Kaveriperhe muutti 6 h + k taloon, vaikka lapsia on vain kaksi! Mitä järkeä???
Kommentit (27)
Uusiakaan ei tietääkseni ole tulossa.
Olohuone, lapsille omat huoneet, vanhempien makkari, työhuone ja yks huone vaikka vierashuoneeksi /jumppaa, ompelua, askartelua tms harrastusta varten. Ei se niin mahdoton ajatus ole.
Jos meillä olisi rahaa, niin asuisin mielelläni talossa, jossa makuuhuoneiden lisäksi minulle olisi oma työ/harrastushuone. Voisin pitää öljyvärit jatkuvasti esillä...
Eli: oletan, että asunnossa on olohuone ja viisi makuuhuonetta. Yksi vanhemmille, yhdet molemmille lapsille ja työhuoneet molemmille vanhemmille. Kelpais mulle.
Kolme huonetta makkareiksi, yksi harrastuksille (eli miehen soittimet, tietokone, kuntopyörä jne.) ja yksi vierashuoneeksi. Olisi kiva kun olisi reilusti tilaa.
4h+ keittiön asunnossa eikä heillä ole lapsia...eikä tule, kun molemmat ovat jo yli 50-vuotiaita.
Tykkäävät vain asua tilavasti ja heillä käy paljon vieraita, joten huoneille löytyy kyllä käyttöä:)
On olohuone, telkkarihuone, takkahuone, vierashuone, työhuone... Kummasti löytyy käyttöä tilalle.
hankittiin 4 h + k, kun oltiin lapsettomia eikä ollut edes vielä lapset suunnitelmissa. Oli mukava, kun oli tilaa. Ja kaveri hankki 5 h + k, jossa lisäksi ei virallisesti huoneiksi laskettavia tiloja ja yksi lapsi. Mitä se minulle kuuluu miten ihmiset haluavat asua?
mutta työhuone, vierashuone ja kodinhoitotila plus isommat huoneet (tilan ja sisutustamisen takia) olisivat kivoja. Erityisesti 4+ kokoisen perheen majoittaminen on aika hiostavaa touhua, kun ei varapatjoja, peittoja jne. mahdu vaatehuoneeseen rajattomasti.
Joten se 6h+k kelpaisi mullekin, mutta lompakosta puuttuu sen verran pätäkkää, että jää haaveeksi.
Voi elämä tuota järjen köyhyyttä...
muuttaa ihan minkälaiseen taloon vaan haluaa, jos on varaa. Jos ovat ostaneet tuon talon, niin voivat olettaa, että siinä asutaan mahdollisesti jopa loppuikä ja että lapsia voi tulla vielä lisää tai sitten haluavat tilaa työlle ja harrastuksille.
Jos minulle tarjoutuisi nyt tilaisuus ostaa talo tai asunto, niin en ostaisi kaksiota, vaikka meille sellainen nyt vielä riittäisikin. Voimme nimittäin tulevaisuudessa tarvita lisää tilaa.
joista yksi työhuoneena. Lapsia kaksi. Ei olla mitään suurrikkaita. Kun ei satuttu tietämään rakennusvaiheessa että paljonko lapsia meille tulevaisuudessa tulee. Ei siinäkään olisi järkeä että aina hommataan just sellainen asunto että on vaan se minimimäärä tilaa. Ja kun tulis lisätarvetta niin ei muutakun asuntokaupoille?
Nykyään monet asuu noin isoissa taloissa.... taitaa ap olla hieman kade.
Me ostimme ison, mutta ihan kohtuuhintaisen rt-asunnon. Toiveissa on saada lisää lapsia ja näin harrastuksillekin jää tilaa.
Mieluummin näin kuin kalliimpi ja pienempi okt.
Tiedätkö ap tarkalleen, millaisia harrastuksia tai tarpeita perheellä on lisätilalle? Meillä on yksi lapsi ja aiotaan ostaa seuraavaksi asunnoksi 5 huonetta käsittävä asunto. Vanhempien makkari, lapselle oma huone, takkahuone, vierashuone/työhuone ja olkkari. Ihan tarpeeseen tulevat, nyt asutaan 75 neliön kolmiossa.
Minulla on työhuone, minne voin lopultakin levittää pensselit, kankaat ja ompelukoneet ja vielä mahtuu neulekone ja kangaspuutkin. Yksi huone laitettiin vierashuoneeksi, ja siellä on myös tietokone. Meillä käy usein yövieraita. Lähitulevaisuudessa voi olla, että joudumme tekemään jatko-osan taloon. Lähiomaisella on vakava mutta hitaasti etenevä sairaus. Onneksi hirsitalo, "helppo" jatkaa.
Ja lapsia vain 2.
..kun meillä on se tilanne, että on kaksi huonetta ja 7 lasta. Oikeasti. Tosin 4 lapsista paikalla vain joka toinen viikonloppu.. Mutta silti!! Kyllä mullekin kelpais sellainen tilanne, että olis jokaiselle oma kamari ja sitten vielä tilaa harrastaa..
Mutta meillä eletään sitten niin, että kävellään toisten päältä ja rötkötetään läjässä sohvalla, yhdessä aina :) Harrastetilaa löytyy ulkorakennuksesta ja isoon olkkariin mahtuu tv ja tietokone.. Eipä ainakaan kukaan pääse netissä harrastamaan mitään haitallista :)
Kukin taaplaa tyylillään! :)
8+k oktaloon ja lapsia ei ole kuin yksi. Muutetaan 4h+k oktalosta. Muutetaan kunhan saadaan aikaiseksi.
kolmen hengen perheemme kanssa sellaiseen. Ei mitään ongelmia olisi tilan suhteen..
Meillä on viisi huonetta ja yksi lapsi. Tarvittaisiin vielä vierashuone, koska kumpikaan työhuone ei käy kunnolla siihen tarkoitukseen. Miehen työhuone on niin täynnä teknistä vempainta, ettei sinne mahdu vuode tai edes patja, ja minun työhuoneessani ei ole ovea, vaan iso aukko olohuoneeseen - se on alunperin tarkoitettu ruokasaliksi.
Meinaatko että kertovat sulle heti kun raskaustesti näyttää plussaa? Ja ei muuten kuulu sinulle...