Mitä hyötyä karppaamisesta on terveelle ihmiselle?
Jos voi hyvin, kaikki arvot ovat huippuhyvät, ei ole ylipainoa tms.
Pidän paljon peruna-, pasta- ja riisipohjaisista ruuista, tuoreesta leivästä, puuroista yms. En oikein keksi, miksi kaikkien pitäisi karpata.
Kommentit (8)
Miski karppaisit jos kerran voit nyt hyvin?
Minä aloin karpata siksi, että kärsin aiemmin jonkinasteisesta ahmimishäiriöstä (mässäys -> tiukka nälkäkuuri - kierre), jatkuvasta ruuan ajattelusta ja parista esteettisestä liikakilosta. Karppaus hoiti ongelman ja siksi on syömisen suhteen tasapainoisempi olo. Enkä edes ole tässä systeemissä todellakaan ihan ehdoton.
Minulla siis pelkästään jo se, että ilmavaivat on käytännössä kokonaan kadonneet karppauksen myötä on iso juttu. Enää ei turvota mahaa jne. pikkuasiat ne pitää tässä hommassa kiinni.
olin virallisterveellisellä ruokavaliolla jatkuvasti vihainen. Joskus jopa raivoisa.
Kun panin erään tuttavani suosituksesta ruokavalion uusiksi huomasinkin, että olen ihan leppoisa ja huumorintajuinen ihminen. Olin kuvitellut, että äkäisyys on yksi luonteenpiirteistäni mutta väärässä olin. Ei tarvitse varmaan sanoakaan, että meillä asuu tätä nykyä tyytyväisempi mies ja onnellisemmat lapset.
Etkös juuri pari päivää sitten kertonut syöväsi karkkia joka päivä? Ei kai sellaista sokerinkulutusta voi karppaamiseksi kuitenkaan sanoa?
7!! tuo on niin totta. minulle kävin samoin. lapsetkin huomasivat että äiti on nykyään pitkä pinnainen ja hauska...
ja myös minulta on hävinneet ilmavaivat kokonaan??
t. 3
Jos syön karkkia joka päivä, kyse on oikeasti ihan muutamasta namusesta kahvin kanssa, ei pussillisista. Enkä nyt taidakaan ihan joka päivä ottaa sitä pariakaan. Mutta VOISIN kyllä ottaa ilman, että karppaus menee plörinäksi.
Kaikki perusruokani (mitä enimmäksen syön) on karppiruokaa, joten joskus voin vähän maistaa "kiellettyjäkin" ilman että päivän hiilihydraattimäärä nousee liikaa. Muutenkin kroppani reagoi negatiivisesti eniten vehnään ja perunaan, ei pelkkään sokeriin (pieninä määrinä).
No eihän sun ole pakko karpata?
Ite karppaan siksi että siinä tulee niin hiton hyvä ja enrginen olo. Mulla pastat ja potut heittelee mun sokereita niin rajusti että olen tosi väsynyt ja voimaton.
Itse "hyväkarppaan", syön myös luomukaurapuuroa ja toisinaan ostan uotilan 100% ruisleipää jossa vain 7gr hiilaretia per siivu.
Mutta perunan, pastan ja riisin olen jättänyt tyystin pois.