Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "tulen jos ei tule muuta"?

Vierailija
12.01.2009 |

Olen kutsunut ihmisiä meikkikutsuille ja lähes kaikki vastaa näin. Tulkitsen asian niin että "tulen jos en mitään muuta keksi". Ja minua ärsyttää tuo vastaus. Kai ihminen tietää tuleeko vai ei. Onpa todella kiva, kun sitten kaikki ilmoitta ko päivänä että tuli muuta. Koska ainahan sitä on sitten parempaa tekemistä, jos kerran kutsut ei kiinnosta. Tulkitsenko vastauksen väärin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan noista ei oikeasti halua tulla, mutta jos lapset on terveinä ja ei tule työasioita tmv. niin aikovat kohteliaisuudesta raahautua paikalle.

Vierailija
2/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus innostaa, joskus ei. Ei välttämättä johdu kutsujasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla ykkösenä listalla?

Vierailija
4/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivät ilkeä sanoo etteivät tule

Vierailija
5/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla kai on rajattomasti aikaa käytettävissään, joten priorisointi on aika olennaista. Vaikka meikkikutsut voivat olla kivatkin, ne jäävät ilman muuta väliin, jos samana iltana pitää vaikkapa auttaa lasta valmistautumaan kokeisiin, tehdä miehen kanssa viikko-ostokset tai vaikka hoitaa omaa flunssaa.

Vierailija
6/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla ykkösenä listalla?

niin tottakai hänen kutsunsa on ykkösenä listalla. Jos en ehdi menemään, sanon suoraan, että en tule. Tuollainen epäsuora kieltäytyminen on todella huonoa käytöstä. Opetelkaa sanomaat kyllä tai ei, älkääkä olko selkärangattomia.

Vierailija
7/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 En todellakaan oleta että niiden pitää olla ykkösenä. Mutta voi sanoa että kiitos ei, minua ei kiinnosta. Onhan se ikävää jos minä leivon ja valmistaudun turhaan. Minusta on kohteliasta ilmoittaa tuleeko vai ei.

ap

Vierailija
8/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itseni kohdalla, nuo kutsut riippuvat paljolti siitä, vaivautuuko/ehtiikö mieheni tulemaan ajoissa töistä. Mutta en kylläkään vastaa mainitsemallasi tavalla, mutta sen teen kutsujalle selväksi, että osallistumiseni riippuu muustakin kuin omasta halusta.

Vierailija
9/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin sanon että passaa jos passaa, ja ei passaa jos oon jo sopinu muuta. tietenkin sitten voi perua jos tulee jotain akuuttia ettei pääsekkään. mutta tuo että heti kättelyssä sanotaan että tuun, mutta en ehkä tuukkaan, niin on aika typerää.

Vierailija
10/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä tuo on vaan törkeää. Just miehen kanssa juteltiin, miten rasittavia nuo "tulen jos tulen ihmiset" on. Esim. illanviettoja suunniteltaessa usein miettii, keiden kaikkien kanssa on porukkana hauskaa, ketkä tulee hyvin toimeen, ketkä tuntevat toisensa jo ennestään. (Me tunnetaan paljon erilaisia ihmisiä, joista toiset eivät kertakaikkiaan viihdy toistensa seurassa.)

Jos parikin pariskuntaa "tulee jos tulee", mitä meidän pitäisi tehdä? Kutsua "varalistalaisia"? Pienestä pariskuntaillanvietosta voi näin tulla ihan yhtä äkkiä isot bileet tai vaihtoehtoisesti illanvietto yhden ihmisen kanssa! Ja ruokaa pitäisi tehdä 3-10 ihmiselle? Ei mitenkään kivaa emännälle, ja sitäpaitsi ihan suoraan loukkaavaa ilmoittaa, että tulen teille, jos ei _mitään tärkeämpää_ ilmaannu!

Vierailija
11/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin syyksi, että tiedät varata tarjottavat. Ja perua saa myöhemmin.

Vierailija
12/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä näen kaverin jossain ja hän kysyy minua kutsuille. En muista ulkoa työvuoroja tai muita menoja, joten sanon, että tulen jos ei ole muuta.

Jos taas kutsu tulee tekstarina tms. niin, että vastaajalla on aikaa miettiä vastauksensa on mielestäni tuo moukkamaista.

Vierailija
13/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meinaa tienata jotain krääsää ystäviensä kustannuksella. minä kyllä sanoisin, että en tule, ei kiinnosta ostella ryhmäpaineen takia turhia ylihinnoiteltuja tuotteita. jos kutsuisit minut kahville jutellaksesi vain minun kanssani jostain meitä kiinnostavasta asiasta tai ei, niin totta viitsisin ottaa selville sopiiko minulle silloin vai ei. mutta nämä emännänlahjoihin perustuvat verkostomarkkinointi&kippokutsut - hyi olkoon ihmisten ahneutta.

Vierailija
14/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata ärsyyntyä

Vierailija
15/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinänsä minä en kyllä pidä YSTÄVÄNÄ ihmistä, joka haluaa raahata minut johonkin meikkikutsuille että saisi ansaittua kustannuksellani rahaa.... YSTÄVÄ kutsuu minut kylään pelkästään viettääkseen aikaa kanssani.

Jos minun ystäväni kutsuu minut kotiinsa ja lupaan tulla....

Vierailija
16/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meinaa tienata jotain krääsää ystäviensä kustannuksella. minä kyllä sanoisin, että en tule, ei kiinnosta ostella ryhmäpaineen takia turhia ylihinnoiteltuja tuotteita. jos kutsuisit minut kahville jutellaksesi vain minun kanssani jostain meitä kiinnostavasta asiasta tai ei, niin totta viitsisin ottaa selville sopiiko minulle silloin vai ei. mutta nämä emännänlahjoihin perustuvat verkostomarkkinointi&kippokutsut - hyi olkoon ihmisten ahneutta.

Mun tarjottavien hinnat on moninkertaiset verrattuna johonkin emännän lahjaan, joten taatusti en ole pitänyt niiden takia. Mun mielestä on vaan ollut kiva kutsua tuttuja kotiin ja tarjota kaikkea hyvää syötävää. Tulee myös siivottua koti kunnolla. Myytävät tuotteet ovat yleensä jotain käyttökelpoista, mutta ostopakkoahan ei ole. Mun kaverit järjestää kans samanlaisia kutsuja ja menen niille mielellään.

Vierailija
17/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vastasi "joo", kaksi vastasi "ei" ja kuusi vastasi "ehkä". Peruin kutsut ja ilmoitin peruutuksesta vain niille, jotka sanoivat tulevansa. Kukaan "ehkä"-tyypeistä ei tullut ja se olikin viimenen kerta kun edes yritän pitää kutsuja.

Vierailija
18/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niissä tosiaankaan ole pakko ostaa mitään. minä menen vaan just meikkikutsuille, koska ne kiinnostaa, tyttöporukalla on kiva tutkia meikkejä ja juoda kahvit välissä, jutustella niitänäitä.. ihanaa laatuaikaa ilman lapsia! noihin kynttilä/kippo kutsuille en mene, koska ne ei minua kiinnosta. ja suoraan olen sen sanonut kun on kutsuttu.

Vierailija
19/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa kaytosta ja sivistymattomyyta, ei muuta.

Vierailija
20/26 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika monen muunkin mielestä ovat. Sen sijaan kokoontuminen muuten vaan porukalla olisi tosi kivaa.

Ihan selvä viesti on ap:lle, että kaverit eivät haluaisi tulla, mutta eivät kehtaa kieltäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän