Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmikuun helmet viikot 5 ja 6

Kommentit (246)

Vierailija
1/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jipii, pääsin tänne asti! En olisi ikinä uskonut!

Neuvolasta kotiuduin juuri. Oli tuskaa ehtiä kahdeksaksi huonosti nukutun yön jälkeen. No, tässä jotakin arvoja...

Sf 32

RT

sykkeet 145-166

Hb 130

painoa 650g/vko (nyt yht. 16kg...kääk)

turvotusta ++

RR 169/105, 140/97 -> sain stiksit kotiin ja käskyn mittailla kotimittarilla..pe uusi aika neuvolaan. Olivat kyllä eilis iltanakin kona tuota luokkaa...mitä lie kertookaan..

pissa kuitenkin puhdas.

Yskänkohtaukset ja vinkuva rohiseva hengitys jatkuu vaan, vaikka lääkekuuria mennyt jo 6 vuorokautta:/ Mitähän tässä tekisi? Ei viitsis enää yksityiselle maksella sitä 60 euroa...täytynee tilata aika kunnalliselta. En kyllä yhtään pidä meidän lääkäristä...on jostain Puolasta eikä puhu kunnolla suomea. En ole rasisti, mutta silti ko. naisen kyvyt vähän epäilyttää:(

Nyt nukkumaan ja toivomaan verenpaineiden laskua.

ihmetys rv 36+5

Vierailija
2/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sairastui viime viikolla ja vaikka kuitin tautia kuinka varoa niin tässä tulos. Kurkku kuin raastinrauta, lämpöä pitäny ja kauhea kauhea nuha.

Jäseniä särkee ja tuntuu kuin mahakin painais sen ylimääräiset 100 kiloa =/ Nukuttua ei oo saanu juuri koko yönä! Vali vali vali... =)

Lauantaina saunan jälkeen alkoi supisteleen noin 10 min välein kesti noin 40min ja sit loppuivat kuin seinään. Toisaalat nyt ei ois voimia ees lasta ponnistaa maailmaan.

Noista lääkäreistä sen verran et en itekkään kyllä tykkää ulkolaisista lääkäreistä kun usein se kielimuuri tekee hoidosta miltei mahdottoman. Kerran vantaalla oma lääkäri oli venäläinen ja hää ymmärsi suomea huonost ja ite en venäjää osaa joten hukka käynti kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä ja uutta aikaa suomalaiselle lääkärille ja vaiva ehti vaan pahentua! Ja näinä päivinä ei voi tietää etes onko he laillisia lääkäreitä! Pitäskö itse ruveta kysyyn niitten lääkärin lisenssiä ja papereita =)

Sokereita olen seuraillu ja arvot on pysyny nyt hyvinä ja suositusten alla ihan reilustikkin niin toivotaan et vauva ei ole nyt kasvanut hirveen paljon. Ensi tiistaina on uusi koko arvio ja mhdollinen käynnistys jos ei ite lähe tulemaan.

Nyt on lähettävä sokerin mittaukseen ja jos sohvalle lepäämään kun tyttökin rakentaa palapeli kokoelmaa lattialle ihan rauhassa =)

Nemotus rv 38 poks poks poks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sitten 39+0. Keskiviikkona on aamuksi kontrollikäynti synnärille. Kävin siellä jo viime viikollakin käyrällä ja ultrassa, kun sappiarvot oli hieman koholla. Lievä hepatoosi siis päällä. Aika jännä, kun aiemmin ei ole ikinä ollut. Ei kyllä kovasti vaivaa, mutta välillä raapututtaa käsiä ja jalkoja. Pissa on ollut ihan puhdas, joten ainoat hepatoosioireet oli tuo vähäinen jalkapohjien kutina ja hieman kohollaan oleva verenpaine.

Viime viikolla synnärillä käydessä lääkäri myös vähän irrotteli kalvoja. Tilanne oli tuolloin 2,5cm auki ja kanavaa alle pari senttiä jäljellä. Limatulppa on irronnut, loput taisi tulla lauantaina, joten nyt jännäillään tuleeko lähtö ennen laskettua aikaa (9.2.). Esikoinen syntyi kaksi päivää limatulpan irtoamisen jälkeen. Tosin jos sappiarvot on keskiviikkona kovasti nousseet, niin sitten voi olla, että käynnistetäänkin. Vauva toisaalta on kyllä liikkunut aika hyvin mielestäni. Meillä sykkeet oli nyt viime viikolla käyrässä maatessani 130-170 välillä, neuvolantäti ei olekaan ikinä sanonut sykenopeutta.

Olo alkaa olla hieman hankala mahan kanssa, mutta kyllä tässä vielä porskutetaan.

Marttapantteri 38+6

Vierailija
4/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crisantemo, Helminauha ym vauvansa saaneet =) Kiva kuulla synnytyskokemuksista ja mukavaa, että kivuista huolimatta kaikki on hyvin. Ehkä mieluummin henkilökohtaisesti itsekin kestäisin kivun tällä kertaa ennenkuin sitä ilokaasua hengittelisin...toisaalta se kyllä kivasti menee "päähän" ja rentouttaa :-) Ensimmäistä synnytystäni en jälkikäteen edes muista kivuliaana - itse asiassa varmaan ilokaasun tai jännittämisen vuoksi - en tarkasti jälkikäteen edes muista, miten kaikki eteni. Tähän seuraavaan synnytykseen olisi toiveissa vain yrittää enemmän luottaa tulevaan ja omiin voimavaroihin.

Ensimmäinen synnytys alkoi lapsivedenmenolla: ei minkäänlaisia ennakko-oireita, ei supisteluja, limatulppa tosin oli irronnut 5 päivää aikaisemmin. Olin aamutoimet saanut tehtyä, pissalla vain yht'äkkiä "plup ja vuuush". Tiesin sanomattakin, ettei se pissaa enää ollut ja siitä sitten sairaalakassia pakkaamaan (rv 36+3 tuolloin, enkä mitenkään vielä ollut ehtinyt varautua lähtöön) ja pikkuhiljaa synnytyssairaalan ohjeiden mukaan sairaalaan. Supistukset alkoivat vasta osastolla odotellen muutamien tuntien (3-4h?) päästä. Itse synnytys kesti 4,5 h, josta ponnistusvaihe 5 min. Ponnistamisen tarvetta en edes itse tuntenut vaan kätilö ilmoitti, kun piti ryhtyä työhön. Paraservikaalipuudutus ja siis ilokaasu olivat kivunlievityksenä.

Tähän hetkeen: viikkoSiivousta ja eilen sitä toista miehen kanssa harjoitettiin, vaikka mies pelkää provosoivansa jotain... Joka tapauksessa viimeksi ainakin synnytyksen jälkeen yhdyntä oli "out of question", sillä jo pelkkä pissalla käyminen kirvelsi pitkään. Enkä edes kamalasti tiettävästi revennyt... =/ Sekä miehen että itseni vuoksi siis laatuaikaa eilen. Ahtaalta kuulemma "tila" miehestä tuntui :) Ja painon tunnettahan minulla on aika ajoin "alakerrassa" (kuinkas muuten?) ollutkin. Illasta sitten vihlontaa tuntui jnkn verran alapäässä, yö sen sijaan oli varsin rauhallinen...mitä nyt pakollinen vessareissu ja pyöriskelyt mukavan asennon löytämiseksi ja unen päästä kiinnisaamiseksi. Aamulla vessassa käynnin yhteydessä tuli paperiin samannäköistä kuin nenästä (näinä kuivina aikoina): limaa, jossa aavistus pieniä veriviiruja. Limatulppa. Ja ajoittaisia kivuliaita, mutta lyhytkestoisia supistuksia nyt on ollut....mielestäni luonteeltaan tällä kertaa erilaisilta vaikuttavat kuin ns. harjoitussupistukset. Että toivotaan, että tilanne kehkeytyy tästä...mies olisi nimittäin ensi viikon työmatkalla Ranskassa/Espanjassa. Tahtoisin kuitenkin miehen mukaan synnytykseen!

Sen verran kovia nuo supistukset, että kaupassa käynnin taidan jättää tältä päivältä väliin. Huomennahan se virallinen neuvolan antama (ja np-uä:n mukaan) laskettu aika oli, mutta ovulaation ja kierron mukaan se olisi tänään. Rakenneultraäänessä sen sijaan laskettu aika olisi ollut eilen. Varsinainen la olisi samalla isoukin syntymäpäivä! Ei haittaisi vaikkei aivan tänään syntyisi, niin ehtisi esikoinen käydä isänsä kanssa miniuimakoulussa, sillä siitä niin kovasti tykkää!! Toivotaan nyt vain, että jotain kehkeytyy siis ennen ensi viikkoa!!!

Ai, mulla ei vatsan ympärys ole "kuin" 96 cm, painoa kertynyt nyt noin 10 kg ja ennen sf-mitta kulkenut keskikäyrän yläpuolella, mutta nyt viimeisillä neuvoläkäynneillä siirtynyt keskikäyrälle. Närästystäkään ei viikon aikana enää ole ollut.

Ja vielä henkilökohtaisesti ranskis-vaaville kysymys: "onko miehesi suomalainen vai ranskalainen", tiedustelee itse ranskalaisen kanssa Suomessa asuva Martta rv39+6

Vierailija
5/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on siten koittanut virallisestikin meidän helmikuisten oma kuu. Ja paljon onnea Hemilminauhalle vauvasta! Ja nyt sitten odotellaan seuraavia vauvoja. Itsellä ei ole mitään lähenevään synnytykseen viittaavaa, yö meni hyvin sen jälkeen kun pääsin nukkumaan. Toissa yönä oli jonkun verran supistuksia, mutta viime yönä ei taas mitään. Viikonloppuna saatiin ostettua loputkin vauvatarvikkeet, eli neidille turvaistuin ja nyt pääsin sitten pesemään vapautuneen turvakaukalon kankaat. Ja vauvalle äidin sängyn viereen asennettava troll vauvasänky. Saa nähdä onko se hintansa arvoinen... Onko teillä toisilla kokemusta sähköisistä rintapumpuista, ovatko ne paljon parempia kuin käsikäyttöiset? Edellisen synnytyksen jälkeen rinnat pakkautuivat kotiin päästessä niin paljon maidosta, että maitoa tosiaan piti lypsää niistä että vauva saisi otteen. Sairaalassa imetys oli lähtenyt tosi hienosti käyntiin, mutta sitten tosiaan maito laskeutuikin kunnolla vasta kotiinpäästessä ja olin ihan epätoivoinen, kun imeytksestä ei tullutkaan enää mitään. Silloin sitten puolisoni kävi vuokraamassa folkhäsanilta sellaisen moottoroidun rintapumpun,jolla sain sen verran helpotettua tilannetta, että vauva sai rinnasta otteen ja pystyi imemään. Sitä rintapumppua käytin oikeastaan vain silloin ja käsikäyttöisillä en saanut enää myöhemmin mitään lypsettyä. Mutta tosiaan kaipaisin kokemuksia rintapumpuista ja onko jollain rintapumpulla ollut helpompi lypsää kuin jollain toisella?

Ihanaa esikoinen nukkuu, joten päivän ainoa vapaa hetki...

Fanni rv. 38+2

Vierailija
6/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea vauvan saaneille. Täällä yksi kateellinen ähkii mahoineen...

Viime yö meni täällä valvoessa ja lyhyitä supistuksia tuli parin tunnin välein. Kauhuissani ajattelin, että jos lähtö tulee, on paljon asioita vielä hoitamatta. Tänään kävinkin kirjanpitäjän juttusilla ja yrityksen asiat ovat nyt sitten putkessa. Miehelle laitoin ylös poikien eskari/kerho/taksi/terapeuttien puhelinnumerot, jotta tarvittaessa voi soitella. Vauvan petivaatteet laitoin myös pesuun, joten vauvan sänky huomenna valmis. Sitten saa vauva tulla! Tosin viikkoja on vasta 36+3 ja ennemminkin toivoisin sellaista yli kolmekiloista vauvaa kuin alle.

Kirjoitinkin jo aiemmin, että minulla on Ainun käsikäyttöinen rintapumppu. Sillä pärjäsin hyvin maidon noususta rintoihin. Sen jälkeen en sitä käyttänyt. Itsellä maito irtosi hyvin, noin 10 minuutin lypsäyksellä 2 desiä maitoa. Toki irtoaminen on paljon varmaan kiinni tisseistä ja missä vaiheessa pumppaa. Jyväpusseillahan voi ennen lypsäystä yrittää pehmentää rintoja ja tietysti saunalla.

Matami 36+3

+ pojan kerho alkoi joulutauon jälkeen

+ ensimmäiset (supparit) oireet synnytyksestä tulleet, jotka tosin veivät yöunet

Vierailija
7/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä alkoi viikko väsymyksen merkeissä :( Yöllä en ollut saada unta millään ja heräilin useamman kerran vessaan, sen ajan kun nukuin, näin kaikkia mitä ihmeellisimpiä ei niin kivoja unia. Aamulla kun kello soi niin väsytti niin vietävästi ja sama on jatkunut koko päivä. Torkahin hetken ennen kuin hain esikoisen esikoulusta. Äskön makoilin esikoisen sängyllä hänen katsellessa dvd:tä niin huomasin että torkahin taas... mikä tympeitä, jopa 6-vuotias neiti sanoo minulle "syntyispä se vauva jo niin et ois äiti aina niin väsynyt ja päästäisiin joskus käymäänkin jossain" :O Myönnän, olen kasvanut sohvaan kiinni kyllä viimisen kuukauden aikana, kun yleensä taas olemme aika kovia kyläilemään tms. Pitää lohuttautua ajatuksella että muutama viikko enään :)

Yhtäkkiä muistin äskön (en tiedä mistä tuli mieleeni) että herran isä, esikoisen kouluun ilmottautuminen piti hoitaa tammi-helmikuun vaihteessa :O Olin laittanut ne paperit vain kaappiin oottelemaan ajankohtaa ja täysin unohtanut! Onneks viimeinen ilmoittautumispäivä oli 3.2 ja viellä ehdin neitin ilmoittaa kouluun..kyllä ihan hävettää, että olin moisen asian unohtaa :O

Hitaasti matelee tämä aika vain vauvaa odotellessa ja vauva juttuja lueskellessa. Tälläkään viikolla ei ole muuta menoa kuin neuvola. Ystäväperhneen luona lupasimme käydä joku päivä ja esikoinen tahtoisin muutamalle ystävälleen jonkunmoiset ystävänpäivälahjat laittaa, niin Tiimariinkin jos saisi itsensä raahattua :)

Ensi viikolla olisi viellä äippäpolilla käynti kun viimeks vauva ei ollut kasvanut tarpeeksi, ensin ajattelin etten varmasti ole yhdessä kasassa enään 9.pvä mutta nyt tuntuu että olen hyvinkin ja pitkästi viellä sen jälkeenkin... Sitä äippäpolin aikaa tässä vain odotellessa :)

Semmoista väsymystä tänne suunnalle näin maanantaina kunniaksi, pitää toivoa ettei koko viikko me samoissa merkein :)

Marim 38+1

+ Taisimme vihdoin päästä vauvan nimestä yhteisymmärrykseen miehen ja esikoisen kanssa :D

Vierailija
8/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä usko enää mihinkään synnytyksenkäynnistymisvinkkeihin =D kaikki on kokeiltu moneen kertaan, mutta aina vaan tilanne pysyy ennallaan *huoh*

Limatulppa meni melkein 3 viikkoa sitten, saunottu on jokaikinen ilta jo monta viikkoa (tää on ihan normaalia muutenkin mutta silti:), siivoillut oon normaalia enemmän ja perusteellisemmin ja petipuuhiakin on harrasteltu harva se ilta eikä MITÄÄN edistystä ole havaittavissa =O

Vielähän tässä ois tietty pari päivää siihen maagiseen laskettuun aikaan (puhumattakaan jos ja tätä vauhtia todennäköisesti KUN menee vielä yliaikaiseksi) mutta kylläpä alkaa tympäsemään tää odottelu. Alapää on koko ajan ihan "räjähtämäisillään", vessassa saa ravata noin sata kertaa tunnissa (paitsi öisin herään yleensä vaan kerran) ja muutenkin on vaan niin täysi olo. Luojan kiitos mitään kipuja tai kolotuksia yms. ei ole (paitsi ajoittain nivuset on tulessa kun vaikka nousee/kääntyy jotenkin väärässä asennossa) mutta ihan tarpeeksi tuntuu olevan jo tässäkin olossa.

Periaatteessa siis ei olisi mitään "hätää" olla raskaana vielä vaikka kuinka ja kauan, mutta mä vaan alan olla jo ihan kärsimätön tapaamaan tätä uutta kaveria :)

+ ihanaa kun pakkanen on lauhtunut, vielä kun loppuisi toi lumentulokin..

evian, rv 39+5

Vierailija
9/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ainut raskaus mennyt pari vk yli joten onhan sitä kokeiltu kaikkea. Siivous tulisi nyt viimeisenä mieleeni siis suursiivous, siinä ei saa kuin selkänsä kipeäksi.

Vierailija
10/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla taitaa olla megamaha :) tai voi ollakin että mitataan kaikki eri paikasta, joten paha sanoa kuinka hyvin on vertailtavissa vatsanympärykset. Sf-mitta on kyllä tosiaan huidellut yläkäyrän yläpuolella, sen takia laittoivat mut ylimääräiseen ultraankin. Siellä tosin siis lääkäri mittaili että ihan normaalikokoinen vaavi on, ei mikään jättiläinen.

Onnittelut muuten taas uudelle pienokaiselle perheineen!

Mä näin viime yönä ensimmäistä kertaa synnytysunta :) Tosin se oli vähän ihmeellistä, mulla kun oli valmiiksi sektiohaavaa muistuttava reikä mahassa ja nostin vauvan vaan sieltä sitten itse. Tosin taisin olla vähän sitä mieltä että laitan takaisin, kun ajattelin että saisi luvan syntyä alakautta... Voi hyvä ihme miten sekavaa...

Mä olen kanssa miettinyt tuota rintapumppua. Itsellä ei ole kokemusta mutta miehellä on :) ja sen kokemus 3 lapsen isänä on että se olis tarpeellinen. Mutta aattelin nyt kuitenkin odottaa, saahan sen sitten ostettua jos tarve on.

En kai ole vielä kovin ahdistunut tästä valasolosta tai synnytyksen odottelusta, kun mua lähinnä huvittaa huomata, että melkeimpä kaikki jotka mulle sähköpostia lähettää (harrastus- ja työasioissa) kysyvät vähintään ps:sänä että joko synnytys on näköpiirissä :) Tai kun joku soittaa niin ensimmäinen kysymys on, että et sitten ole vielä synnyttämässä :)

Nyt pitäs varmaan ruveta tekemään jotain näkyvää, koko päivän olen istunut koneella ja hoidellut asioita. Jos vaikka pakkaisi taas muuttokamoja tai siivoisi jonkun kaapin valmiiksi. Vaikka ei näistä kolmesta ässästä täällä tunnu olevan mitään apua, tosin enpä kyllä kamalan ahkerasti ole yrittänytkään...

Taateli 37+2

Vierailija
11/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea HELMINAUHAlle!!!!

Täällä ollaan vaan, pojat oli sitten vähän kiireisempiä ilmeisesti tai sitten tää neiti on tosi täsmällinen.

Joo, ei mistään vippaskonsteista ole apua. Useimmiten synnytyssupistukset alkaneet ihan itsestään vaikka paikoillan makoilisi.

Viikonloppuna tein lumihommia ja vaikka mitä. Tänään olin aamupäivän asioilla, firman asioita hoitamassa kirjanpitäjällä ja verotoimistossa. Kotiin tullessa sain pestä lattiat koiran jäljiltä, sillä juoksuaika just nyt :( Supistelee joo, mutta ei kipeästi.

Neuvolassa olin. Sf mitta edelleen 34 cm ja RR ok, samoin pissa. Paino laskenut hiukan edelleen -550 g. No ei kylä ihme, kun ei juurikaan tee mieli syödä. Tänään oli kyllä tosin vaikeuksia kävellä. Ehkä tämä tästä muutaman päivän sisään jotakin tapahdu. Huomenna olisi "SE" päivä :)

+ mies tuleekin jo tänään kotiin, sai tuuraajan täksi viikoksi :)

- vauvalla ei mikään kiire...

T:Lauris rv 39+6

Vierailija
12/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutkaan puuhastelut.

Tänään oli äitipolikäynti, sf-mitta on kirinyt eteenpäin (37) ja vaaville saatiin painoarvio 3,3kg (olin suorastaan hämmästynyt, että niin on kasvanut). Verenpaine pikkuhiljaa kirii ylöspäin, mutta ei mitään hälyttävää. Ei ole pissassa proteiinia eikä sokeria. Paikat on vieläkin ihan kiinni, täyspitkä kohdunkaula. Vauva ei ole kiinnittynyt vaan ihan irtonaisena on pää.

Varattiin sitten jo yliaikaiskontrolliakin - eli 10.2. taas äitipolivisiitti. Nauhalle sanelussa sanottiin, että sitten mietitään käynnistystä - mulle lääkäri sanoi, että ei kyllä mielellään, kun on sektio takana. Mulla on kyllä omakohtaista kokemusta siitä, että cytotec on ollut aika tehokas, ehkä se sitten oli mahdollinen plussa käynnistyksen puolesta (???). No, eipä ole kai mun vallassa se päättäminen, joten pähkikööt. Olisi kyllä kiva, jos itsekseen käynnistyisi.

(Hohhoijaa, piti käydä opastamassa väärän talon pihaan eksynyttä postipoikaa. Meille tuli nyt se vaavi-sänky.)

Mulla tekee kävely välillä tenää, kun alapäästä viiltää, muuten olo on kohtuullinen. Jotenkin pahaa kyllä pelkään, että tässä voi helposti mennä vaikka 2,5 viikkoa eteenpäin - ellei sitten käynnistetä sitä ennen... Ja sen näkee sitten!

terv.

MataHari ja Papunen 39+3

Vierailija
13/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo useemman päivän ollu niin tukkonen olo,että voi olla ihan hyväkin että lähtöä sairaalaan ei oo tullut, kun tuntuu että normaalikin hengittâminen käy ihan työstä. Toivottavasti tää nyt menis ohi vaikka tuntuukin olevan sitkeetä laatua. Muuten ei tilassa mitäân uutta,vähän supistelee, mutta ei sen vahvemmin.

Väsymys (ehkâ flunssasta johtuen) on ollut nyt pari päivää kyllä niin kova,että ei meinaa saada mitään aikaseks, normaalit kotihommatkin tuntuu ylivoimasilta.Eilinenkin päivä meni sohvalla makoillessa ja tânäân vâhän sama homma. Tânäân tulee miehen sisko yökyläân,joten pitkästâ aikaa toivon ettei lâhtö nyt tulis tänâ yönä. Ei kyllâ siltä vaikutakaan.

Martta,joo kihlattuni on myös ranskalainen. Ei olla viêlâ ainakaan kokeiltu suomessa asumista, ehkä kuulemma eläkepäivillä sitten mummonmökissä.

Noh,eipä tässä siis mitään mielenkiintoista tânnepäin niinkuin viestistä voi päâtellâ...=)

ranskis-vaavi ja poitsu rv 38+5

Vierailija
14/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on sitten synnytys ohi. Keskiviikkona 27.1. mentiin laitokselle iltapäivästä lapsivesien mentyä ja perjantaiaamuna 29.1. klo 8.09 syntyi poikavauva strategisina mittoinaan 3680 g ja 53 cm. Synnytyskivut olivat positiivinen yllätys eli todella pahoja kipuja oli ajallisesti paljon vähemmän kuin odotin, mutta negatiivinen yllätys taas oli se, että synnytystilanne saattaa jämähtää paikoilleen päiväksi ilman edistystä(koko torstain olimme synnytyssalissa valmiudessa, mutta supistukset olivat sen verran lieviä etteivät ne saaneet kohdunsuuta aukeamaan 1,5 cm enempää). Onneksi varsinaisen synnytyksen käynnistymisen jälkeen kaikki meni vauhdilla eteenpäin. :)

Nyt olemme sitten kotona totuttelemassa uuteen arkeen ja ainakin ensimmäinen yö meni hienosti vain yhdellä heräämisellä.

Tsemppiä kaikille synnytykseen- ei se ole niin paha kuin mitä puhutaan!

Anjutska

Vierailija
15/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei kyllä voi kuin kateellisena lueskella toisten viestejä ja hirmusti onnea vauvan jo saaneille.

Itselläni laskettuun aikaa on alle viikko (ensi la), mutta mitään merkkejä ei oo siitä, että vaavi haluais tulla tähän maailmaan tutustumaan. Neuvola-aika varattiin viimeksi kahdeksi viikoksi etiä päin, kun terkka oli sitä mieltä, että ei se sieltä vielä tule. Pää sentään alaspäin, mutta ei vielä siis kiinnittynyt tai laskeutunut ja suppareista ei tietoakaan. huoh.

sinällään hyvä, että on pysynyt sisällä näin pitkään, sillä hommattiin sitten tähän viimeisille viikoille muutto. On ollut äippävapaalla aikaa asuntosivuja selailla ja löyty sitten kämppä, joka ostettiin ja sitten piti tietty vanha myydä. Nyt sitten muutettiin väliaikaisesti yksiöön uuden vapautumista odotellessa. Erittäin järkevää. No onpa ainakin pakkaillessa ollut jotain järkevää tekemistä.

Nyt kuitenkin muuttohommat hoidettu ja loppusiivousta vaille valmista. Sen homman voisin kyllä mielelläni jättää muille, mutta pitää toivoa, että jos ja kun siihen hommaan joudun, edistäisi se ainakin tuon uuden asukin syntymistä.

No ei kai tässä auta kuin nauttia viimeisistä vauvavapaista päivistä/viikoista. Vähän kyllä huolestuttaa vauvan koko (pari viikkoa sitten jo yli 3kg) ja vähäiset liikkeet (taitaa olla tila aika minimissä ja yksilö rauhalliseksi todettu, mutta koska pitää oikeesti huolestua?!). No tätä tää varmaan jatkossa tulee olemaan eli huoli vauvasta/lapsesta ei tästä varmaan ikinä ainakaan vähene..

Gozo 39+2

Vierailija
16/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla sama poika, joka toi meille juurikin vartti sitten vaavi-sängyn...hän oli ihan hikinen, ei ollut tajunnut ajaa autoa pihaamme vaan jättänyt sen tienvarteen..eikä ollu raukalla edes kynää, jolla saisin nimmarin paperiin...voi toista:)

asutteko tekin vantaalla?

ihmetys

Vierailija
17/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla sama poika, joka toi meille juurikin vartti sitten vaavi-sängyn...hän oli ihan hikinen, ei ollut tajunnut ajaa autoa pihaamme vaan jättänyt sen tienvarteen..eikä ollu raukalla edes kynää, jolla saisin nimmarin paperiin...voi toista:)

asutteko tekin vantaalla?

ihmetys

mutta mista sen tietaa vaikka olis meidan jalkeen hukannutkin... Ei asuta Vantaalla, mutta Espoossa aika lahella Vantaan rajaa - posti tulee sielta puolelta, eli saattais sen puolesta ollakin sama hemmo :)

Vierailija
18/246 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iltoja vaan kaikille..tämä neiti on jo sitten sairaalalla niinkuin arveltiin...

oli äippäpoli aika kymmeneksi aamulla ja ultrattiin ja kokeiltiin kohdunsuu ja sattu ihan pirusti ku ei auki vielä ollu niin väkisin kokeili ja koko päivän tiputtanu tuhru vuotoa.. vauvalle tullu painoa viikossa se 300g eli nyt painaa 2830g noin.. Ottivat sisään ihan napanuoravirtausten takia kun hieman heikohkot edelleen.. olin taas sitte 12-16.00 rasitustipassa eli supistuksilla katottiin miten vauva niihin reagoi ja kyllä oli viikko sitten tuosta tapahtunu muutosta kans ku tekivät saman niin oli lähteny pehmenemään paikat.. sydänkäyrää ottivat vielä kasin aikaan ja nyt saan olla aamuun asti rauhassa paitsi sit aamusta virtsakokeet ja yrittävät käynnistystä niillä suun kautta otettavilla pillereillä.. joko käynnistyy tai sitten saan rauhassa odotella muutaman päivän ennenku alkaa mut pitävät täällä sit siihen vauvan syntymään asti

Pelkäsivät sitä ku mie ja minun ukko ollaan yliaikaisesti synnytty kummatki että meän vauvan kävisi samoin ja kun nyt jo istukka kypsä ja virtaukset huonot niin voisi tulla lasketun ajan jälkeen jo jotain komplikaatioita niin eivät riskejä halua ottaa.

Ripulista sen verran.. viimeiset 3 päivää ollu huonoa oloa ja ruoka ei kauheammin maistunu ja sitten kun erehtyny syömään jotain niin kiireellä vessaan ja ripuli tulee.. tympeältä kyllä tuntunu kun joka ruoan jälkeen tuli vaan kiire vessaan.. tänä aamuna myös tuli juostua kahdesti.

Mutta mutta.. tämä neiti vastailee ja ilmoittelee miten etenee käynnistys ja eihän sitä tiedä jos seuraavan kerran kirjoitan kun nyytti on jo sylissä :)

Hallitus

Rv 38+4

Vierailija
19/246 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei uutta, päätä särkee, mutta verenpaine ok....yskäkin meinaa jo hellittää! Lunta on tullu niin paljon, etten pääse autolla pihasta pois:( Huomasin tosin juuri, että appiukko tuli kolaamaan:) Vaikka eipä mulla tänään mitään menoa olisikaan. Kandityöni kanssa pähkäilen koneella...toisaalta vaikka jollakin kirparilla olisi mukava piipahtaa.

+ olo on hyvä!

ihmetys rv 36+6

Vierailija
20/246 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa hirvittämään jos itsekkin sen saan, toistaiseksi lapset sairastuneet, mutta tarttuhan se aikuisiinkin varmaan. Käsidesiä kuluu, perästä kuuluu auttaako tuo mitään. Viimeyönä sain minkäkin jo kokea vähän tuhdimpia supistuksia ja vähän jännitti jokos se nyt muka tulisi, olenhan varautunut kuitenkin 2:den viikon yliaikaisuuteen kuten muutkin ovat menneet. Pakko laitta tänään nyt kaikki kuntoon, jos tämä ei menekkään edellisten kaavojen mukaan.

rv huomenna 39 ja nla:ssa käynti, ei itselläni mitään kiirettä kyllä vielä olisi voisin hyvin odotella ihan 42 asti, katsotaan kuinka käy !