Millainen asuinalue on Tampereen Hervanta?
Kommentit (24)
On asukkaita hyvästä ala-arvoiseen ja koulussa on myös huonojen perheiden lapsia.
Maahanmuuttajia vietävästi ja känniläisiä kauppojen kulmilla.
Asuin siellä 6v. ja muutettiin pois, kun esikoinen oli 7kk vanha.
Mulle on tärkeää se, että asuinympäristö on vapaa känniläisitä ja uhkaavista tilanteista.
Onhan siellä hyviäkin alueita, mutta ne slummi alueiden lapset käy lapsiesi kanssa samaa koulua.
Niin ja siellä varastetaan helposti, myös kouluissa.
Sinne omaan sievään mökkiin, kun ei voi majoittautua näkemättä sitä hervannan nuivaa puolta.
on. Täällä paljon lapsiperheille,palvelut,luonto,harrastus mahdollisuudet,tapahtumia,kerhoja,kouluja ja päiväkoteja. suosittelen. ei ole enää slummin maineessa,hervanta kasvaa ja kehittyy kokoajan
asutaan Tampereen lentävänniemessä ja ehdottomasti paras paikka missä on asuttu.
Olen myös asunut tohlopissa tesoman kupeessa ja kyllä lentsu on oiva paikka.
Hervannassa olen nähnyt kaikennäköistä paskaa ja koskaan en asuisi siellä lasten kanssa.
Hervanna ostarilla kyllä tapahtuu ja monissa perheissä ei vanhemmat pysty kasvattamaan lapsiaan oikein ja se näkyy taas kouluissa.
Ainut paikka missä kouluissa lukolliset kaapit.
T.19
Hervantahan on hyvä paikka asua koska kaikki palvelut ovat lähellä. Lapsiperheille ihan hyvä paikka asua nykyään. Mutta jos haluat varmistaa että lapsestasi tulee kilti pikkupoika/tyttö niin muuta keskustaan,tammelaan,pispalaan tai lapinniemiin.
asunut Hervannassa enkä muuttaisi enään takaisin... Asun nykyään muualla, kun Tampereella, mutta takaisin ei ole enään minkäänlaista kaipuuta... Mutta makuasioitahan nämä on!! :)
ja palveluja löytyy joka lähtöön. Pieni kaupunki itsessään. Rakennuskanta enimmäkseen 5-8 -kerroksisia elementtitaloja. Etelä-Hervannasta löytyy jonkin verran omakotitaloja ja rivareita. Kaupunginosa oli ennen vähän slummin maineessa ja on kyllä siistiytynyt, mutta edelleen siellä on paljon kaupungin vuokrataloja ja meno sen mukaista. Toisaalta itse asuin siellä 7 vuotta ja ikinä ei ollut mitään häiriöitä tai kokenut uhkaavia tilanteita. Kasikymppinen anoppi asuu siellä myös ja viihtyy.
Musta Hervanta on hyvin heterogeeninen alue. Sieltä löytyy tosiaan syrjäytyneistä korkeakoulun proffiin kaikkea.
Itse voisin asua Hervannassa ja tykkään siitä. Monet perustamperelaiset kyllä vierastaa, osittain lähiön alkuaikojen maineen takia.
tänne Espooseen saakka. Koskaan en siellä ole käynyt, mutta kuullut olen kyseisestä paikasta kyllä.
Sympaattinen kaupungin omainen paikka, josta löytyy jotain joka lähtöön. Kaikki palvelut kävelyetäisyydellä ja niiden paljon haukuttujen kerrostalokortteleiden sisälle on jätetty jopa pikkumetsikköjä.
Nim. asunut kerrostaloalueella ja myöhemmin siellä hiljaisella rivari-okt -alueella.
Asuin Hervannassa 6 vuotta ilman ongelmia. Voisin muuttaa sinne uudelleenkin.
Lähipalvelut ovat hyvät.
iso, kansainvälinen, paljon insinöörejä ja teekkareita (teknillinen yliopisto ja nokia), hyvät palvelut. Vuokrataloissa voi olla levotonta mutta myös rauahllisia pientaloalueita. Ainoa miinus että on niin kaukana keskustasta.
Raiskauksia, ryöstöjä (yksi sattunut jopa kaverille)
Ei se mikään getto ole, niinkuin jotkut täällä väittävät. Kansainvälinen meininki, yrityksiä, korkeakoulu, poliisikoulu.. Hyvät bussiyhteydet keskustaan.
Minkalainen paikkana? Onko lapsen kiva kasvaa siellä...onko paljon ulkomaanlaisia? Etellä-H ajatellut.
Mutta muutoin ei valittamisen aihetta. En asu Hervannan keskustassa vaan Pohjoislaidalla. Täällä on hyvinkin rauhallista ja mukavaa asua.
Oli 15v sitten juoppojen lahio, nyt lapsiperheystavallinen.
Siisti, kaikki palvelut, loistavat ulkoilumaastot ja paljon leikkipuistoja :)
tänne Espooseen saakka. Koskaan en siellä ole käynyt, mutta kuullut olen kyseisestä paikasta kyllä.
Espoo on kosvomurhaajien synnyinalue..
Ei se mikään getto ole, niinkuin jotkut täällä väittävät. Kansainvälinen meininki, yrityksiä, korkeakoulu, poliisikoulu.. Hyvät bussiyhteydet keskustaan.
josta itseasiassa bussilla keskustaan menee n. 20-30 min. reitistä riippuen, eli ei mitenkään kaukana verrattuna moneen muuhun kaupunginosaan. Ja Herwoodin palvelut ovat vailla vertaa, joten keskustaan on oikeasti aika harvoin edes asiaa. Täältä löytyvät kirkosta ja terveyskeskuksesta lähtien kaikki, hautaustoimistoon asti. Synnyttämään tarvii lähteä TAYS:aan, mutta sinnekään ei aja kuin vartin.
On kirjastoa ja vapaa-aikakeskusta, puistoja, jäähalli ja uimahalli ja keskellä kylää pikku järvenplutakkokin, josta voi kalastaa.
Onkos muuten missään muualla Suomessa kauppakeskusta, jossa K-Supermarket, S-Market ja Lidl toimivat saman katon alla ja samoilla ostoskärryillä voi kulkea kaikki kolme kauppaa läpi?
Yhtenäiskoulut ovat ns. KiVa Kouluja ( http://www.kivakoulu.fi/ ) ja päiväkodeissa on ammattitaitoinen ja työstään nauttiva henkilökunta.
Itse olen perheineni asunut täällä vuodesta 2004 ja harmittaa, kun ei tullut muutettua jo aiemmin. Asumiskokemusta on Tampereelta esim. Pyynikiltä, keskustasta, Tammelasta, Kalevasta ja Linnainmaalta.
jossa on pelkästään omakoti- ja rivitaloja. On todella rauhallista ja kivaa seutua.