Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä perhekahvilassa tehdään?

Vierailija
27.01.2010 |

millainen "meininki" siellä yleensäkkin on ja minkä ikäistä porukkaa? kauhistuttaa jo pelkkä ajatuskin että istun yksin nurkassa nolona koko sen ajan eikä kukaan halua jutella minulle. olen aika ujo en uskalla tehdä hyvin tuttavuutta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen vauva kaunein, kauneimmin puettu, kehittynein, älykkäin, etevin jne.

Uusia äitejä kyräillään ja heille nauretaan selän takana.

Vierailija
2/9 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan mukaan. Itsekin tutustuin äitiyslomalla perhekahvilassa yhteen äitiin, kun olin esikoisen kanssa äitiyslomalla. Edelleen pidetään yhteyttä ja ulkoillaan yhdessä, esikoinen täyttää pian 6 vuotta. Niissä on aina välillä joku vierailija. esim. vaate-esittelijä. Isommat lapset voi leikkiä siellä vapaasti, välillä jotain askartelua ym. Yleensä rentoa ja mukavaa on ollut.

Ja edellisten kommentit voi jättää taas omaan arvoonsa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paikalla voi olla myös kätilö, joka vastaa kysymyksiin vauvanhoidosta. Voi jutella vauvoista muiden äitien kanssa, saada vertaistukea.

Vierailija
4/9 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oleilemaan, vai onko "esittelypakko"? hei täällä on tänään uusi plääplää ja sitten esittäydytään

Vierailija
5/9 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oleilemaan, vai onko "esittelypakko"? hei täällä on tänään uusi plääplää ja sitten esittäydytään

Níissä missä minä olen käynyt, ei ole esittäydytty mitenkään.

Vierailija
6/9 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhekahvilassa ainakin on rentoa meininkiä eli jutellaan, kahvitellaan, lapset leikkii, joskus askarrellaan tai on joku vierailija. Ei ole mitään esittäytymisiä ja vetäjän tehtävä on ainakin muutama sana vaihtaa, että jutun alkuun pääsee. Tietty pitää sitä itekin olla valmis jotain jollekin sanomaan jos sinne menee, mut mun kokemuksen mukaan uudet otetaan hyvin vastaan.

Vierailija
7/9 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän itse MLL:n perhekahvilaa. Meillä ei ole mitään esittelypakkoa. Kun uusi tulee kahvilaan, on minun tehtäväni ottaa hänet vastaan, tervehtiä ja esitellä itseni. Sitten se on ihan tulijasta itsestään kiinni, että haluaako yleisesti kertoa kuka on vai miten.

Meilä on niin avointa sakki, että ei ole toistaiseksi tullut vastaan tuollaista tilannetta. Kaikki toistaiseksi kahvilassa käyneet tuntevat jo toisensa ja meillä on hyvin hauskaa!

Kahvilan ohjelmassa on pieni satuhetki lapsille joka kerta, lapset saavat valita kirjan ja lukija on se aikuinen joka haluaa tai sitten minä jollein vapaaehtoista löydy. Lisäksi juomme kahvit/teet pikkupurtavan kanssa pientä korvausta vastaan. Lapsille mehu ja keksi on ilmaista.

Lisäksi kerran kuussa on jokin teemakerta, seuraavana vuorossa ystävänpäivä.

Mielestäni toiminta on aivan ihanaa ja omat kolme lasta tykkää kovasti kavereista siellä. Rakentavat usein majaa, pelaavat tai piirtelevät.

Suosittelen tutustumista!

Vierailija
8/9 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään pullaa ja haukutaan tuttuja.

Vierailija
9/9 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekerhossa käytiin ennen muuttoa ja joka kerta jännitin sitä esittäytymistä hirveesti vaikka tunsin lähes jokaisen ja muuten uskalsin jutella mutta se esittäytyminen, kääk. Hölmöä kyllä. Tutustun onneksi helposti uusiin ihmisiin että muuta ongelmaa ei ole kun tuo keskipisteenä oleminen.