Onko tuulimunaraskauden jälkeistä elämää?
Kommentit (15)
Mutta ap, voimia katsoa eteenpäin! Olet kuitenkin tullut raskaaksi, eli voit tulla myös uudestaan.
Itselläni tuli satumainen yllätysraskaus 1,5 vuotta sitten, kun tuloksettomien pitkien ja raskaiden lapsettomuushoitojen jälkeen tulin spontaanisti luomuna raskaaksi. Voitte kuvitella, että tuulimuna oli hirveä, suorastaan täysin maailmanluhistava uutinen...
Nyt yritämme jälleen hoidoilla, eli siinä mielessä tuo tuulimuna oli hyvä kokemus, että ilman sitä olisin hyväksynyt lapsettomuuden, nyt kuitenkin jaksan vielä yrittää ja toivoa uutta ihmettä. :)
Ja kolme lasta.
Ensimmäinen tuulimuna oli vahinkoraskaus, mutta silti surin tuulimunaa kovasti, kun olin ehtinyt jos ilahtua raskaudesta, vaikka vauvan isä ei olisi ollutkaan kuvioissa mukana.
Myöhemmin sain nykyisen mieheni kanssa kaksi lasta. Monen vuoden suostuttelun jälkeen mies suostui kolmanteen lapseen ja taas tuli tuulimuna. Tämä tuulimuna oli hetken kova paikka, vaikka kaavinnan jälkeen tulin raskaaksi jo noin kahden kuukauden päästä. Ja nyt tuo kolmaskin on jo 3v iso mies :)
Mua auttoi se ajatus, että onneksi asia selvisi jo tuossa vaiheessa, paljon kovempi paikka olisi ollut menettää vauva myöhemmässä vaiheessa.
Aika parantaa haavat ja kyllä se siitä....Mulla oli tuulimuna 2001 kesällä ja 2003 syntyi sitten ihanainen tyttö...Tuulimuna on oikeastaan aika pieni juttu...verrattuna esim avioeroon joka sitten tuli vuonna 2006...
Tsemppiä kyllä se siitä...
kun minunki elämä jatkuu lapsen kuoleman jälkeen.
joka kaavittiin kesäkuussa 2003. Syyskuussa tein positiivisen testin ja poika syntyi kesäkuussa 2004. Tosin kokemus varjosti paljon tätä toista raskautta.
voi olla hyvinkin, että raskaus onnistuu:)menet vain yhteen ylimääräiseen ultraan heti viikolla 6 tai 7 ( yksityisellä näitä tehdään ), niin saat mielenrauhan heti alkuun, kun tiedät, että siellä on oikea sikiö!
Mulle tosin tuulimuna ei ollut kummoinenkaan kokemus. Yhdet pienet itkut ja mielenkiinnolla odotin, milloin kohtu on kokonaan tyhjentynyt.
Olin samoissa ajatuksissa1,5v sitten, todella surullisena. nyt sylissä möyrii 4kk tytär. En olisi silloin sitä uskonut. Aika parantaa isot ja verestävätkin haavat.
Joo, pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, vois olla asiat huonomminkin. Uutta matoa koukkuun!
Ap
2008 keväällä raskauduin ja olikin tuulimuna, hirveä tunne.
Mulla kesti kyllä jonkin aikaa ennenkuin pääsin asian yli vaikka minulla oli ollut jo kaksi keskenmenoa ennen ensimmäistä lastani, niin jotenkin toi otti hirveen koville kun oli jo yksi lapsi.
Nyt olen uudelleen raskaana 2/3 takanapäin ja luottaisin mielin tässä mennään.
Tsemmppiä kovasti ja sure rauhassa. Kyllä elämä voittaa vielä!
Voin kertoa kolmen peräkkäisen tuulimunaraskauden perusteella! Ensimmäisen ja toisen välillä meni vuosi ennenkuin edes tulin raskaaksi, toisen ja kolmannen välillä puoli vuotta. Taas kolmannen tuulimunaraskauden jälkeen meni puoli vuotta ennenkuin tulin raskaaksi ja tällä kertaa ei ollutkaan tuulimunaraskaus vaan sain ihanaisen tyttären. Tsemppiä sinulle!!!
toivo on se mikä kantaa meitä raskainakin aikoina. Voi olla mitättömiä pieniäkin murheita joista on vaikea päästä yli, koska ei vain ole enää toivoa.
Minä sain juuri kolmannen poikani ja olen koko ikäni toivonut tyttölasta. Tämä se tuntuu raskaalta kun ei ole enää toivoa (meille ei tulossa enempää lapsia) On vaikea luopua jostain haaveesta ja ajatuksesta ikuisesti!
mita tuulimuna-raskaus oikeastaan tarkoittaa ?? noin niinkuin biologian kannalta, mika menee vikaan ? tsempit ap:lle, yritys vaan uudelleen kayntiin.
mutta itse alkoi ei lähde jakautumaan. Silti raskaus näkyy testissä ja voi olla ihan normaalit raskausoireet. Äiti valmistautuu mielikuvatasolla vauvaan ja lapsen syntymään, ja suru raskauden keskeytymisestä, vaikka siinä ei olisikaan kyse varsinaisesti alkion kuolemasta, voi olla suuri.
Ainakin itselläni oli, muistan vieläkin miten kamalaa se oli ja suru ylitsevuotava - ja sitä seuraava paniikki siitä, tuleeko enää raskaaksi ja milloin (minulla kaavintaan littyi komplikaatioita). Onneksi seuraava raskaus alkoi melkein heti, kun sain luvan yrittää raskautta, neljän kk kuluttua kaavinnasta, ja kaikki sujui hyvin.
Toivon sinulle ap voimia suruun!