Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa parhaalle ystävälle raskaudesta?

Vierailija
31.01.2010 |

Ystäväni on kärsinyt lapsettomuudesta ja odottelevat hoitoihin pääsyä. Päätimme mieheni kanssa alkaa pikku hiljaa yrittää vauvaa ja tulinkin heti raskaaksi. En kertonut parhaalle ystävälleni vauvanteko aikeista koska en vaan halunnut. Ollaan oltu 10v parhaimpia kavereita ja puhuttu aina kaikesta, paitsi vauvoista. Nyt pohdin kuumeisesti miten kertoisin raskaudesta hänelle? Reissaamme mieheni työntakia ja olen aina puhunut, että haluan saada "vakituisen" kodin ennen lasten saantia, nyt kuitenkin edettiin erilailla ja siksi kaverini ei varmasti uskoisi, että haluaisimme vielä lasta. Pieniä apuja kaipailen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestät niin, että istutte vaikka kahvilla ja sitten kerrot että "Kuule, meille tulee lapsi". Ja sitten sanotte että alkoi vain sittenkin tuntua siltä, että haluatte ja nyt tärppäsi.

Vierailija
2/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yrittäneet vauvaa ja olet raskaana. Tiedät, että odottavat pääsyä hoitoihin ja toivot, että heilläkin onnistuu.

Ole valmis siihen, että jos eivät saakaan lapsia ystävyydenne loppuu.

Niin mulle kävi. Olimme olleet ystäviä yli 20 vuotta. Sain esikoiseni ja hän yritti myös vauvaa. Sain tokan ja kävivät hoidoissa. Sitten hän ilmoitti, ettei halua olla mun ja lapseni kanssa tekemisissa, koska sattuu liikaa.

Siihen se ystävyys jäi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta suutuin kun naapuri, jota pidin ystävänä ei kertonut raskaudestaa vaan työnteli yksi päivä lastenvaunuja-

luulin saavani halvauksen

Vierailija
4/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin: Hei...mä oon raskaana.

Vierailija
5/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti iloinen puolestasi. Se on pahempi, jos hän kuulee sen muualta ja ihmettelee miksi et itse kertonut niin isoa asiaa, jos olette olleet kauan ystäviä ja puhutte kaikesta. Rohkeesti vaan!

Vierailija
6/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aika sama tilanne paitsi että tunsin tyypin n. 1 v ja oli ihana ystävä, no kerroin sitten että olen raskaana ja oho saan kuulla sitten muilta että hänen mielestä en sovi äidiksi ja pälä pälä, pistin kokonaan välit poikki! ymmärrän tottakai että oli kateellinen mutta ei se oikeuta puhumaan noin!

Vierailija
7/7 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mainosta nopeaa tärppiä... Mulla oli yksi ystävä, joka jaksoi lapsettomuusaikana aina huokailla hedelmällisyydestään. Ärsytti tarkoituksella, ymmärsin asian niin.

Ja voithan sanoa asian, kuten tunnet eli teille on nyt tulossa vauva ja sua harmittaa kertoa asiasta, koska tiedät kaverin ongelmat. Se kuulostaa sopivan empaattiselta ja reilulta. En mä lapsettomuudesta kärsiessä niin ottanut hernettä nenuun kavereiden raskaudesta kuin tuon yhden ilmanaikuisesta retostelusta. Muillakin tuntui tärppäävän nopeasti, mutta ei se mua haitannut, kun toinen ei tarkoituksella vääntänyt puukkoa haavassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme