikolla meni vielä parina päivänä. Saas kattoa kuinka jaksaa. Hermot olleet jokseenkin kireellä viime aikoina. Eikä asiaa helpota, että mies lähtee ens viikoksi Lappiin hiihtämään kavereiden kanssa. Tekis mieli itekin johonkin. Vaikkei kykenekään. Mutta menköön nyt kun kohta ei enää pääse :P
Tuollaanen75 (joka kerrankin muistaa viikkonsa) rv27+0
Ihanaa saada auringon kimallusta kauniille valkoisille hangille.
Lueskelin tuossa kestovaippakirjoituksianne. Halusin antaa oman kannatukseni kestovaippailuun. Itse opiskelin kestovaippailua vasta toisen lapsen kanssa. Teimme sen rennosti käyttäen kertavaippoja kyläreissuilla ja öisin. Kestovaippoina käytimme pääasiassa vaippasideharsoja ja kuoria sekä vähän isompana vielä lisäimuja. Se oli hyvä ratkaisu meille. Kuorina käytin perinteisten lisäksi paljon villavaippoja, jotka tuntuivat syysvauvalla talvea vasten oikein ihanilta. Poikani on allergikko ja atoopikko, joka kakkasi pienestä alkaen keskimäärin 7 kertaa päivässä ja aine oli melko nestemäistä. Kiitos sideharson käytännöllisen kolmiovaippa taitto-ohjeen, vaippa vuoti tuskin koskaan. Kun pylly joskus alkoi punottaa, käytin silkkiliinaa (ja Bebanttenia ja joskus talkkia) ja saimme ihon pysymään oikein hyvänä.
Miehenikin koki taittelun helpoksi, joten samalla linjalla jatkamme varmasti uuden tulokkaan kanssakin. Isompana ehkä kokeilemme myös muita vaihtoehtoja.
Tällä hetkellä vietän aikaa sairaslomalla muuttuneen kohdunkaulan tilanteen ja ensimmäisten lasten ennenaikaisuuden vuoksi. Koetamme varmistua, että uusi tulokas ei olisi ainakaan veljiään nopeammin maailmassa. Urheilu kiellettiin kävelyä lukuunottamatta. Samoin kauppakassien kantelu. Parin viikon päästä sitten kontrolloidaan tilanne. Kumma, miten tuntuu että kolmannen kanssa jännitän melkein enemmän kuin kahden ensimmäisen.
Yhdistelmät kaukaloadapterilla varustettuna sekä kaukalo on nyt hankittu. Äitiyspakkaus on tullut. Ja muitakin varusteita käyty läpi. Sänky pitäisi vielä hankkia. Pojilla käyttämäni pitkän kantoliinan lisäksi mieleni tekisi nyt uudenlaista Minimonkey-pikaliinan. Ajattelen, että se voisi olla kätevä kotona ja olisi myös mielenkiintoista kokeilla sitä riippukeinuna.
Aurinkoa teidän kaikkien odotukseen!
Kevätär, innostuin tosta Minimonkeystä niin, että tilata päräytin sellasen saman tien. Olisi kai vastaavia vaihtoehtoja saatavilla mutta vaikutti kivalta. Ollaan tosi vähän laitettu rahaa tämän vauvan tarvikkeisiin kun niin paljon ollaan saatu tai ostettu kirpparilta. Nyt päätin, että tollasen haluan! Mieskin tykkäsi. Ihmeen pienestä voi ihminen tulla iloiseksi! Kiitti vinkistä!
Tuollaanen75
Kävin tänään Prismassa vähän ihmettelemässä noita kestovaippoja, osaatteko sanoa, että minkälaatuisia marketeista ostetut vaipat ovat? Ainakin prismasta löytyi kaupan oma Rainbow-merkkinen vaippa ja sitten paria muuta merkkiä, niin pohdin, että kannattako ostaa? Ja samaan syssyyn pärjääköhän pienen kanssa taskuvaippa+lisäimu yhdistelmällä, vai tarviiko ostaa jotain kuorivaippoja tms. olen ihan noviisi näissä kestovaippa asioissa, joten pakko kysellä =)
Mekin ollaan vielä toistaiseksi pärjätty tosi vähillä hankinnoilla. Nyt mietin, että käyn vaatteet läpi ja muut kamat läpi ja alan listata tavaroita mitä pitää hankkia. Yhden ison "hankinnan" tein tänään, kävin ottamassa syntymättömän lapsen vakuutuksen, joten nyt on meidän kolmonenkin vakuutettu.
Mistä Minimonkeytä pääsisi tiirailemaan? Aikaisemmin minulla on ollut pitkäliina ja rintareppu, voisin vähän katsastella, että mitä kivaa on tullut markkinoille sitten vuoden 2005 jälkeen =)
Omaa napaa, jos Tuollaanen on väsynyt, niin minä olen päässyt eroon 27 viikkoa kestäneestä väsymyksestä. Nyt tilanne on se, että pari yötä minä valvon helposti kahteen asti ja aamullakin olen yllättävän pirteä =0 sitten iskee väsy ja seuraavina iltoina on taju kankaalla kymmeneltä. Voi tätä raskautta... Muuten vointi on ihan ok, mitä nyt selkä vihoittelee yhä edelleen ja välillä supistaa ja jomottaa menkkamaisesti. Näitä tuntemuksia on ollut jo kauan, mutta lääkärissä paikat oli kiinni, joten en oikein tiedä, että huolestuako vai eikö? Äh, olisipa pian toukokuu.
Kevätär: Ihan sama minulla, tämän kolmosen kanssa on paljon enemmän pelkoja kuin kahden aikaisemman.
Vertica: Toivottavasti liikkeet alkaisivat tuntua säännöllisemmin, minä tunsin tosi vähän nykyisen kuopuksen raskausaikana liikkeitä, en tiedä lekotteliko poika masussa, vai miksi ei oikein liikkunut. Esikko taas liikkui tosi paljon ja tämä kolmonen on jotain siitä välistä.
Oikein hyvää viikonloppua, meidän esikko lähtee kummitädin luo yökylään, joten ollaan kolmistaan miehen ja kuopuksen kanssa
T:Jean+Otus 27+3
Mä en tiedä niinkään noista markettien vaipoista. Enkä kyllä muutenkaan merkkien eroista sen kummemmin. Kai se yleinen ajatus on, että muut olisivat markettien vaippoja parempia. Tiedä häntä. Toisaalta itse tehdyt ajaa myös asian vaikkeivät olisi sen kummoisempia. Mutta kuori siis tarvitaan, ellei vaippa ole ns. all in one eli AIO, jolloin uloin kerros on muovitettua kangasta, eli samaa kuin kuoret. Mutta kuorena voi myös käyttää villahousuja. Ja siis ne pitää muista käsitellä aika ajoin lanoliinilla. Hmm... Harsojen taittelusta oli puhetta. Niin, että nyt tämä tyhmä kysyy, että mikä on kolmiovaippataitto-ohje? Kestovaippainfo.fi löytyy hyvin vinkkejä. Pitänee tätäkin kysyä sieltä, jollei Kevätär satu näkemään tätä viestiä.
Mun tekis kauheesti mieli johonkin kylpylään tms. mutta nyt tällä varotusajalla tuskin saan ketään seuraksi. Toisaalta sitä tuntee itsensä jo niin norsuksi, ettei huvita esiintyä uimapuvussa. Ai niin... Eihän mulle mahdu edes mikään uimapuku enää päälle :D Nonni. Jotakin hemmottelua nyt kaipaisi. Muuta kuin herkkujen syömistä koko viikkoa... Mut eiköhän sitä jotain keksi. Voi vaikka nukkua :O
Ai niin, Mini monkeyn löysin ihan sillä sanalla googlettamalla.
Tuollaanen75, rv27+1
Heippa taas!
Tuollaanen: Ihanaa kuulla, että ihastuit noin paljon Minimonkeysta. Mä olin myös aivan innoissani. Näin Minimonkeyn ensi kerran Tampereella VauvaPop -nimisessä liikkeessä. Olisin ostanut liinan varmasti jo heti, mutta olin unohtanut kukkaron kotiin, joten hankinta jäi vielä odottamaan. Googlaten löysin myös virallisen kotisivunkin.
http://www.minimonkey.com/
http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=159
Meillä on myös pysytelty melko vähäisissä hankinnoissa. Yhdistelmät ehdin myydä vuosi sitten kuten kaukalonkin. Niistä jälkimmäisen saimme ostaa ystäviltä.
Vauvavakuutuksesta minulla on terveysselvitys tuossa pöydällä odottamassa postiin viemistä, jonka jälkeen sen asian pitäisi olla kunnossa.
Harsotaitteluohjeita löytyy ainakin alla olevista linkeistä. Itse olen käyttänyt eniten tuota vauvakolmiota ja sen olen kiinnittänyt snappi-kiinnittimillä (=näpsy tms.), joita myyvät kaikki kestovaippaliikkeet/nettifirmat. Isompana taitoin vaipan ensin kahtia ja siten vaipan kokoiseksi suorakaiteeksi ja laitoin kuorivaippaan.
http://www.onneaon.com/index.php?option=com_content&view=category&id=1&…
http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html
Harsoina minulla on ollut ensin näitä 70x70 ja sitten 80x80 vaippoja. Ihanan pehmoisia, imukykyisiä eikä nukkaannu kuten äitiyspakkauksen harsot. Harsot valitsin alunperin hinnan ja nopean kuivumisen vuoksi.
http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/mam/mamsquare.html
Hemmottelua kaipaisin kyllä kanssa! Uimassa kävimme lasten kanssa viime viikolla, kun löysin uimapuvun, jonka olen hankkinut kuopusta odottaessa. Rohkeasti uimaan vain, jos päälle sopiva asu löytyy. Hymy huulille, selkä suoraksi ja hartiat taakse :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Heli
Heip! Kestovaipoista ekaks. Taskuvaipat on yleensä pul-kuorisia, eli sellaiset eivät tarvitse enää kuorta. Tosin on myös ns. SISÄtäyttö/-taskuvaippoja, jotka tarvitsevat kuoren. "Perinteisissä" taskuissa siis on kosteudenpitävä kangas ulkopinnalla (pul) ja sisätaskut voi olla vaikka velouria tai trikoota ulkopinnaltaan, jotka eivät siis pidä kosteutta. Selvensiköhän tää nyt yhtään.
Tuollaanen: Youtubesta löytää yllättäen myös noita harsojen taitto-ohjeita ;) Englanniks lienee suurin osa, mulla ei nyt tällä koneella ookaan enää kirjanmerkeissä, kuten esikon kanssa oli edellisellä... Mutta kestovaippainfosta varmasti saat apua ja mahd. linkkejä :)
Käytiin pari viikkoa sitten miehen kans kylpylässä ja vetäsin bikinit päälle (onneks iltaa ennen kylpyläreissua!), eikä yläosa mahtunut lähimainkaan päälle :D Ehdin onneks saada kaverilta lainaan yläosan, jonka ansiosta olin himpunverran säädyllisempi kuin omissani :)
Ja pahus, kun ton Minimonkeyn otitte puheeks! Nyt polttelee niin kauheesti ja tekis mieli ostaa kans, vaikka meillä on trikooliina ja Manduca kantoreppu :P Vielä ainakin maltan mieleni...
Tyttö on lähdössä pian mummulaan ja saadaan olla taas ilta kaksin miehen kans, ihanaa :) Ihan vaan elokuvia, herkkuja ja yhdessäoloa, mutta tuntuu tulevan tarpeeseen. Paitsi ne herkut... Ihan kauheesti on tehnyt mieli herkkuja, oikeestaan jokapäivä, eikä mikään suklaapatukka riitä... Voih, täytynee jossain kohtaa taas yrittää ryhdistäytyä, mutta ei tänään :D
Iisa 29+0
Aurinko.. On se joo tälläkin hetkellä tuolla taivaalla, mutta miksei se voi sulattaa noita 2m kinoksia tuolta pihalta.. Siis oikeesti, miten tota lunta voi olla noin paljon ja miks sitä vaan tulee lisää ja lisää.. Mä en haluu!! Naapurin rouvan kanssa tuossa kauhisteltiinkin lumen määrää hänen tehdessään lumitöitä.. Tai minä kauhistelin lumen määrää ja hän kauhisteli sitä tulevaa loskan määrää! En ole edes uskaltanut ajatella..
Mä haluaisin tästä mahasta jo eroon! Haittaa vaan liikkumista ja kaikkea. Eilen menin käymään kaupassa. Meillä on 1.3km lähimpään s-markettiin ja koko matkalta ei yksiäkään jalkakäytäviä aurattu ja jokaisen päässä, kun tulee suojatielle niin hirveät kinokset kun aurat aurannut autotiet ja niistä saa prkl millään vaunuja lävitte.. Tai saa ne ku voimalla työntää ja puskee kolmeen kertaan.. Semmosia sitten se parit kymmenet tuolla matkalla plus että kahlaat siellä lumihangessa ja takastullessa sadan kilon ostokset vielä niin…
Siitähän seurasi sitten voimakkaat supistukset illaksi ja ajattelin, et muksu syntyy jo nyt..
Ja koko tämä päivä; maha vaan kipee ja ahistaa ja tekis mieli repii koko maha pois. Kävin nukuttamassa esikoisen rattaisiin ulkona ja vaihteeksi siellä mihinkää päässy ku ei voi aurata prkl noita teitä niin tulihan se maha siitä sitten taas entistä kipeemmäksi. Ei pysty ees hengittää kunnolla ku ahistaa ja sattuu niin paljon toi maha..
Tuollaane lainaillu puutarhakirjoi.. Eiks teillä ole lunta :D .. Muistan ku viime kesänä haaveilin, että laitan pihan kuntoon, mut yllättäin sitten ku tuo esikoinen syntyi huhtikuussa niin sitä ollut aikaa mitään pihaa laitella.. Ja nyt taas haaveilen samasta aiheesta, et uusii kukkapenkkei jne.. Joskos sitä aikaa edes niille olisi, mut ei noi lumet kyllä pihasta juhannukseen mennessä sula..
Te joilla katoaa tekstit taivaan tuuliin niin tehkääpä kuten minä; kirjoitan wordiin kaiken tekstini ja pastetan sen sitten täältä sivuille.. Ja ellei mee perille niin uusiksi vaan.. Ja valitusta vaan ylläpitoon, sillä ne ongelmat paranee :D
Täällä on kanssa alkanut huonot yöt.. En muistanut, että ne alkoi näin aikaisin.. En muista koska oisin viimeksi nukkunut hyvin yön! Uni tulee tosi myöhään, puoliltaöin ja uni loppuu kuuden aikoihin ja sitten ku kaheksalta saisit uudelleen unta niin esikoinen jo herää.. Ja siinä yöllä sitten heräilet jokaiseen kyljen kääntöön ja ahistavaan oloon ja..
Tänään peilistä katseli jälleen pandakarhu.. Voi ku pääsis tästä vatsasta jo eroon :D
Kutina.. Mulla kutinaa kanssa toisinaan maha ja rinnat paljonkin.. Eikä mitenkää säännöllisesti suihkun jälkeen vaan saattaa ihan kesken päivääkin kutita, mutta ei ne neuvolassa ole mitenkään siihen puuttuneet.. Et sama se jos kutiaa sit kai..
Esikoista odottaessa jouduin siirtymään lv pyykinpesuaineisiin kutinan takia.. Mulla on murkkuiässä ollut pesuaine allergia ettei mikään muu käynyt kuin lv ja sitä kesti muutaman vuotta ja palasi sitten esikoista odottaessa.. Ja olenkin sen jälkeen sitten vallan käyttänyt noita lv tuotteita..
Mullekin tuli ilmoitus tai kelan sivuiltahan sitä katselin, että se öö äitiysavustus raha maksetaan jo perjantaina. Toivottavasti sossu ei ota sitä tulona huomioon ettei menetetä sossun tukia sit sen takia..
Liikkeistä.. Ei ne tunnu vieläkään kyl niin paljoa ku haluisin.. Ehkä kerta viikkoon ja sitten sinä päivänä kun ne tuntuu niin muutaman kerran potku tuntuu.. Saa nähä, et kestääkö tämä loppuun saakka, kuten kaverillani.. On kiva sitten lopussa kun pitää liikelaskentaa tehä, kun ei tunne potkuja lainkaa :/ ja yrittää siin sit olla ei huolissaan..
Kestovaipoista.. Tosiaan unohdin kanssa itse aiemmin sanoa, että aio vaippojakin on olemassa mitkä on hyviä niille ketä ei halua täytellä vaippoja.. Niissä vaan se, että tarvii olla paljon enemmän niitä vaippoja kun niiden kuivumisaika on huomattavasti pidempi. Esim bumgeniuksessa taskuvaippa kuivuu yön aikana hyvin, ku illalla 21 laittaa kuivuu niin aamulla 6 on kuivia.. Meillä oli yksi bumgeniuksen aio kokeilussa ja se kuivui yli 2 vuorokautta! Mutta nehän saa kai laittaa kuivausrumpuun mut se ei taas pidennä vaipan kestoikää sitten taas..
Minäkin tahtoisin uimaan mut ei taida uskaltaa näillä kivuilla.. Eikä oo kyllä tarpeeks isoja uikkareitakaan, et mahtuis tää maha niihin sitten..
Syömisestä.. Huomasin tuossa päärynää syödessä, että sekin on nyt alkanut, että ruokaa menee hyvin vähän kerrallaan alas.. Söin puolen päärynää ja olin ihan ähky! Ja muutenkaan ei nälkä pahemmin ovelle kolkuttele..
Mutta nyt pittää alkaa kestitsemään vieraita jotka pian saapuvat :)
Verticia ja vuokralainen Rv 26+5
Moni on puhunut vauvan voimakkaista potkuista ja liikkeistä. Mulla oli kans vielä viikko pari takaperin tosi voimakkaita, jopa kivuliaita tuntemuksia, mutta nyt vauva tuntuis rauhottuneen. Käykö sitten jo tila vähiin? Kyllä kai siellä vielä tilaa on, mutta ei ehkä samanmoiseen poukkoiluun kuin ennen? Tai sitten on vaan joku rauhallisempi vaihe meneillään, tuntuu ainakin nukkuvan paljon entiseen verrattuna.
Seksiä meillä on vähintään yhtä paljon kuin ennenkin, ellei enemmänkin. En oo oikeen siitä kehdannut puhuakaan, kun niin monella tuntuu olevan toisin. Taitaa olla ihan tuuripeliä miten kullekin tämän asian kanssa käy. Ja turha sitä on murehtia, jos haluja ei oo, kyllä ne sitten aikanaan palaa.
Liitoskipuihin muuten seksi on ollut oiva lääke ;) Jooga ja venyttelykin käy :D
Mulla on huomenna lääkärineuvola, saapa nähdä mikä tuomio tulee! Masu on kasvanut viimeaikoina ihan valtavasti, että kai se painokin on taas kivunnut ylöspäin. Jaiks.
Pian pitäis lähtee kyläileen, mutta väsy on valtava... En oo oikeen osannut nukkua viimeaikoina, joten mennyt viikonloppu tuli tarpeeseen, kun tyttö oli mummilla. Tuli nukuttua paremmin, katottiin elokuvia, syötiin noutoruokaa ja käytiin kylpylässä. Ihana viikonloppu ? Mutta arki on karu ja viimeyö jäi taas lyhyeksi ja nyt on tietty tärkeempää kirjotella kuulumisia kuin oikasta hetkeks :P :D
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Iisa 27+3