Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uimahalli, minkä ikäinen yksin toiselle puolelle?

Vierailija
29.01.2010 |

Kyseessä nyt 8-vuotias ujohko poika. Voiko vielä ottaa naisten puolelle mukaan kun keskenään ollaan uimaan menossa vai pitäisikö jo pärjätä yksin miesten puolella?

Kyseessä iso uimahalli, jossa paljon väkeä varmasti.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää anteeksi mokaa lainauksessaan. Eka kappale siis lainausta - vaan ei tuomitsemista, koska itsellämme täsmälleen sama tilanne ja sama käytäntö :) Mietin vaan tätä "Suomessa lapset itsenäistetään liian aikaisin" -mantraa. Ehkä tässä puuttuu se jenkkiesikuva, koska siellä ei ole samanlaista alastomuuskulttuuria kuin Suomessa. Eli alastomuuden kohdalla itsenäistyminen onkin ihan ookoo.

Vierailija
42/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä 7-vuotias eskarilainen käynyt minun kanssani naisten puolella. Eikä kukaan ole katsonut pitkään tai sanonut mitään. Ei tunne vielä kelloa ja on sellainen haaveilija, etten vielä kyllä uskalla miesten puolelle yksin päästää, ehkä sitten vuoden päästä. Jos isä on mukanan tällöin menee tietty miesten puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. tällä palstalla ollaan ihan jo soittamassa sossuun lastensuojelutapauksesta kun tuon ikäiset ovat kotona kahdestaan tai yksinään tunnin-kaksi. Siis kotonaan. "Lapsi on lapsi ja hänelle voi yhtäkkiä pälkähtää päähän alkaa sytyttää kynttilöitä" Toisaalta uimahallissa, jossa hukkumisvaara on aika ilmeinen, on aivan ITSESTÄÄN SELVÄÄ lähettää 6-vuotias koululainen yksin miesten/naisten puolelle. Yhtäkkiä lapselle ei tietenkään voi pälkähtää päähän käydä vaikka uimassa tuossa ihanan syvän sinisessä vedessä, paljon lastenallaasta sinisemmässä, ennen kuin äiti/isä tulee omalta puoleltaan.

Ensinnäkään eihän täällä tuomita 8- ja 6-vuotiaiden yksinoloa kotona. Mistähän olet moisen käsityksen saanut? Päin vastoin, suurin osa tuon ikäisistä on ollut itsekseen kotona tai vähintään harjoittelee sitä.

Toisekseen nimenomaan HARJOITTELU on avainsana. Ei se uimahallin miesten/naisten puolelle meno mikään itsestäänselvyys ole. Ei lapselta voida vaatia sellaista, mitä ei ole yhdessä harjoiteltu ja mistä ei ole keskusteltu.

Loputtomiin ei voi jäädä roikkumaan siihen, mitä lapsen päähän saattaa teoriassa pälkähtää. Kyllä, teoriassa on mahdollista, että isokin lapsi alkaa leikkiä kynttilöillä, päättää uida aikuisten altaassa, rupeaa leikkimään koulumatkalla autotiellä tai menee heikoille jäille, suostuu namusedän auton kyytiin jne. Isompana taas fiksukin lapsi voi hetken mielijohteesta kokeilla huumeita, ajautua liian nuorena seksiin jne.

Juuri tällaisten riskien minimoimiseksi lasta pitää opettaa ja ohjata, keskustella hänen kanssaan, harjoitella tilanteita yhdessä ja antaa pikku hiljaa lapsen tasolle sopivaa vastuuta.

Tuosta uimahallista muuten vielä, että eivät kaikki 8- tai 6-vuotiaat enää vajoa altaan pohjaan kuin kivet. Meillä isompi ui jo pitempiäkin matkoja ja pienempikin pysyy pinnalla ja sukeltelee.

37

Vierailija
44/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä uimataitonen lapsikin pudotessaan vetaisee vettä henkeensä.

Vierailija
45/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä uimataitonen lapsikin pudotessaan vetaisee vettä henkeensä.

Vierailija
46/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastomuutta, näkee asiassa jotain seksuaalista. Ja se on sairasta.

Vierailija
47/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. tällä palstalla ollaan ihan jo soittamassa sossuun lastensuojelutapauksesta kun tuon ikäiset ovat kotona kahdestaan tai yksinään tunnin-kaksi. Siis kotonaan. "Lapsi on lapsi ja hänelle voi yhtäkkiä pälkähtää päähän alkaa sytyttää kynttilöitä" Toisaalta uimahallissa, jossa hukkumisvaara on aika ilmeinen, on aivan ITSESTÄÄN SELVÄÄ lähettää 6-vuotias koululainen yksin miesten/naisten puolelle. Yhtäkkiä lapselle ei tietenkään voi pälkähtää päähän käydä vaikka uimassa tuossa ihanan syvän sinisessä vedessä, paljon lastenallaasta sinisemmässä, ennen kuin äiti/isä tulee omalta puoleltaan.

Ensinnäkään eihän täällä tuomita 8- ja 6-vuotiaiden yksinoloa kotona. Mistähän olet moisen käsityksen saanut? Päin vastoin, suurin osa tuon ikäisistä on ollut itsekseen kotona tai vähintään harjoittelee sitä. Toisekseen nimenomaan HARJOITTELU on avainsana. Ei se uimahallin miesten/naisten puolelle meno mikään itsestäänselvyys ole. Ei lapselta voida vaatia sellaista, mitä ei ole yhdessä harjoiteltu ja mistä ei ole keskusteltu. Loputtomiin ei voi jäädä roikkumaan siihen, mitä lapsen päähän saattaa teoriassa pälkähtää. Kyllä, teoriassa on mahdollista, että isokin lapsi alkaa leikkiä kynttilöillä, päättää uida aikuisten altaassa, rupeaa leikkimään koulumatkalla autotiellä tai menee heikoille jäille, suostuu namusedän auton kyytiin jne. Isompana taas fiksukin lapsi voi hetken mielijohteesta kokeilla huumeita, ajautua liian nuorena seksiin jne. Juuri tällaisten riskien minimoimiseksi lasta pitää opettaa ja ohjata, keskustella hänen kanssaan, harjoitella tilanteita yhdessä ja antaa pikku hiljaa lapsen tasolle sopivaa vastuuta. Tuosta uimahallista muuten vielä, että eivät kaikki 8- tai 6-vuotiaat enää vajoa altaan pohjaan kuin kivet. Meillä isompi ui jo pitempiäkin matkoja ja pienempikin pysyy pinnalla ja sukeltelee. 37

Kyllä täällä nimenomaan on vedottu useinkin siihen, että esim. USA:ssa alle 12-vuotiaan jättäminen kotiin tai päästäminen koulutielle ilman vanhempaa on poliisiasia.

Kuten korjasin, meillä on saman ikäiset tytöt ja tätä samaa asiaa harjoitellaan. Oman näkemykseni mukaan ihan ookoo. Halusin vaan hiukan provosoida tätä palstaa, koska todellakin, mielestäni uimahalli on monta kertaa vaarallisempi paikka kuin koti. Pidän 25 m autavasti uivalle 6 vee lapselleni paikallisen uimahallin suoraan naisten pesuhuoneen oven vierestä aukeavaa hyppyaltaan reunaa paljon vaarallisempana kuin yksin kouluun kulkemista.

Vierailija
48/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kerrat oli helppoja, kun kyseessä oli pieni uimahalli, jossa ko ajankohtana oli vain uimakoululaisia isiensä kanssa ja muutama sukeltaja. Se oli hyvä syksy harjoitella

Oman paikkakunnan uimahalli oli myös tullut tutuksi isän kanssa. Kun kävimme kahdestaan uimassa, pojan oli määrä odotella lasten altaalla. Syvempiin altaisiin ei ollut mitään asiaa ilman aikuista. Tosin mä kyllä pidin aina huolen, että olin ensin altaalla.

Nykyisin 9v poika käy uimatreeneissä itsekseen. Ei kyllä tulis mieleenikään edes pyytää häntä naisten puolelle, vaikka kyllä sielä välillä näkee aivan liian isoja poikia äitiensä paapottavina.

Vierailija
49/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastomuutta, näkee asiassa jotain seksuaalista. Ja se on sairasta.

meidän tyttö kammoksuu samanikäisiä alastomia poikia. Ei hän minun mielestäni ole mitenkään sairas... miten voit väittää sellaista??

Vierailija
50/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse haluaa vielä olla äidin tai isän kanssa samassa pukuhuoneessa sukupuolesta riippumatta, ei pitäisi olla mitään sanomista aikuisilla. Te aikuiset olette sairaita, jos näette lapsen alastomuudessa jotain hävettävää.

Vierailija
51/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...alastomuutta kammoaa!

Tuntuu vain siltä että täällä on semmoisia poikien äitejä, jotka eivät voi uskoa että se oma kullanmuru alkaa jossain vaiheessa kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta ja mahdollisuuden tullen mielellään tuijottaa erilaisia naisten vartaloita. Ja tämä ei välttämättä tunnut aikuisestakaan mukavalta.

Kuitenkin pääasia tässä on se että kun äidin kultapoju tulee naisten puolelle niin samaan aikaan sinne voi tulla luokkatoveri, joka kokee tilanteen erittäin epämiellyttäväksi.

Itselleni kävi näin 8-vuotiaana. Olin uimahallin suihkussa (kaverin kanssa, äitiä ei enää tarvittu...) kun poika, joka oli luokallani tuli äitinsä kanssa samaan tilaan. Pojalla oli uikkarit jalassa (kai oli itse ujo, tai jotain?) mutta minä olin alasti. Minulla alkoi murrosikä todella aikaisin ja siihen aikaan olin jo kasvattanut jonkinlaiset rinnat. Seuraavana päivänä koulussa luokan JOKAINEN poika tiesi tarkat yksityiskohdat rinnoistani.

Joten tervetuloa vaan naisten puolelle, äidin pikku pojat...

Vierailija
52/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

`Jos ei vielä ole valmis suoriutumaan yksin.

Vierailija
53/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ite miesten puolelle, jos isä ei oo mukana. Uimakouluaikana ei suostunut enää menemään tyttöjen kanssa samalle puolelle. 5-vuotias tulee vielä naisten puolelle.

Vierailija
54/54 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjouksesta, ei tarvitse valistaa. Olen itse kehitysvammaistenohjaaja ja sittemmin sosionomi, tehnyt jokseenkin pitkän työuran autisti- ja aspergerlasten ja nuorten parissa. Tiedän ettei varsinkaan neuropsykologiset häiriöt näy päälle päin, MUTTA usein nämä ihmiset eivät sitten olekaan valmiita uimahallireissuun vastakkaista sukupuolta olevan vanhemman kanssa. Piste. Vaikka olisi minkälainen vamma, häiriö tai poikkeavuus täytyy MUILLE kylpijöille taata oikeus kylpeä samaa sukupuolta olevien kanssa.

Ja minulla itselläni on poika, jota en todellakaan tuo naisten puolelle. Enkä toivo luokkakaveri tyttöjen menevän miesten puolelle isiensä kanssa!!

Tuntuu että aina pitäisi olla valistamassa ja opettamassa MUITA ihmisiä siitä mitä se oikeasti on kun aivokemia ei ole kohdallaan ja se aiheuttaa erilaisia oireyhtymiä jne. Ja ihan mielellään sen useinmiten teenkin, joskus ei vaan jaksa.

Ihmiset joilla ei ole oikeasti käsitystä elämästä esim. autistin, adhd:n tai vastaavan kanssa, ei voi käsittää että ei, se ei ole mahdollista että se poika menisi yksin sinne saunaan. VAIKKA sinä et hänessä päällisin puolin mitään vikaa näkisikään. Ja se ei ole sen pojan vika, ei ole hänen vikansa että syntyi diagnoosinsa kanssa.

Mielelläni kerron lisää jos vastapuoli vilpittömästi haluaa tietää :)

Se joka mainitsi perhepukkareista, niin kai se poika pärjää edes saunareissun ajan itsekseen miesten puolella? vaatteet sitten vaihtamaan ja pukukaappien kanssa puljaamaan yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi