Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele hyvää ensimmäistä pottaa

Vierailija
31.01.2010 |

Pitäisi hommata sellainen harjoittelupotta 7kk vanhalle tyttelille. Ajattelin, että voisi istua siinä aina kun äiti käy pissalla, ja jos joskus jotakin sattuisi tulemaan pottaan niin hyvä niin :)

Tyttö on aika sironmallinen (72cm, 8kg), joten liian isoon pottaan saattaa upota. Nyt siis suositelkaa hyvää sopivankokoista pottaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollut useampi potta ja kun vauvaa alkaa potalle opettamaan, toi ollut ehdottomasti paras !

Meillä aloitettiin 6-7 kk iässä kokeileen pottailua ja toi oli hyvän mallinen ja tosiaan toi läpinäkyvyys on plussaa. T. kuuden äiti :)

Vierailija
22/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on äitiyslomalla aivot narikassa, kun potasta saadaan tehtyä asiaa.

Itselläni myös, kun tällaista aloitusta aloin edes lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän näistä viimeisistä viesteistä sellaisen johtopäätöksen, että vauvapalstalta ei kannata tulla kyselemään mitään tyhmää vauvanhoitoon liittyvää. Jos ei välttämättä halua kaivaa verta nenästään, on parasta pysytellä julkkisjuoruissa, painoindekseissä ja ksenofonisissa vihaviesteissä.

Ap: suosittelen myös Baby Björniä. Meillä tyttöä alettiin käyttää sillä heti kun oppi itse istumaan, aina vaipanvaihdon yhteydessä, ja on tehnyt ihan siitä alusta asti pottaan. Meillä tosin kestovaipat käytössä ja luulen sen vaikuttavan jonkin verran. Ei siis mitenkään harjoittelemalla harjoiteltu tai pakotettu siinä istumaan, vaan aina vaihdon yhteydessä "tarjottiin mahdollisuus" käydä potalla, ilman sen suurempaa numeroa. Jos ei halunnut juuri sillä kertaa istua potalla, nostettiin heti pois, mutta useimmiten ainakin pissasi sinne. En kyllä ymmärrä miksi tämäkin asia herättää niin kiivaita tunteita.

Vierailija
24/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tällainen ihminen pystyy hankkimaan asuntoa, autoa, työpaikkaa yms? Eikö ole mitään kohtuullisuuden tajua? Tai ehkä juuri tähän näitä palstoja tarvitaan: ihminen saa kysyä niitä tyhmiä kysymyksiä joita ei keneltäkään kehtaa kysyä kasvotusten, ja harvoin kai mies jaksaa pohtia kovinkaan syväluotaavasti potan ominaisuuksia...

Vierailija
25/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestit eivät edusta mitään kiihkeitä tunteita, enemmänkin huvittuneisuutta. Huvittavaa, miten jotkut haluavat neuvoja kaikkiin mahdollisiin asioihin, mitä maa päällänsä kantaa. Vaikka olisikin vauvanhoitoon liittyvää.

Vierailija
26/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestit eivät edusta mitään kiihkeitä tunteita, enemmänkin huvittuneisuutta. Huvittavaa, miten jotkut haluavat neuvoja kaikkiin mahdollisiin asioihin, mitä maa päällänsä kantaa. Vaikka olisikin vauvanhoitoon liittyvää.

Amen.

Vierailija
27/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä palsta tulvii mitä älyttömämpiä aloituksia, joista ainakin puolet "mitä mieltä"- alkuisia. En näe, että kysely eri pottien eriäväisyyksistä nyt olisi niin shokeeraavan avuton tai typerä näiden kaikkien jonninjoutavuuksien joukossa. Semminkin kun niissä ON eroja- on selkänojallisia, kaksi- tai useampiosaisia ts. helppo/vaikeapesuisia, halpoja, kalliita. Hankinta se on pienikin hankinta. Enemmän minua tuskastuttaa aloitukset "tein/anoppini teki niin/näin- mitä mieltä?" tai "mitä ruokaa syötte tänään" tai "mitä mieltä nimestä Ida-Adalmiina"?

Älä vällää, ap. Itsekin olen törmännyt täällä monesti siihen, että kun erehtyy kysymään jotain vauvoihin liittyvää, niin joko vastauksia ei saa lainkaan tai sitten ne ovat sarjaa "olet uusavuton".

Vierailija
28/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo aikaista potattamista kauhistelevat mielestäni edustavat nimenomaan niitä kiihkeitä tunteita. Vähän niinkuin kasvissyönti tai kestovaipatkin.

Vierailija
29/30 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tämä aloitus oli näköjään hämmentänyt joitakin. No ehkä olen vähän hölmö ensimmäisen lapsen äiti, mutta ajattelin että pottia voi olla vaikka eri kokoisia kun niin on vauvojakin. Mietin josko on olemassa jokin aloittelupotta näille pienemmille, mutta sellaista ei kai sitten ole kun ei ole sellaisista ollut puhetta. No toivottavasti tällainen tyhmä kysymys pirisrti jonkun päivää :) Kiitos kaikille vastanneille.

Vierailija
30/30 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuotteiden käyttökokemusten vertailussa ole mitään outoa, vaikka kyseessä olisi niinkin yksinkertainen tuote kuin potta. Ei olisi ainakaan minulla tullut mieleen kiinnittää huomiota potan etuosan korkeuteen poikalapsella, jos ei tätä minulle olisi joku kertonut. No varmaan sen jälkeen, kun on itse kokeillut ja todennut asian tarpeellisuuden, mutta miksi se pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen?