Synnytyksen jälkeen vieraiden käynti..
Oletteko synnytyksen jälkeen kutsuneet vanhempianne käymään synnärillä katsomassa jo lastanne?
Entä kun kotiudutte niin miten pian olette kutsuneet esim. ystäviänne luoksenne katsomaan vauvaa?
Itse ajattelin kun varmaan tulee oltua monta viikkoa ihan perheen kesken niin jos on vieraita tuppaamassa heti kylään.. en itse kyllä tykkäisi.
Kommentit (23)
ja siinäkin lähinnä mietin vauvaa en niinkään itseni jaksamista. Jos tulee vieraita kauheasti höpöttelemään ja lörpöttelemään vauvan ympärille tai jotain sellaista... ihan haluan itse ainakin rauhoittaa tilanteen kotona niin itseni kuin vauvankin kannalta.
enkä ens alkuun edes kotona. Voi olla että hivenen epäonnistuneilla sektioilla on osuutta asiaan, mutta jo ennen ekaa synnytystä toivoin että vain isovanhemmat sairaalaan, ei muita. Tokan kohdalla en kyllä huolinut heitäkään kun olin heikossa kunnossa.
Mutta muuten/muina aikoina meillä kyllä kotona toivotetaan vieraat lämpimästi tervetulleeksi:)
Esikoisen kanssa olin varovaisempi. Vieraita kavi synnarilla paljon, mutta olivat vain hieman aikaa ja lahtivat sitten. Kotiin emme kutsuneet ketaan viikkoon, mutta sitten olikin itsella jo tylsaa ja oli mukavaa kun pari kaveria kavi kaymassa.
Pikkukakkosen kohdalla kukaan ei tullut synnarille kaymaan, vaikka olisi saanutkin. Sukua ramppasi kotiuttamisen jalkeen parin paivan ajan, mutta he toivat ruuat ja tarjottavat mukanaan joten oli ihan mukavaa.
Asumme ulkomailla ja taalla on tapana vieda uusille vanhemmille ruokaa mukana, kun menee kylaan. Tama on mielestani ollut tosi mukava tapa ja helpottaa uusien vanhempien arkea huomattavasti.