Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein siivoat? Perheen ja asunnon koko?

Vierailija
30.01.2010 |

Siis mua mietityttää, kuinka usein pitää siivota? Siivoaako siivoamisen vuoksi vai siksi, että on pölyistä ja likaista?

Perheen koko vaikuttaa tähän ja se, onko kotieläimiä.

Meillä 100 neliötä, vauva ja 2-vuotias. Imuroin noin kerran viikossa ja pyyhin pölyjä, joskus jopa harvemmin. Lattioita pyyhin kostealla tarpeen mukaan. Vessat tarpeen mukaan. Mattojan vien ulos varmaankin noin kerran kolmessa kuukaudessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asuinneliöitä 150, lapset siivovat omat huoneet. Kerran viikossa otan vähän perusteellisemmin.

Vierailija
2/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- ja 4-vuotiaat lapset, pian kolmas lapsi ja kissa. Meillä käy siivooja kerran viikossa tekemässä perussiivouksen: pesee vessat, imuroi, pyyhkii pölyt ja pesee lattiat. Mattoja ei meidän huushollissa edes ole montaa, ne tulee vietyä ulos kans noin kerran kolmessa-neljässä kuukaudessa.

Mä hoidan tavaroiden järjestelyt, kissanhiekan vaihdot, pyyhkeiden/lakanoiden vaihdot ja petivaatteiden tuulettelut, imuroin kerran tai kaksi viikossa, tarvittaessa pesen lattian (aika usein ruokapöydän alunen, keittiö tai eteinen on pestävä toisenkin kerran viikossa, laattalattia, aikas helppo pyyhkästä). Vessoja en yleensä itse siivoa viikon aikana ellei ole vieraita tulossa ja lavuaari/pönttö on karmeessa kunnossa...

Ja silti mikro ja uuni on putsaamatta....Saiskohan tänään aikaseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa mattojen ulos vienti, imurointi, moppaus, pölyt ja vessojen pesu (vessat tarvii kyllä usein pestä enempi, kun kerran viikossa...). Sen lisäksi melkein joka päivä tarttee imuroida, ainakin keittiö ja kuisti. Meillä kuusihenkinen perhe. Pölyä tulee ihan hirveesti ja joskus miettii, että pitäskö useammin tehdä... Ja tavaroiden paikoilleen laittoa ym. tehdään joka päivä.

Vierailija
4/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen kerran viikossa.

Sisältää tiskauksen, imuroinnin, tavaroiden paikoilleen laittamisen.

Pyykinpesua saattaa tapahtua kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
5/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

175 neliötä, vastasyntynyt, 4v ja 6v lapset. keittiön siivousta ja pyykinpesua päivittäin. Imuroin ehkä kolme kertaa viikossa. Vessat pesen perusteellisesti viikottain, lavuaarit ja pöntöt muulloinkin tarpeen mukaan. Tavaroiden järjestelyä koko ajan, huoh! Niin, ja nytkin valkoiset keittiön kaappien ovet odottavat pesemistä, puhumattakaan alumiinisesta liesituulettimesta tai takan lasista...

Vierailija
6/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein perusteellisesti ja joka päivä imuroin ja laitetaan tavarat paikoilleen. Sillä välittäjä saattaa saoittaa.

Mutta kyllä yleensäkkin kerta viikkoon perus siivous lattioiden pyyhintöineen ja vessan pesuineen.

Lapsia 3v ja 5v pojat minä ja mies

Vierailija
7/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukkeina taapero, minä ja pieni koira.

Ennen koiran tuloa imuroin useita kertoja viikossa ja tein perusteellisemman viikkosiivouksen sitten yleensä lauantaina. Viikkosiivous sisältää ne perusjutut: lattioiden pesun, vessanpesun, pölyjen pyyhinnän ja petivaatteiden tuuletuksen yms.

Koiran tulon jälkeen olen alkanut imuroimaan päivittäin, pesemään lattiat kahdesti viikossa + pyyhkimään tiettyjä paikkoja vähän useammin. Viikkosiivous on pysynyt ennallaan ja paikallaan.

Kuulemma siivoan ihan liikaa... mutta varsinkin kesällä, kun kuljetaan olohuoneesta takapihalle ja takaisin sisälle, on hiekkaa tupa tulvillaan, ellei imuroi päivittäin.

Mun ongelmani on myös mikro... en sitten millään saa aikaiseksi sitä pyyhkiä, vaikka muuten tuntuu siltä, että rätti on jo kasvanut käteen kiinni ;).

Vierailija
8/8 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitkyt tosiaan. Vuoden vanha tyttö ja 4 kissaa sekä mies. Tai no. Kodinhoitaja ja rakastaja.

Joka päivä imurointi, kerran viikossa lattioiden pesu märällä ja sen jälkeen vedellä ja kuivaus.

Tiskailua 3x päivässä. Pölyjen pyyhintä jokatoinen päivä. Mattopyykki kerran kuukaudessa. Kerran viikossa lapsen lelujen pesu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän