Voisiko joku luovuttaa Munasolun Helsingissä.
Olemme yrittänyt lasta omilla soluilla ja nyt se tie taitaa olla kuljettu. Miehen solut erinomaisia mutta omat munasoluni ei jaksa johtuen erittyvästä vaihdevuosihormoonista.
Olen 41 v. ja mieheni 36 v.
Olemme akateemisesti koulutettuja ( jos sillä on väliä ) ja asumme Helsingin keskustassa.
Olemme olleet lapsettomuus hoidoissa helsingissä. Nyt siis etsimme auttajaa. Ihmistä joka olisi valmis luovuttamaan munasolun. Luovuttajan tilisi olla 24v. - 35 v. Olen itse luovuttanut 10 v. sitten se ei ole kauheaa.
Mahdollinen luovutus olisi jo tänä keväänä.
On myös mahdollista että että vaihdamme soluja. Mieheni voisi antaa omiaan jos joku tarvitsee.
Jään odottamaan että joku auttaisi :)
Kommentit (49)
Missä lukee ikäni? Itse olen jo 31 ja lapset on tehty aikoja sitten. Vanhin on 10 vuotias ja nuorin 5 vuotias.
Ilmaiseksi en tuohon lähtisi. 26v yo-opiskelija. Ei perinnöllisiä sairauksia. Ainoa vika on hieman huono näkö.
Paljonko ap olisi valmis maksamaan?
Muut maksut ovat Suomen laissa kiellettyjä eli luovutuksesta ei saa hyötyä (muuta kuin hyvällä mielellä). Oli sitten kysymys sukusolujen tai veren luovutuksesta.
ovuloi tai solut eivät hedelmöity jostain muusta syystä kuin siitä että on biologisesti liian vanha tulemaan raskaaksi. Esim jollekkin korkeintaan 30-vuotiaalle.
Luovutin kymmenen vuotta sitten kahdelle pariskunnalle.
ja lapsettomuushoidot on yhdyssana. Eli olet provo.
Toivottavasati olette tuollaisia vain anonyymiteetin suojissa, mutta silti.
Mikä ihme siinä on, että av-mammat aina tuomitsee KAIKEN. Liian nuoria, liian vanhoja. Ette te kaikki voi olla noin kyvyttömiä astumaan toisen saappaisiin vaikka se ei ihan omasta elämästänne olekaan! Ja miten se on pois keneltäkään teiltä jos joku nelikymppinen haluaa tulla raskaaksi?
Jonotus tuossa iässä on kovin pitkä. Auttaisin jos voisin, mutta omat munasoluni ovat niin heikkoja etten voi luovuttaa ja olen itsekin tullut raskaaksi ainoastaan rankoilla hoidoilla, heikoilla hedelmöittymistuloksilla.
Minulla on itselläni hoidoilla saadut kaksoset, joten tiedän jollakin tapaa tuskanne. Oma tuotantoni on erinomainen, mutta ex-miehellä oli vain vähän eläviä siittiöitä.
Yllätyksellisin lienee kuitenkin hormonihoitoon liittyvä tila, jota nimitetään munasarjojen hyperstimulaatio-oireyhtymäksi (OHSS). Sillä tarkoitetaan hormonihoidon aiheuttamaa munarakkuloiden kasvua vielä ovulaation jamunasolun irtoamisen jälkeenkin. Sen voi aiheuttaa mikä tahansa ovulaation induktioon vaikuttava lääke. OHSS:n subjektiivisina oireina esiintyy vatsakipua, turvotusta, pahoinvointia, oksentelua ja joskus hengitysvaikeuksia. Vakavimpiin tilanteisiin liittyy nesteen kertyminen, erityisesti vatsaonteloon.
Lievänä OHSS on melko yleinen, vaikeana onneksi melko harvinainen (alle 1 % hoitokierroista). Hyperstimulaation ennakoiminen on vaikeaa, koska se ei välttämättä liity käytetyn lääkeannoksen suuruuteen tai hoidon kestoon. Lievissä tapauksissa hoidoksi riittää lepo, mutta vaikeissa tapauksissa tarvitaan sairaalahoitoa
voisin luovuttaa sitten, kun oma lapsiluku täysi. Vielä siis näin ei ole.
En näe asiassa mitään kauheaa. Luovuttaahan miehetkin spermaa, niin miksi ei naiset sitten munasolujaan.
Jos itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa, niin toivoisin jonkun tekevän samoin.
Toivottavasti löytyy lahjoittaja. Onnea yritykselle.
mutta maksaa 100 000 euroa, ilmaiseksi en munasolujani luovuta edes "akateemiselle" perheelle, joka ei osaa edes suomen kieltä kirjoittaa.
mikä työnnetään emättimen seinämän läpi munasarjoihin. On se miehen siittiöiden luovutus vähän eri juttu.
ja itselläni on kolme tervettä lasta
Mitä muita riskejä siihen liittyy? Minua kiinnostaisi luovuttaa, mutta itselläni vasta yksi lapsi ja toiveissa olisi lisää lapsia, mutta jos se ei aiheuta lapsettomuutta niin miks ei voisi luovuttaa ja auttaa jotain toista ihmistä täyttämään suuren haaveensa? Tosin ikänikään ei taida riittää luovuttamiseen, koska olen vasta 23 vuotta...
Minuun saa yhteyden sähköpostin kautta.
Jään odottamaan :)
luovuttanut ja luovuttaisin vieläkin, jos sen saisi tehdä kypsytysmenetelmällä, mutta toisia hormonihoitoja en halua käydä läpi. Pelkään syöpää. Ei niissä hoidoissa tai punktiossa sinänsä ollut mitään epämiellyttävää minun kohdallani. Luovutus on maksutonta ja kulut korvataan.