Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä puolia loppu vuonna syntymisestä?

Vierailija
31.01.2010 |

Minua stressaa kauheasti lapseni puolesta kun hän on marraskuussa syntynyt. Ajattelen siis kouluun menoa yms. Meidän tytöllä oli vasta synttärit ja nyt jo hänen kaverinsa täytti vuosia. Eli ystävyksillä on melkein vuosi ikäeroa, vaikka samaa vuosikertaa ovatkin.

Onko mitään hyvää siinä, että on syntynyt vuoden loppu puoliskolla? Itse en keksi yhtään.

Täällä meillä päin esim. jotkut kesäleirit, kerhot yms. rajaavat alle kouluikäisiä esim. viimeistään 30.9. syntyneet saavat osallistua kesän jalkapalloleireille jne. Mitä ne loppu vuoden lapset tekevät? Istuvat kentän laidalla ja odottelevat seuraavaa kesää?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut pelkästään kivaa olla koko ajan kaveripiirin vanhin ja esim. murrosiässä kehittynein. Omia 18-v synttäreitäkään en juhlinut ravintolassa kun kaverit täytti vuosia vasta myöhemmin.

Vierailija
22/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso raha :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse siivota niin paljoa :o)

Kyllä se riippuu vaan lapsesta niin paljon. Miedän poika on syntynyt elokuun lopussa ja toivon, että olisi saanut olla pieni kauemminkin...ei ole nyt kovinkaan hyvin sopeutunut kouluun, mutta huonomminkin tietysti voisi mennä.

Tyttö on nyt 4 v. ja toivoo jo esikouluun ja kouluun pääsyä...opettelee jo kirjaimia, kun on niin kiinnostunut...hänestä en ole yhtään huolissani, vaikka on syntynyt marraskuun lopussa. Kokonsa puolesta tulee kyllä olemaan luokkansa pienimpiä, mikä on tietty vähän kurja esim. urheilussa.

Luulen, että suurin harmi on sinä vuonna, kun täyttää 18 v. Saa odottaa kauan. Muuten ei niin väliä. Mutta jos on syntynyt kovin lähellä jouluaattoa, niin voi olla, että synttärit jäävät joka vuosi juhlimatta joululoman vuoksi. Sama ongelma on kyllä myös kesällä syntyneillä. Kuka saa luokkakaverit synttärijuhlille esim. heinäkuussa?

Vierailija
24/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni lapsi on syntynyt loppuvuonna.

Älkää tehkö asiasta ongelmaa.

Itse olen marraskuun alun lapsi ja ainoa ongelma oli, kun en 17-vuotiaana päässyt baareihin kuin väärillä papereilla ja/tai hyvällä tuurilla.

Ehkä lapsi oppii nauttimaan suomen pimeästä ajasta, kun silloin on tiedossa jotain kivaakin?

Vierailija
25/25 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo päiväkodissa loppuvuonna syntyneet joutuvat olemaan pienten puolella eivätkä pääse samana vuonna syntyneiden seuraan.

Eikö se nimenomaan ole HIENO JA PARAS juttu että saavat olla pienten puolella, eivätkä joudu isojen ryhmään?

Jatkuvastihan täällä jankutetaan, että lapsen pitäisi syntyä alkuvuodesta, jotta saisi olla ryhmien ja luokkien isoin.

Se loppuvuodesta syntynythän on silloin ryhmän isoin, eli hänen tilanteensa on paras mahdollinen.

En muutenkaan ymmärrä aloittajan itkua siitä, että loppuvuodesta syntynyt ei pääse isompien jalkapalloleirille. MIKSI pitäisi päästä itseään isompien ryhmään? Eihän hän sinne kuulu! Seuraavana kesänä sitten. Ja silloin kuuluu ryhmän isoimpiin, ja eikös se ryhmän/luokan vanhimpiin kuuluminen ole se kaikista tärkein juttu, jota te aina jankutatte? Joten miksi uhriudutte siitä, että lapsi laitetaan oikeaan ryhmään, eikä isompien leireille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän