Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luin salaa, ja petyin ystävääni

Vierailija
29.01.2010 |

luin siis salaa pari sivua ystäväni päiväkirjasta. (tiedän, rikollista toimintaa, en kaipaa moralisointia, olen tehnyt väärin) siinä hän kirjoitti, kuinka pitää minua itsekeskeisenä, laiskana, ajattelemattomana, itsekkäänä ja saamattomana ja hänelle huonoa vaikutetta antavana. en tiedä, miten suhtautuisin tästä eteenpäin. en haluaisi enää purkaa huoliani, mikä kai sitten on itsekeskeistä jos avautuu, sanoa että olen väsynyt unettomuudesta, mikä tekee laiskaksi... olen pöyristynyt tämän ystävän vilpillisyydestä, kiertelystä ja epärehellisyydestä. kirjoitti myös, ettei oikeasti haluaisi viettää aikaa, mutta tekee joskus omaa tahtoaan vastaan jos pyydän häntä seurakseni elokuviin tms. surettaa, että tämä suhde paljastui tyhjäksi ja tunteettomaksi ja valheeksi. miten pystyn jatkaa? lakkaanko kokonaan pitämästä tätä ihmistä elämässäni, jos kerran olen niin suuri taakka? olen niin surullinen ja petetty...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa polttaa kaikki vanhat päivkirjani, etteivät joudu kuoltuani kenenkään käsiin. Ja hävitän seuraavat sitä mukaan, kun täyttyvät. En halua ottaa sitä riskiä, että salaisuuteni paljastuvat, vaikka olisihan se mukava itse lukea vanhempana omia kirjoituksia. Mutta sitten mummona ei tiedä, koska kupsahtaa ja vuodatukset leviää...

Vierailija
42/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka olisi tilaisuus.

Ja kyllä aikuisetkin kirjoittaa päiväkirjaa.

Ja saahan sinne kirjoittaa ihan mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa se ystäväsi juuri sillä hetkellä ajatteli sinusta noin. Entä sitten, oletko itse koskaan ollut tympiintynty ystävääsi? salaa mielessäsi?

Sitähän se päiväkirjakin pitäis olla, salaa omassa mielessä?

Vierailija
44/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus varhaisaikuisena erehtynyt vilkaisemaan päiväkirjoja jotka eivät minulle kuulu... jännäähän se on.

Tietenkään niin EI saa tehdä. Minuakin kyllä harmitti sitten jälkikäteen. Oli nääs tosi vmäistä tekstiä meikäläisestä. Näin sekä "ystäväni" että sisareni päiväkirjoissa. Oli vaikea suhtautua sen jälkeen. Näytti olevan myös kateutta arvioissa mukana.

Luulen, että ihmiset laittavat päiväkirjaan kaiken sen kurjan mitä ei voi sanoa suoraan. Siksi päiväkirjat ovat niin suojeltuja.

Itse olen kirjoittanut päiväkirjaan vain kaikkea kivaa... kun elämä on aika kivaa.

Vierailija
45/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen päiväkirjan lukemista.

Haluaisitko ap kuulla toisen ajatukset? Ajatukset ovat hetkellisiä, epätosia, häilyviä ja tunteenomaisia. Olet vinksahtanut.

Vierailija
46/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok olla jos luet toisen päiväkirjaa. Ehkäpä ongelma on sussa itsessäsi. Mä en pystyisi olemaan ystävä ihmisen kanssa joka urkkii mun päiväkirjoja. Sehän on todella alhaista. Kukin päättää itse millaisia asioita jakaa kenenkin kanssa- päiväkirja on intiimi yksityisalue. Sen lukeminen on törkeää. Mun eräs tuttuni luki toisten kirjeitä yms salaa, -ei ole päästänsä terve, vaan varmaan joku narsistinen häiriö- ei pysty tasavertaiseen kontaktiin, vaan hänen täytyy hallita ja tietää siis enemmän kuin muut.

Jos ap et ole vinksahtanut, kerrot kaverilles mitä olet tehnyt- ja syyn miksi- sulla ei oo mitään oikeuttaa laittaa kaveria vastuuseen kirjoituksistaan, mutta hänellä on sun suhteen. se ei ole mikään vähäpätöinen- tiedän-tosi-tyhmää- juttu. Jos saat anteeksi niin sulla on tosi hyvä ystävä. Sitten voit ruveta ansaitsemaan luottamusta takaisin.

Vierailija
47/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni lukisi päiväkirjaani saati sitten ystävä. Tiedän, että voin luottaa 100% mieheeni, ei hän lue mun päiväkirjaa. Mutta jos pitäisi valita, niin kyllä miehelläni olisi suurempi oikeus kurkkia kirjoituksiani kuin yhdelläkään ystävällä.

Minusta sinä ap et ole ystäväsi luottamuksen arvoinen. Minusta kirjoitus moralittomuudestasi oli kyllä taivaan tosi!

Vierailija
48/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö tuo kyseisen p-kirjan kirjoittaja kuitenkin ole huono ystävä (ap-n lisäks) jos ei voi suoraan antaa palautetta rakentavasti, esim ajan käytöstä yhdessä, keskustelun sisällöstä... pitääkö sitä olla noi helvetin korrekti ja ihanteellinen ja ittensä unohtava, jos ei osaa sanoa ystävälle, että nyt ei kiinnosta, tai että ootko huomannu, että puhut usein tästä ja tästä ongelmasta, se on aika raskasta kuunneltavaa.

terv. pohdin tätä

Vierailija
49/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niin pikkutyttömäisiä juttuja.

ja todellisen tilanteen. Et voi tietää, millaisessa kehitysvaiheessa AP on. Toiset ovat aikuisiässään sinun näkökulmasta pikkutyttömäisiä.

Katsopas, ihmiset ovat erilaisia.

Ja kuten joku toisessa ketjussa näkyi ihmettelevän, tällä ketjulla on hurjasti lukijoita!! Mistähän kiinnostus?!?

Vierailija
50/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä lukisin jos tilaisuus tulisi.

Ja oon lukenutkin siskoni ja kavereideni päiviksiä ja mieheni kalenteria, johon merkkailee ajatuksiaankin. Laajentaa kummasti käsitystä lähimmäisten vilpittömyydestä. Yhtä kieroja ku minä, suvussa viisaus vähenee ja tavat tarttuu :P

Vierailija
51/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluetta ja osoittaa sielun sivistystä purkaa tuntojaan päiväkirjaan sen sijaan että purkaisi toiseen. Ystävyyssuhteita on monenlaisia, mut luulempa et hyvin harvassa ihmissuhteessa puhutaan suoraan sammakkoina pihalle kaikki ajatukset ja tunteet mitä esiin tulee.

Mä itse kirjoitan päiväkirjaa ja nimenomaan selkiytän ajatuksiani. Joskus haukun jonkun alimpaan helvettiin kun mua ottaa päähän. Eikä oo ikinä ollut haitaksi tehdä sitä päiväkirjalle sen ihmisen sijaan. Asoista voi keskustella ajallaan ja fiksusti sitten- ja se yleensä hyödyttääkin jotain.

Asia on niin että ap: kyky olla ystävänä on tässä ainoa kyseenalaistunut asia. Siinä on hämärtynyt ymmärrys toisen ihmisen rajoista ja niiden ehdottomasta kunnioittamisesta.

Vierailija
52/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kalenteria, johon merkkailee

Vierailija
53/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ihmisiin tutustutaan ihmissuhdetaidoilla- ja ne kasvaa kun niitä käyttää. sulla on surkeat ihmissuhdetaidot ja yrität "varastaa" niitä paremmaksi. Tuollaiseen tarvitsis terapiaa.

Vierailija
54/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen tarvitsis terapiaa.

Vierailija
55/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais terapoida itseään. Mut kykenemättömyys kunnioittaa toisen ihmisen rajoja ei ole ihan pikkujuttu vaan kertoo jostain syvemmästä ongelmasta.

Vierailija
56/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykenemättömyys kunnioittaa toisen ihmisen rajoja ei ole ihan pikkujuttu

ylittämällä sun rajat ku tästä keuhkoot moneen kertaan?

Vierailija
57/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aapeetä harmittaa kun eksytään aiheesta.

Vierailija
58/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnolla luen ketjua. mutta en kommentoi enää asiaa.

ap

Vierailija
59/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lukukerrat ylittävät tuon "naapurin vauva ei herännyt"-ketjun vai?? ja kommentoit omaa ketjuasi muka eri ihmisinä??

hämmästyttävä toope tuo ap.

Vierailija
60/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimittäin suoranainen vitutuspäiväkirja, eikä siellä lue mitään hyvää mistään eikä kestään.

Ei, mä en kirjoita sitä joka päivä, enkä viikko, enkä välttämättä joka kuukausikaan, mutta kun jokin asia alkaa pännimään, niin sinne se printtaantuu.

Siellä lukee mun ystävieni huonoimmat puolet. Ei, siellä ei tosiaan lue niiden parhaat puolet - siis ne joiden takia ystäviä ollaan. Meissä kaikissa on niitä huonoja puolia, ystävissä, itsessä, jokaisessa.

Päiväkirja on mun tapa purkaa negatiivisuutta. Monen ystävän tapa on puhua paskaa muista selän takana. Mun ei tarvi, kun mulla on se päiväkirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä