Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rovaniemellä useita peltikolareita!

Vierailija
28.01.2010 |

Ettekö te ole vieläkään oppineet ajamaan kelin mukaan:)))?

http://www.lapinkansa.fi/cs/Satellite/Lappi/1194634718482/artikkeli/use…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni Pohjanmaalta oli siellä opiskelemassa taiteita. Ihan tavallinen pikkukaupunki se oli.

Ja oikeasti, jos kaupunki on pinta-alaltaan Euroopan suurin ja siellä asuu 60000 asukasta, niin miten siellä edes onnistutaan ajamaan kolareita??? Eihän teille riitä kuin kaksi autoa päivässä:)))

Ja jos keli on huono ja tiet niin surkeita, niin pitää ajaa kelin mukaan. Sitähän te hoette jatkuvasti. Ja koska näin on jatkuvasti, niin luulisi että olisitte jo oppineet ajamaan vallitsevissa olosuhteissa.

Tuleppa käymään ja pysäytä satunnainen vastaantulija 99% varmuudella onnistuit pysäyttämään "junan tuoman". Tai oletko ajanut täällä autolla? Täällä ei ole metriäkään moottoritietä. Tiet on huonokuntoisia kapeita kelirikkoteitä. Kaupunki on pinta-alalta euroopan suurin joten teiden auraus vie todellakin aikaa. Helsingissä olisi kaaos jos siellä olisi tunninkaan tiet niin lumisia kuin eilen oli täällä koko päivän.

Kaupungissa on 60 000 asukasta, se on jossain huitsinskutsissa, niin siellä olisi sitten jotenkin merkittävä etelän ihmisten enemmistö? Täällä PK-seudulla on taatusti enemmän pohjoisen ihmisiä ja kummasti ne ovat täällä oppineet ajamaan, kun kolareita sattuu suhteessa vähemmän. Ja mun pohjoisen sukulaiset ei uskalla ajaa täällä ollenkaan "kun on niitä moottoriteitä ja ramppeja ja kaistoja" niin paljon. Aina niitä pitää kuskata täällä.

Vierailija
22/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä pienellä putkirikko työmaalla ihmettelivät kun paikalle tuli Lapin Kansan toimittaja kuvaajan kanssa. Toimittaja kertoi että pitää keksimällä nyt keksiä kirjoitettavaa että saadaan palstan täytettä.

Joten varmasti jokainen ojaan ajo on varmuudella lehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri alemmuuskompleksi, täydellinen tietämättömyys ja kumma uhoamisen tarve. Huvittavaa.

Vierailija
24/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetunto, kuten ketjun aloittajalla. Ihme porukkaa.

Vierailija
25/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on pakko laittaa yksi asia, mikä huvittaa minua suuresti. Pohjoisessa, ei kuitenkaan Lapissa asuva ystäväni laittaa aina minulle viestiä siitä, jos heillä on lämpöisempää tai jotenkin parempi sää kuin meillä. Tänä talvena olen saanut viestiä mm. kun meille tuli etelään ensilumet ja heillä on vielä kovin lämmintä siellä (täällä oltiin kovasti iloisia lumesta, kun sitä harvoin on ollut) ja joka kerta kun sääennusteet lupaa kylmää tänne ja lämpöisempää heille.

Mä en tajua, mikä tossa on se juttu. Säät vaihtelee, that's it. Mutta joka kerta kun meillä on kylmempää, tulee mulle facebookista viestiä asiasta:D

Vierailija
26/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä pienellä putkirikko työmaalla ihmettelivät kun paikalle tuli Lapin Kansan toimittaja kuvaajan kanssa. Toimittaja kertoi että pitää keksimällä nyt keksiä kirjoitettavaa että saadaan palstan täytettä. Joten varmasti jokainen ojaan ajo on varmuudella lehdessä.

Vierailija
27/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on pakko laittaa yksi asia, mikä huvittaa minua suuresti. Pohjoisessa, ei kuitenkaan Lapissa asuva ystäväni laittaa aina minulle viestiä siitä, jos heillä on lämpöisempää tai jotenkin parempi sää kuin meillä. Tänä talvena olen saanut viestiä mm. kun meille tuli etelään ensilumet ja heillä on vielä kovin lämmintä siellä (täällä oltiin kovasti iloisia lumesta, kun sitä harvoin on ollut) ja joka kerta kun sääennusteet lupaa kylmää tänne ja lämpöisempää heille.

Mä en tajua, mikä tossa on se juttu. Säät vaihtelee, that's it. Mutta joka kerta kun meillä on kylmempää, tulee mulle facebookista viestiä asiasta:D

Helsingistä kun siellä paistaa aurinko ja meillä on huono keli..huvinsa kullakin

Vierailija
28/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos niin kin tärkeä asia kuin teiden kunto on retuperällä.

Yksi etelässä asuva tuttu ihmetteli kesällä, että jos Rovaniemellä on asfalttitiet näin huonossa kunnossa niin missä kunnossa mukulakivikadut.

Nuo kolarit muuten sattui kaikki kaupungista poistumisreittien varrella.

Ja muuten noista eteläsuomalaisten osuudesta Rovaniemellä. 2 tutkintoa olen opiskellut Rovaniemellä, kummallakin kerralla "luokalla" on ollut parikymmentä opiskelijaa ja kummallakin kerralla minä olen ollut ainoa lappilainen, muut etelä-suomesta. Väittäisin eteläsuomalaisten osuuden olevan Rovaniemellä aika merkittävä.

Usein oppitunnitkin loppuvat perjantaisin puoliltapäivin, että etelän pellet ehtivät junaan.

Vierailija
29/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistä kirjoitetaan kulttuurisivuilla.

Uutisiin sitten pitää hakemalla hakea juttuja.

Yksi koulukaveri on asunut parikymmentä vuotta ulkomailla ja joka kerran kun käy täällä niin hänestä on juttua Lapin Kansassa eikä todellakaan ole mikään julkkis tai erikoinen ihminen.

Tavallinen lapsiperheen äiti joka sattui löytämään miehen jenkeistä ollessaan siellä au pairina.

Vierailija
30/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis koska täällä etelässä on yleensä lämpimämpi, nuo toisinpäin olevat päivät on poikkeuksia. Minusta tuntuu, että kaverini oikeasti etsimällä etsii asioita, jotka ovat siellä edes hetkellisesti paremmin kuin meillä. Minulle taas, elämäni täällä etelässä asuneena, ei tulisi mieleenkään laittaa hänelle viestiä erikseen, että meillä paistaa aurinko ja on lämmin ja heillä olisi huonompi sää.

Toinen asia on just nämä liikennejutut. Hän joka kerta tavatessamme alkaa taivastella pk-seudun liikennettä. Itse ajaessani hänen kotikaupungissaan pelkään ihan suunnattomasti. Siellä ei vahingossakaan anneta tilaa, kiilataan, ei välitetä kaistoista mitään jne. Mutta en mä koskaan jaksa niistä hänelle vaahdota. Hänen oikeutensa on aina tavatessa kuitenkin oksentaa kaikki pääkaupunkikauna mun päälleni kun tavataan.

Samoin kerran tavatessani hänen ystäviään oli ensimmäinen kommentti: "mää kyselin jo etukäteen tuolta "Minnalta" että ooksää ylypiä." Siis häh? "Ylypiä" pelkästään siitä syystä, että olen sattunut syntymään tänne etelään? Ja onhan mullakin sukulaisia muualla, enkä mä kysy niiltä niisten kavereista etukäteen että "onko se ja se kuinka juntti?"

Mistä tuollainen oikein johtuu=

Tähän on pakko laittaa yksi asia, mikä huvittaa minua suuresti. Pohjoisessa, ei kuitenkaan Lapissa asuva ystäväni laittaa aina minulle viestiä siitä, jos heillä on lämpöisempää tai jotenkin parempi sää kuin meillä. Tänä talvena olen saanut viestiä mm. kun meille tuli etelään ensilumet ja heillä on vielä kovin lämmintä siellä (täällä oltiin kovasti iloisia lumesta, kun sitä harvoin on ollut) ja joka kerta kun sääennusteet lupaa kylmää tänne ja lämpöisempää heille. Mä en tajua, mikä tossa on se juttu. Säät vaihtelee, that's it. Mutta joka kerta kun meillä on kylmempää, tulee mulle facebookista viestiä asiasta:D

Helsingistä kun siellä paistaa aurinko ja meillä on huono keli..huvinsa kullakin

Vierailija
31/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka aamutv:n juttuja.

Jos Helsingissä paistaa aurinko niin hehkuteaan kuinka kaunis ilma tänään on vaikka puolessa suomea tulisi vaakatasossa räntää.

Tähän on pakko laittaa yksi asia, mikä huvittaa minua suuresti. Pohjoisessa, ei kuitenkaan Lapissa asuva ystäväni laittaa aina minulle viestiä siitä, jos heillä on lämpöisempää tai jotenkin parempi sää kuin meillä. Tänä talvena olen saanut viestiä mm. kun meille tuli etelään ensilumet ja heillä on vielä kovin lämmintä siellä (täällä oltiin kovasti iloisia lumesta, kun sitä harvoin on ollut) ja joka kerta kun sääennusteet lupaa kylmää tänne ja lämpöisempää heille. Mä en tajua, mikä tossa on se juttu. Säät vaihtelee, that's it. Mutta joka kerta kun meillä on kylmempää, tulee mulle facebookista viestiä asiasta:D

Vierailija
32/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ei ole asiaa, mistä kirjoittaa? Järjetöntä!

Vierailija
33/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaisena loukkauksena?

Meidänhän ne pitäisi ottaa loukkauksena suurimman osan vuodesta, kun meillä on täällä loskakeli ja teillä kaunis talvi.

Tämä ehkä avasi pohjoisen ihmisen sielunmaisemaa aika tavalla...

Vierailija
34/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kartta eteen ja katso!

Se teidän rakas iso ihana Helsinki on kärpäsen paskan kokoinen pläntti siinä Suomen kartassa.

Mikä helvetti se on että pitää julistaa koko suomessa olevan hieno sää jos kärpäsen paskan kokoisella alueella on hyvä ilma?

Jos vaikka lapissa on paistaa aurinko niin pinta-alallisesti puoli suomea nauttii silloin auringosta.

henkilökohtaisena loukkauksena? Meidänhän ne pitäisi ottaa loukkauksena suurimman osan vuodesta, kun meillä on täällä loskakeli ja teillä kaunis talvi. Tämä ehkä avasi pohjoisen ihmisen sielunmaisemaa aika tavalla...

Vierailija
35/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaisena loukkauksena?

Meidänhän ne pitäisi ottaa loukkauksena suurimman osan vuodesta, kun meillä on täällä loskakeli ja teillä kaunis talvi.

Tämä ehkä avasi pohjoisen ihmisen sielunmaisemaa aika tavalla...

yleistäjiä ja heikon omanarvontuntijoita löytyy niin lapista kuin täältä pk-seudultakin ja siltä väliltä ihan samalla lailla; oman asuinpaikan kanssa leijuminen on ihan outoa, enkä itse moista ymmärrä. Itse olen lapista kotoisin ja asunut pk-seudulla 10v ja en silti hauku kumpaakaan paikkaa; kummastakin löytyy hyviä ja huonoja puolia ja ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan