Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luin salaa, ja petyin ystävääni

Vierailija
29.01.2010 |

luin siis salaa pari sivua ystäväni päiväkirjasta. (tiedän, rikollista toimintaa, en kaipaa moralisointia, olen tehnyt väärin) siinä hän kirjoitti, kuinka pitää minua itsekeskeisenä, laiskana, ajattelemattomana, itsekkäänä ja saamattomana ja hänelle huonoa vaikutetta antavana. en tiedä, miten suhtautuisin tästä eteenpäin. en haluaisi enää purkaa huoliani, mikä kai sitten on itsekeskeistä jos avautuu, sanoa että olen väsynyt unettomuudesta, mikä tekee laiskaksi... olen pöyristynyt tämän ystävän vilpillisyydestä, kiertelystä ja epärehellisyydestä. kirjoitti myös, ettei oikeasti haluaisi viettää aikaa, mutta tekee joskus omaa tahtoaan vastaan jos pyydän häntä seurakseni elokuviin tms. surettaa, että tämä suhde paljastui tyhjäksi ja tunteettomaksi ja valheeksi. miten pystyn jatkaa? lakkaanko kokonaan pitämästä tätä ihmistä elämässäni, jos kerran olen niin suuri taakka? olen niin surullinen ja petetty...

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeästi kirjoitettu, mutta osa varmasti totta.

Vierailija
2/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas siltä et se sun frendi on tosiaa kiero ku ei voi suoraa sanoo jos ei kiinnosta. tosiystävä ei puhu selän takaa tai mielistele naaman ees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA SE TOISTEN TAVAROIDEN NUUSKIMINEN!!!! KAI ITSELLÄSKIN ON __AJATUKSIA__

YSTÄVISTÄS: ET VARMAAN SANO ILKEITÄ ÄÄNEEN ETTET PAHOTA NIIDEN MIELTÄ.

Vierailija
4/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n "ystävä" projisoi itseään tähän?

Ei unettomuudesta johtuva väsynys ole samaa kuin laiskuus, tai se tee ihmisestä itsekästä, jos haluaa purkaa tuntojaan ystävänä pitämälleen henkilölle.

AP toivottavasti sinulla muita ystäviä, siis oikeita ja aitoja. Toki teit väärin lukiessasi päiväkirjaa, mutta senhän tiesit jo itsekin... Mutta suurempi vääryys on esittää ystävää, vaikka siis päiväkirjan perusteella siis onkin aivan muuta.

Vierailija
5/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selän takana puhumista. Mutta kyllä minä ap:n tapauksessa varmaan lopettaisin yhteydenpidon. En halua olla kaveri vain säälistä.

Mutta kannattaa tietenkin miettiä olisiko joissain noissa jutuissa perää. Miksi "ystäväsi" on ymmärtänyt sinut noin väärin?

Mielenkiinnosta vielä, miten pääsit lukemaan ystäväsi päiväkirjaa?

Vierailija
6/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ota kantaa nyt tähän että luit ilman lupaa, mutta mua ihmetyttää lähinnä se että joku jaksaa kirjoitella noin paljon ystävästään/ystävistään päiväkirjaansa. Tuntuu kummalliselta, että ei ole muuta kirjoitettavaa kun arvostella kavereitaa.

Ymmärrän joo, jos ap ja tää kaveri on 18v mutta jos ovat ihan aikuisia ihmisia niin että ei ole muunlaisia asioita joista kirjoittelisi.

Ap:n ystävä on varmaan vähän masentunut tai muita ongelmia että jaksaa noin paljon ap:sta kirjoitella ja silti kuitenkin viettää ap:n kanssa aikaa yhdessä. Tajuisin jos olisi ollut joku iso riita ja välit huonot mutta jos ystävä on päin naamaa normaali. Anna tollaisen tyypin jäädä omaan arvoonsa.

Vierailija
7/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei päiväkirjaan kirjoittaminen ole seläntakana puhumista tai kieroilua.

Ystäväsi varmasti oikeasti tuntee niinkuin kirjoittaa. Ehkä kaikki ei ole aivan niinkuin hän ne näkee, mutta ehkä siinä olisi ap:lläkin peiliin katsomisen paikka selittelyjen sijaan.

Ja ehkä olisi syytä hiukan muuttaa omaa asennettaan. Ei ystävältäkään voi kaikkea vaatia.

Jos taas koet olleesi hyvä ystävä, niin sitten kannattaa harkita yhteydenpidon lopettamista.

Ja itse ehkä joka tapauksessa harventaisin yhteydenottoja ja odottaisin, että ystäväkin ottaisi yhteyttä. Se kertoo jo paljon, haluaako hän pitää yhteyttä sinuun.

Vierailija
8/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanhoja olette ystäväsi kanssa ap?

Vierailija
9/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjoittaa: hänellä on minuun huono vaikutus?

Reps ja kops!

Vierailija
10/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kirjoittanut harmissani kärkkäitäkin tekstejä ystävistani, joita rakastan. Joskus vaan harmittaa ja päiväkirjan sivut täyttyvät. :D Olen myös llukenut teininä siskon päiväkirjaa, jossa hän haukkui minut pystyyn. Loukkaannuin, mutta sain ansioni mukaan. Mitäs menin lukemaan toisen henkilökohtaisia vuodatuksia. Ei niitä oltu tarkoitettu toisten luettavaksi.

Älä pidä tuota minään, päiväkirjassa teksti kärjistyy. Mene vaan itseesi, niinkuin minä tein, häpeä vähän että luit alkuunkaan koko jutun ja unohda koko homma.

Vierailija
11/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa päiväkirjaa?? Ja jos onkin, kuka vatvoo siellä kavereitaan?

Vierailija
12/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisimmästä ystävästäni että saatanan läheisriippuvainen, ikuinen valittaja joka ei näe mitään hyvää missään! Oikeasti ajattelen hänestä, että ihana, lojaali ihminen jonka kanssa voin jakaa kaiken.

Ajattelen joskus miehestäni että pirun välinpitämätön, laiska ja omahyväinen, itsekäs ja huono isomahainen rakastaja. Oikeasti ajattelen hänestä, että ihana, uskollinen, luotettava, lämmin, turvallinen, puoleensavetävä ja komea.

Että tällaista. Joskus lapsetkin ovat vihonviimeisiä kiusankappaleita, ja mitään en rakasta niinkuin heitä. Olen äärimmäisesti tunteva ihminen, joskus vihaan ja joskus rakastan - samaa ihmistä.

Vierailija
13/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin päiväkirjoja aika pitkään ja purin niihin ne asiat, joita en voinut sanoa kellekään. Nuorena kirjoitin mm. haluavani tappaa isäni ja kunpa hän kuolisi. Äitiyslomalla haukuin päiväkirjassa anoppini. Olen myös haukkunut opiskeluajan päiväkirjassa ystäväni teennäisiksi ja itsekeskeisiksi. Päivishän on semmoinen, johon voi purkaa mitä ikävimmät ja hulluimmat tunteet. Ei sitä ole tarkoitettu toisten luettavaksi. Samaa ihmistä voi yhtenä hetkenä vihata ja toisena rakastaa. Päiväkirja on kuin rippituoli.

Neuvoisin sinua unohtamaan koko jutun.

Vierailija
14/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Vierailija
15/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo, vaan minun elämääni. en vain jaksa tätä vatvoa. sain uusia tulkintatapoja asiaan, mikä illalla tunnekuohussa näyttäytyi kovin erilaisena. ja ollaan molemmat yli 35v, mitä joku aikaisemmin kysyi. yhteydenpitokin on ollut melko tasapuolista, mikä tekee tuosta paljastuksesta "en oikeasti haluaisi nähdä, vaan teen omaa tahtoani vastaan" jotenkin vielä inhottavamman.

ap

Vierailija
17/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko päiväkirjan sanoissa totuuden siemen. Jos vaikka aina puhut siitä millaista elämäsi on, kuinka raskasta ja hankalaa jne. Puhut vain itsestäsi ja omista asioista ja silloin kun sinulle sopii. Et muista kysyä mitä ystävällesi kuuluu tai kuuntele häntä.

Vierailija
18/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yhteydenpidon katkaisu olla vaikeaa vaikka ei jaksaisikaan tai kiinnostaisi tavata.

Vierailija
19/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

senhetkisiä tuntemuksia, sellaisia joita ei haluta sanoa ääneen. Joskus sitä on turhautunut, suututtaa jne ja jottei tulisi sanoneeksi sellaista mitä myöhemmin katuu, voi eism kirjoittaa tunteensa sinne päiväkirjaan. Siellähän ne ei vahingoita ketään kun ne ei tule kenenkään tietoon. Se, että menit lukemaan salaa toisen päiväkirjaa, aiheutti nyt paljon vahinkoa. Vaikea tätä asiaa varmaan on mennä puhumaan ystävän kanssa halkikaan kun samalla joutuisit tunnustamaan tuon tekosesi, vai?

Voi olla, että ystäväsi todella ajattelee sinusta noin, mutta voi myös olla että se oli vain sen hetkinen tunnetila joka meni ohi.

Sinuna minä kyllä katsoisin peiliin ja miettisin onko noissa ystäväsi puheissa (siis kirjoituksissa) perää.

Vierailija
20/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ihminen hän on. Ei ihme että kaveri on kypsänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme