Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on rottweiler pikkulapsiperheessä - kysy ja avaudu!

31.01.2010 |

Turha varmaan edes pyytää asiallisia kommentteja ainoastaan, av-mammat kun on mitä on ;)

Mutta jos jokin painaa mieltä, haluat tietää jotain rodusta, koirasta, koiran ja lapsien suhteesta, koulutuksesta yms. hit it!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meilläpä on rotikka, vaikka on lapsia"

Voisit tehdä aloituksen, että "meilläpä on perheessä väkivaltainen narsisti, lällälläää, kysykää asiallisia kysymyksiä"

Vierailija
22/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, ettei tänne palstalle kannata kirjoittaa mitään, ellei halua haukkuja ihan mistä tahansa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan ihana sellainen! Ei koskaan ollut mitään ongelmia (mitä nyt joulupukin meinasi syödä, kun lapsia silloin 1v ja 3v pukin tulo jännitti ja pelotti ja he juoksivat piiloon... Muutenkin koira vaistosi, että tilanteessa on jokin jännite ja onhan se pukki naamareineen ja hou-hou juttuineen varmaan koirasta aika hämärä tyyppi.) Koiramme on erittäin lapsirakas ja todellinen vahtikoira. Kohta meille syntyy kolmas pienoinen ja koira vahtii jo tyhjiä vaunuja (tai käy kurkkimassa,että joko siellä on vahdittavaa). Isompia lapsia koira ei päästä pois omasta pihasta, vaan jää itse portille istumaan ja haukkuu mut paikalle. Jos lapset ovat pihalla ja joku koiralle vieras tulee tontille, estää koira irvistelyllä ja murinalla vieraan etenemisen, kunnes isäntä tai emäntä käy "hyväksymässä" vieraan. Tutut saavat kulkea rauhassa.

Ja sitä kysyttävää... Välillä pelkään, että koira suojelee liikaa lapsia. Onko mahdollista/kokemuksia/kuultuja juttuja, että koira olisi käynyt jonkun vieraan/tuntemattoman päälle, joka tunkee liian lähelle vaunuja ihastelemaan vauvaa tai isompia lapsiamme? Uskoisin, että oma koiramme murisemalla häätää "tunkeilijat" pois, mutta eläin on kuitenkin aina eläin... Voiko suojeluvietti olla liian voimakas? Ongelmia siis ei ole ollut, kunhan varmuuden vuoksi kyselen.

Vierailija
24/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihmisen ottamaan näitä rotikoita tai vastaavia. Ok, ymmärrän, että palveluskoiriksi, mutta sohvakoiriksi? Egon kohotusta? Tarve pullistella lenkillä uhkaavasti ympäristöä kohtaan? Oikeasti ei ole mitään rationaalista syytä ottaa tuollaisia koiria tavalliseen perheeseen... Ja jotkut fifit voi olla häiriintyneitä, mutta ne ei ole häiriintyneenäkään hengenvaarallisia.

Meillä tavallinen perhe, johon haluttiin lapsiystävällinen vahtikoira. Sohvakoiraksi Rotikkaa ei otettu, vaan aktiivisen perheen aktiiviseksi jäseneksi! Lenkillä koira käyttäytyy esimerkillisesti ja mun ego oli jo ennen koiran hankintaa ihan tarpeeks iso! Mitä koiraa olisit sit suositellu?

Vierailija
25/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tapauksia jotka räkyttää ulkona tai jos heille menee kylään, mutta ne ei ole vihaisia. Mä en ymmärrä miksi sitä pidetään vihaisen koiran merkkinä jos koira haukkuu?

Itselläni ei koiraa ole eikä tule, mutta jos nyt ottaisin koiran, niin en mä ainakaan mitään rotikkaa tai seefferiä ottaisi.

Vierailija
26/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiraihmisenä olen huomannut, että usein agressivisimmat koirat ovat niitä pieniä kouluttamattomia fifejä. Mutta niitähän ei lasketa...

eihän ne fifit ole edes koiria...

Vierailija
27/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei heillä ole mitään ongelmia ollut. Pikkulapsivaiheessa oli hirveä vahtiminen ja porttien viritteleminen jne että koira saatiin tarvittaessa eri tilaan ja myös pysymään siellä, että saattoi käydä edes vessassa ilman sitä lasta.

Yksi ongelma mielestäni on se, että he eivät juuri voi käydä missään koko perheen kesken pidemmillä reissuilla, sillä rotikkaahan ei paljon voi mukaan ottaa... Meille sitä ei ainakaan voi tuoda, kiitos vaan kysymästä. Eikä voi käyttää ulkopuolista lastenvahtia, sillä koira ei kestä että hänen laumaansa tulee joku ulkopuolinen ja koskee lapsiin. Ei voi käyttää siivouspalvelua, sillä kotiin ei voi mennä tuntematon ihminen kun koira on siellä jne jne. Minä en haluaisi elää noin mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
28/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiraihmisenä olen huomannut, että usein agressivisimmat koirat ovat niitä pieniä kouluttamattomia fifejä. Mutta niitähän ei lasketa...

eihän ne fifit ole edes koiria...

Sitten ei kannata purnata jos joku pikkufifi vähän räkyttää.

Vierailija
29/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tääl riidellä ihan tarpeeks ilman tällasta?

Pidä ihan rauhassa rotikkasi ja uskottele itellesi että koko rodun tilanne on ok.

Ruut

Vierailija
30/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haukkumista on erilaista, mm. aggressiivista. Ihmiset eivät usein osaa tulkita näitä, vaan kaikki erilainen haukkuminen kuulostaa samalta.

Pikkukoirat provosoivat aggressiivisella haukkumisellaan isompia koiria ja kun isompi koira murahtaa tai provosoituu, niin sitten ollaan heti lopetuspiikkiä tarjoamassa.

Kyllä niitä vihaisia pikkukoiriakin löytyy ja paljon. Fifien kanssa on yleensä se ongelma, etteivät ihmiset ymmärrä niiden "vaarallisuutta", eikä niiden terroristikäytökseen puututa. Fifit saavat tehdä mitä haluavat. Ison koiran kanssa ihmiset ymmärtävät helpommin, että ihmisen on oltava pomo.

Josko tuossa nyt olisi tiivistettynä :)

Sun tosiaan ei ehkä kannata ottaa mitään koiraa tuolla tietämyksellä, paitsi ehkä joku pehmolelu...

Tiedän kyllä tapauksia jotka räkyttää ulkona tai jos heille menee kylään, mutta ne ei ole vihaisia. Mä en ymmärrä miksi sitä pidetään vihaisen koiran merkkinä jos koira haukkuu?

Itselläni ei koiraa ole eikä tule, mutta jos nyt ottaisin koiran, niin en mä ainakaan mitään rotikkaa tai seefferiä ottaisi.

Vierailija
31/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haukkumista on erilaista, mm. aggressiivista. Ihmiset eivät usein osaa tulkita näitä, vaan kaikki erilainen haukkuminen kuulostaa samalta. Pikkukoirat provosoivat aggressiivisella haukkumisellaan isompia koiria ja kun isompi koira murahtaa tai provosoituu, niin sitten ollaan heti lopetuspiikkiä tarjoamassa. Kyllä niitä vihaisia pikkukoiriakin löytyy ja paljon. Fifien kanssa on yleensä se ongelma, etteivät ihmiset ymmärrä niiden "vaarallisuutta", eikä niiden terroristikäytökseen puututa. Fifit saavat tehdä mitä haluavat. Ison koiran kanssa ihmiset ymmärtävät helpommin, että ihmisen on oltava pomo. Josko tuossa nyt olisi tiivistettynä :) Sun tosiaan ei ehkä kannata ottaa mitään koiraa tuolla tietämyksellä, paitsi ehkä joku pehmolelu...

Tiedän kyllä tapauksia jotka räkyttää ulkona tai jos heille menee kylään, mutta ne ei ole vihaisia. Mä en ymmärrä miksi sitä pidetään vihaisen koiran merkkinä jos koira haukkuu? Itselläni ei koiraa ole eikä tule, mutta jos nyt ottaisin koiran, niin en mä ainakaan mitään rotikkaa tai seefferiä ottaisi.

Ja mä kyllä puhuin omasta kokemuksesta. Jos en tunne vihaista pikkukoiraa niin eikö se ole hyvä asia. Mulle ihan sama haukkuuko se koira vai ei, kunhan on kiltti.

Voi luoja mikä urpo!

Vierailija
32/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei heillä ole mitään ongelmia ollut. Pikkulapsivaiheessa oli hirveä vahtiminen ja porttien viritteleminen jne että koira saatiin tarvittaessa eri tilaan ja myös pysymään siellä, että saattoi käydä edes vessassa ilman sitä lasta. Yksi ongelma mielestäni on se, että he eivät juuri voi käydä missään koko perheen kesken pidemmillä reissuilla, sillä rotikkaahan ei paljon voi mukaan ottaa... Meille sitä ei ainakaan voi tuoda, kiitos vaan kysymästä. Eikä voi käyttää ulkopuolista lastenvahtia, sillä koira ei kestä että hänen laumaansa tulee joku ulkopuolinen ja koskee lapsiin. Ei voi käyttää siivouspalvelua, sillä kotiin ei voi mennä tuntematon ihminen kun koira on siellä jne jne. Minä en haluaisi elää noin mutta jokainen tavallaan.

Meillä rotikka, eikä ongelmia! Tosin vierasta lastenvahtia en kotiini voisi koiran takia ottaa, sillä koira todellakin vahtii lapsia tuntemattomilta. Enkä kyllä muutenkaan vierasta hoitajaa lapsilleni ottaisi! Me kun ollaan niin onnelisessa asemassa, että mummit ja kummit hoitaa tarvittaessa niin lapset kuin koirankin. Siivoojia on käynyt, eikä ongelmia ole ollut. Reissuissa koira kulkee välillä mukana, välillä jää mummolaan rentoutumaan. En koe koiran kanssa reissaamista ongelmana. Mutta tosiaan, jokainen tavallaan. Mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Turhaa taistelua näillä palstoilla.

Vierailija
33/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan ihana sellainen! Ei koskaan ollut mitään ongelmia (mitä nyt joulupukin meinasi syödä, kun lapsia silloin 1v ja 3v pukin tulo jännitti ja pelotti ja he juoksivat piiloon... Muutenkin koira vaistosi, että tilanteessa on jokin jännite ja onhan se pukki naamareineen ja hou-hou juttuineen varmaan koirasta aika hämärä tyyppi.) Koiramme on erittäin lapsirakas ja todellinen vahtikoira. Kohta meille syntyy kolmas pienoinen ja koira vahtii jo tyhjiä vaunuja (tai käy kurkkimassa,että joko siellä on vahdittavaa). Isompia lapsia koira ei päästä pois omasta pihasta, vaan jää itse portille istumaan ja haukkuu mut paikalle. Jos lapset ovat pihalla ja joku koiralle vieras tulee tontille, estää koira irvistelyllä ja murinalla vieraan etenemisen, kunnes isäntä tai emäntä käy "hyväksymässä" vieraan. Tutut saavat kulkea rauhassa.

Ja sitä kysyttävää... Välillä pelkään, että koira suojelee liikaa lapsia. Onko mahdollista/kokemuksia/kuultuja juttuja, että koira olisi käynyt jonkun vieraan/tuntemattoman päälle, joka tunkee liian lähelle vaunuja ihastelemaan vauvaa tai isompia lapsiamme? Uskoisin, että oma koiramme murisemalla häätää "tunkeilijat" pois, mutta eläin on kuitenkin aina eläin... Voiko suojeluvietti olla liian voimakas? Ongelmia siis ei ole ollut, kunhan varmuuden vuoksi kyselen.

Ei se kyllä ole mikään ihana koira sellainen, että pihaan ei voi vieras ihminen tulla ilman, että on ilmeisesti vaarassa joutua purruksi. Ja rotweiler kun puree, niin se voi tappaa. Se on juuri erona näihin haukkumiinne pikkufifeihin, jotka kieltämättä ovat usein huonosti koulutettuja.

Minäkään en ymmärrä, että mitä koko rodulla muka tekee. Suojeluun on liian tyhmä, samoin tottikseen. Perhekoiraksi on paljon parempiakin vaihtoehtoja. Metsästyskoira ei ole. Mitä jää jäljelle?

Vierailija
34/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästähän sota syntyi! Ihan ensinki kerron etten ole M. Aitolehti.

Kuten joku tossa sanokin, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Rottweiler ei ole taistelukoira, eikä mikään suuri tappaja muutenkaan. Itse olen pitänyt rotikkaa helpoimmasta päästä ohjailtavuutenaan ja älykkyydestään.

Vierailija
35/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii, jos ja kun perheen lapset alkaa tapella keskenään (nahistelua, tappelua yms. lapsiperheessä kai riittää)? Alkaako suojella jompaakumpaa? Ja mitä silloin tekee?

Vierailija
36/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
37/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii, jos ja kun perheen lapset alkaa tapella keskenään (nahistelua, tappelua yms. lapsiperheessä kai riittää)? Alkaako suojella jompaakumpaa? Ja mitä silloin tekee?

Se ei tee mitään. Nostelee kulmiaan ja jatkaa uniaan. Jos lapset riekkuvat koiran lähellä, se rykäsee ruhonsa ylös lattialta ja lampsii muualle nukkumaan.

Ei provosoidu siis mistään riehumisesta. Ainoastaan jos minä rupean riehumaan (ei siis lapsen kanssa) ja yllyttämään koiraa niin saattaa tulla myhähtelemään ja hyppää vasten suukottelemaan.

Lapset pihalla juoksevat kiljuen vastaan eikä koira saa mitään slaagia. Luottaa ihmisiin ja lapsia ei osaa nähdä mitenkään uhkaavina, mutta ei myöskään ikinä ole luullut olevansa korkeammalla jakkaralla. Tietää että pölypallotkin ruokitaan ensin.

Mutta auta armias jos juustonpalanen tippuu ruokakippoon, lähtee kuin nakki persiistä..

Vierailija
38/38 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin joku kysyy "entä jos lapsi ottaa koiralta luun".

Lapsi on ottanut koiralta luun. Ja monesti. Koira ensin kääntää päätään sivuun luu suussaan, sitten kun lapsi saa otteen luusta koiralla loksahtaa leuat auki. Sitten se kävelee lapsen perässä vaanien luuta muttei ota kädestä, vaan odottaa että lapsi poistuu paikalta ja sitten jatkaa luunsa syömistä.

Mutta:

Jos koiraa ei ole koulutettu, kasvatettu oikeissa käsissä en suosittele että lapsen annetaan koiralta luuta mennä rääppimään.

Eikä meillä mitään turpaanvetoja harrasteta, en edes muista että joskus olisin joutunut koiraa ottamaan niskasta kiinni muutakuin koira ollut mökillä vapaana ja auto ajanut pihaan, ettei rakki jää renkaan alle.

Rottweiler on minusta loistava koira ja vika on aina remmin toisessa päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi