"Taiteilijasieluinen" tytär..
Onko teillä kokemusta? Mua ainakin vähän häiritsee, kun minun tyttäreni tuntuu olevan oikein kunnon taiteilijasielu. Sukulaiset ovat sanoneet, että vaikuttaa vähän päästään vajaalta, kun tuntuu olevan niin omissa maailmoissaan. Tyttö on melkoinen haaveilija ja kirjoittaa runoja ja tarinoita ( ihan mielettömän hyviä vieläpä).
Käytös ja haaveilu tuo oikeasti mieleen Pottereiden Luna Lovekivan.
Tyttöni on mielettömän vapaamielinen, Puollustelee seksuaalivähemmistöryhmiä, eri kansallisuuksia ja eri uskontoja ja kulttuureja. Puhuu paljon matkustelusta ja tuntuu pitävän itseään jonkinlaisena maailmankansalaisena ja kulkurina, että olisi parempi olla jatkuvasti liikkeellä..
Koulu ei oikein kiinnosta, kun ei koe sitä mielekkääksi. Äidinkielestä ja englannista sai kympin lukiossa, mutta muut aineet meneekin vähän huonommin. Tyttäreni saa myös välillä aivan uskomattomia ideoita, kuten huoneensa uudelleen sisustamisen ja muuta älytöntä. Järkyttyisitte jos näkisitte hänen huoneensa, tuon boheemimpaa ympäristöä saa oikeasti hakemalla hakea..
Vasta keksi hankkia kirjoituskoneen, kun tuulemma luo tunnelmaa..
Ei sillä, että minulla olisi jotain tälläistä mielikuvotuksellisuutta vastaan. Mutta tyttäreni on pian 17-vuotias, joten eikö tälläisestä pitäisi jo päästä yli. Pelkään ihan tosissani, että hän syrjäytyy outoutensa takia, sillä eikö nykymaailmassa syrjitä juuri runoilevia lukutoukkia..
Haluaisin myös, että tyttöni kävisi lukion kunnolla, mutta häntä ei kuulemma kiinnosta hyväpalkkaiset ammatit ja raha.
Oriveden Kirjoituslukioon olisi halunnut, mutta ei tarvitse kysyä kahta kertaa pistinkö stopin tuollaisille haaveille.
Sukulaiset epäilee mielenterveysongelmia ja sitä että tyttäreni olisi henkisesti jälkeenjäänyt.. En itse halua uskoa tälläistä, mutta..
Mitä olette mieltä?
Kommentit (25)
ja sit sieltä olis päässty johonkin toiseen kouluun. mihin sen olis pitänyt mennä, amikseen autopuolelle, en siis väheksy amiksia, ihan sama mitä ihmiset on käynyt, mutta että edes sitä mikä kiinnostaa.
mä voisin haluta tollasen kaverin kuin toi tyttö!
Haluaisinpa tavata hänet...
T. Muusikko-taiteilija, joka elättää itsensä ja lapsensa taiteella - vieläpä aika hyvin.
Ap on itse nuori ja keksinyt jutun
Vierailija - 29.01.10 05:00 (ID 9906788)
kirjoittamisen ilosta...
Tämä tuli mieleen minullekin. Tuolla tavoin sössöttävää teinin äitiä ei ole nykypäivänä olemassakaan.
minä olen nelikymppinen ja vieläkin ihan samanlainen vapaa taiteilijasielu ja boheemi :)
Olen myös perheenäiti ja käyn ihan tavallisessa, kunniallisessa päivätyössä.
Ymmärrän oikein hyvin mitä tyttäresi tarkoittaa sillä että vanha kirjoituskone luo tunnelmaa.
Luovuus on lahja, ei sitä pidä yrittää tukahduttaa >:(
Se on kuule nyt niin, että tyttäresi on taiteellinen ja tuo on aivan normaalia käyttäytymistä.
Sukulaistesi puheet tyttäresi "vajaamielisyydestä" ovat lähes rikollista puhetta! HYI HEITÄ ja Sinua, jos menet heidän kelkkaansa.
HÖLMÄ OLET kun et antanut mennä kirjoituslukioon. Idiootti suorastaan olit. Voi helvetti mikä teitä taviksia oikein vaivaa???? Kerrankin suvussasi olisi neroutta tarjolla ja sitten vaan ihmetellään onks tyttö jotenki "vajaa"...
No, tämähän on tuttu ilmiö monen muunkin historian neron kohdalla ollut, heidän omissa nuoruuksissaan ja vähän myöhemminkin...kun perhe ja suku pitivät "hulluna".
Itse olen taiteilija, ja koen ERITTÄIN SUURENA LOUKKAUKSENA omaa arvomaailmaani kohtaan, miten tyttärestäsi puhutaan ja miten Sinä olet edes uskaltanut epäillä muiden puheita todeksi.
Inhottavaa luovuudentappamista!!!
T. erittäin boheemi taiteilija ja YLPEÄ siitä että perheeni kannusti minua, eikä lytännyt haaveitani!!! (auta Armias jos olisi joku edes yrittänyt...)