Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos maanantaina pääsee ostamaan RUOKAA.

Vierailija
29.01.2010 |

Tämä viikko ollaan syöty jääkaappi ja pakasti tyhjästi, samoin ruokakaappi. Nyt viikonlopuksi on enää pussillinen makaronia, vähän puuroriisiä ja pari desiä maitoa.

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä esikoisen suurintaherkkua sattuu olemaan makaronivelli; makaronia, tilkka maitoa ja voita/margariinia. Samoin puuroista (manna- ja riisipuuro) tykkää, kuten kuopuskin.

Ja kuten olen jo kahdesti sanonut, ovat syöneet tällä viikolla kaksi lämmintä ateriaa (muutakin kuin makaronia tai puuroa). Meillä suositaan keittoja (sosekeitto on suosikki), laatikoita ym. riittoisia ruokia.

Lisäksi aamu- ja iltapalat.

Vierailija
62/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaina kirkkoon, sellaiseen missä on kirkkokahvit messun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadesta suuhun, ettei ruokaan ole rahaa.

Kuten kirjoitin aikaisemmin, niin normaalisti meille jää kuun lopussa käteen parikymppiä.

Ja pesukoneesta. Jos olisimme olleet "pari viikkoa" ilman konetta, niin olisimme hukkuneet pyykkiin. Esikoiselle sattuu vieläkin paljon pissivahinkoja (n. kerran-kaks päivässä), kun ei malta mennä ajoissa pissille, vaikka kuinka muistuttaisi potan olemassa olosta (oppi just ennen joulua kuivaksi). Ja kuopus sotkee muuten vaan ainakin yhden vaatekerran per päivä.

Ja tuosta vuokrasta. Tuon vuokranantajan tuntien, se olisi laittanut heti sopimuksen irti. Ja eikös se niin mene, että jos saa häädön, niin uuden vuokra-asunnon saanti on vaikeaa, myös kaupungin?

Yksi tuttavaperhe etsi isompaa asuntoa ja jonottivat kaupunginasuntoa yli 3 vuotta! Syy oli se, että asuntoja on liian vähän ja niitä vapautuu niin vähän ja jonottajia on liikaa. Ja vaikka olisi häätökin ja mukuloita kymmenen, niin se ei nopeuta tilannetta. Saivat viime syksynä asunnon. En sitten tiedä, mikä tilanne on nyt.

Vierailija
64/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autonäyttelyitä autoliikkeissä. Niissä on yleensä aina hyvät tarjoilut; kahvi, mehua, pullaa, karkkia.

Vierailija
65/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kuules ala pesemään käsin sellaista vaatekasaa. Sorry nyt vaan. Ei siinä käsien iho kestä! Hyvä kun kestää tavis tiskauksen ja pyllyn pesun.

Mutta hyvää yötä kaikille.

Vierailija
66/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kohentaa perheen tilannetta nyt ihan akuutisti sekä pidemmällä tähtäimellä. Toivon hartaasti, että ap ottaa niistä vaarin ja lähtee napakasti hoitmaan perheensä asioita kuntoon.

Vierailija
67/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti, voi soittaa vaikka huomenna kun tuollainen tilanne. kirkkoon ei tarvitse kuulua.

Vierailija
68/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autonäyttelyitä autoliikkeissä. Niissä on yleensä aina hyvät tarjoilut; kahvi, mehua, pullaa, karkkia.

En tiedä, voipi olla tai sitten ei. Meille ei tule mitään sanomalehtiä + noita ilmaisjakelu lehtiä meille ei tule ollenkaan, en tiedä miksi.

En usko, että tossa lähikirkossa on mitään kahvitarjoilua? En tiedä, kun en ole koskaan käynyt kirkossa jumalanpalveluksissa.

Vierailija
69/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yää rouva ei suostu paria viikkoa pesemään pyykkiä käsin, mutta pitää lapsia nälässään.

Oiskohan oikea syy rahapulaan se, että ei suotuta saunomaan ilman saunasidukkaa ja illalla pitää saada se rentouttava sixpäkki.

Mutta en kuules ala pesemään käsin sellaista vaatekasaa. Sorry nyt vaan. Ei siinä käsien iho kestä! Hyvä kun kestää tavis tiskauksen ja pyllyn pesun.

Mutta hyvää yötä kaikille.

Vierailija
70/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten helposti käy juuri pyyhkeiden, pussilakanoiden, ja vaikka toppatakkien pesu jossain ämpärissä.

Vierailija
71/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa jos ei viitti edes soittaa diakonille joka vaikka heti huomenna hakee sulle kassillisen ruokaa. NIIIIN turhaa valitusta.

Vierailija
72/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti siivoamaan mummojen koteja, myymään tuppereita, puhelin myyntihommiin.

TAI muutatte työn perään isompaan kaupunkiin! Mikään ei pidättele teitä jossain tuppukkylässä, kun ei ole vanhempia ei töitä kummallakaan ja uutta kämppääkin etsitte.

Vierailija
73/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä työstä saa palkkaa etukäteen?

Vierailija
74/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ne lapset siihe kuole, jos ne KAHTENA päivänä syövät yksipuolisesti puuro-/makarooniruokaa!!! Saavat kumminki ruokaa. Meiän likka ois ihan innoissaan tommosesta ruokavaliosta.

Ap:lle tsemppiä viikolopun yli ja onnea omaasi ja miehen työnetsintään.

Vierailija
75/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ehkä löydät sieltä pari kolikkoa jotka riittävät perunoihin ja porkkanoihinkin jopa! saisit vähän terveellisempää ruokaa viikonlopuksi :) tsemppiä!!! tiedän millaista tuo on, meilläkin on joskus noin.

Vierailija
76/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuole ei. Mutta tuosta voi tulla pysyvä tilanne, jos ap ja miehensä eivät hae apua ja pian. Ellei sitten jompikumpi työllisty saman tien. Jotenkin tästä ketjusta tulee tunne, että ap on vastahakoinen yrittämään yhtään mitään, junailemaan asioitaan mitenkään. Sekin on outoa, että nykyihmisellä (ilmeisesti nuorella) ei ole edes hommattuna pankkikorttia, ei naisella eikä kai miehelläkään, vaikka tällä on ollut duunikin. Outoa. Eikä tunnu tietävän mistään mitään, eikä kai oikein kiinnostakaan. Olen antanut tässä ketjussa paljon neuvoja ap:lle. Meillä on nyt hyvä taloudellinen tilanne, mutta aina näin ei ole ollut. Olen saanut todella miettiä pääni puhki, mistä rahat ruokaan, lääkkeisiin jne. Aina on jotain keksitty ja käytetty juuri noita keinoja, mitä ap:llekin olen ehdottanut. VAikeuksien edessä ei pidä lannistua, mielikuvitus kehiin.

Vierailija
77/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä omistin sellaisen nuorempana, mutta nykyään ei sellaista saa. aina tulee visa mukana. itse en periaatteesta halua visaa (vaikka en sitä käyttäisikään ikinä) ja mieheni ajatteloee samoin. meillä on siis molemmilla visa electronit, eikä ole mitään ongelmia asian kanssa. käyttötili saattaa joskus tyhjentyä, mutta säästössä on tälläkin hetkellä yht. 8000€.

Vierailija
78/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuron jälkeen kävellen reippailemaan kauppoihin ja autonäyttelyihin..sieltä saatte vatsan täyteen,kun jaksatte nähdä vaivaa ja kiertää useammassa liikkeessä.Ei luulisi missään paikassa katsottavan pahalla silmällä,jos lapset ottavat kaksikin maistiaista samasta paikasta :) .

Tsemppiä,kyllä te selviätte!

Vierailija
79/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, luitkohan edellinen koko ketjun? ET näköjään, kun jaksat aukoa päätäsi. Mitä hittoa sillä pankkikortilla tekee? EI mitään.

Ja niin, mitä sä et ymmärrä?

Olen soittanut diakonille, ei ollut paikalla. On vasta maanantaina (missä päin ne muuten muka on viikonloppuisinkin töissä???).

Sossuun pääsee vasta ENSI viikolla.

Ruokajonoja on seuraavaksi ensi kuussa.

Pulloja ei löytynyt nyt kunnolla.

Eli??? Ja kuten sanoin, mies etsii koko ajan töitä, vielä ei ole tärpännyt.

Ja juu, puhelinmyyjäksi pääsee, mutta siihen EN SUOSTU! Olin tuossa työssä opiskeluaikoina ja tienasin kahdessa kuussa VIISI EUROA, mitään muuta palkkaa ei tullut, pelkästään myynnistä sai provikat. Ja myin tuolloin kaksi lehteä.. Olen liian kiltti enkä ala jankkaamaan,jos asiakas sanoo ei..

Ja pyykkikoneesta, ei tuo sinänsä ollut mikään hirmu kallis (halvin merkki). Mutta mitä hittoa te nyt siihen jäitte? Peskää kuulkaa itse pari viikkoa tai jopa kuukausi nyrkkipyykillä pissipyykkiä, lakanoita ym. varsinkin, jos on kuivat kädet. Ja meillä ei ole edes mitään ammetta eli lavuaarissa noi olisi pitänyt pestä. Tulkaapa sitten kertomaan miten meni.

Ja ei, meillä EI juoda alkoholia, ollaan kumpikin absolutisteja eikä polteta tupakkaa. Eli turhaan auoit siellä päätäsi.

Ja siitä dyykkayksestä. Miten sitä voikin olla noin vaikea ymmärtää, ettei kaikki halua tonkia roskia? Oksettava ajatus.

Mutta nyt mä menen nukkumaan.

Vierailija
80/217 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa ruokaa ja vaatteita

kuten myös sosiaalitoimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän