Onko jollain huonoja kokemuksia HORMONIKIERUKASTA?
Kommentit (32)
jee. en enää voisi kuvitellakaan kuukautisia. Mutta... mulla on tullut pms -oireet silti normaalisti, ja niissä on ilmennyt myös sydämentykytystä ja pahaa unettomuutta öisin. Olen alkanut miettiä, johtuisiko kierukasta... Mutta en silti vaihtaisi kierukkaa oikein millään pois.
aluksi tiputteluvuotoa n 2 kuukautta. Sitten menkat jäi kokonaan pois kesäksi. Huokaisin jo helpotuksesta :) Kunnes marraskuussa alkoi helvetti! Vuosin siis todellakin vuosin marraskuusta helmikuuhun, välillä pärjäsin pikkuhousun suojalla, mutta yhtään kuivaa päivää ei ollut tuona aikana. Olin jo varaamassa aikaa poistoon, kunnes helmikuusta huhtikuuhun taas vuodotonta.....Henkeä pidätelleen odottelin tulevaa...huhtikuusta tähän päivään on menty kaavalla 3 viikkoa vuotoa, viikko tauko ja taas alusta...
Summa summarun....ei taida siis sopia minullekaan. Muuten siis ihan jees, mut nää vuodot, eihän tätä jaksa erkkikään. Miehenkin mielestä (ja minun) paras ehkäisykeino ikinä...aina vuotaa...eipä tartte sekstailla...ei raskautta :(
laiton jälkeen hyvin epäsäännöllisesti. Tiputteli ja kunnon vuotoa useasti. Alavatsa kipeänä todella usein myös. Sen jälkeen tasoittui vuodot ja nyt vuodan jokaisen yhdynnän jälkeen ja tutkittu on että langat, jotka lyhennettiin erikoislääkärin toimesta, hankaavat kohdun napukkaa ja miehen penis myös osuu sinne. Eli seksi elämä vaipui unholaan..
Haluja vienyt myös. =(
Kaverini sai hormonikierukasta pahan kohtutulehduksen..
Ainoastaan yhden kanssa oli ongelmia. Se tuli itsestään pois 1kk jälkeen. Koko sen kuukauden olin vuotanut kuin seula. Kaksi ensimmäistää kierukka lopetti kuukautiset kokonaan. Tällä viimeisellä sitä ei ole vielä tapahtunut. Se laitettiin yli puoli vuotta sitten.
Vaihdettiin toinen, kun lääkäri epäili, että olis laittanu väärin, ei silti auttanu. Vuotopäiviä oli kuukaudessa n. 25. Monta kuukautta odotettiin et helppais, ei helpannu. Narut raapi isännän vehkeen verille seksiä harrastaessa. Hermo meni, ei ikinä hormonikierukkaa!
Minulle mirena aiheutti vajaa viikko laiton jälkeen eltovaa oloa, joka lisääntyi päivä päivältä, sitten pariksi päiväksi saattoi välillä helpottaa, kunnes alkoi pahoinvointi vain jatkua jo niin pahana että joka päivä oksentelin, autokyytiäkään ei voinut ottaa. Raskaana ollessani oli samanlaisia oireita. Tein raskaustestin tänä aamuna, ja neg. Tänään lähti myös kierukka.
Ihmettelivät vain että miten se voisi sellaista aiheuttaa, kun eivät olleet kuulleet vastaavanlaisia juttuja. Onko muillakin samanlaisia kokemuksia? Tässä nyt kattellaan josko rupeis millon helpottaan, kuulemma viikon sisään pitäis oireet olla hävinny, jos kierukasta johtuvaa. Tosiaan viimeksi olen oksennellut raskaana ollessani ja en muista että milloinkaan muullon olisi ollut vastaavanlaista kamalaa oloa..
alavatsakivut. En loppuvaiheessa pystynyt edes nukkumaan, sattui koko ajan. Kovia vatsakramppeja tuli monta kertaa päivässä, silloin tuntui, että pyörryn ihan justiinsa.
Menin gynelle, tämä sanoi, ettei johdu kierukasta "se on niin ihana laite" Yritti, ettei poisteta. Luojan kiitos pidin pääni ja sanoin, että ulos se sieltä samantien. Poistosta meni 2 tuntia ja kaikki kivut oli poissa, poistosta nyt pari kuukautta eikä kipuja edelleenkään.
Mulle sitä vehjettä ei tule enää ikinä.
vuotta. Koskaan en sitä enää ota!
Vatsakipuja ja lievää tiputtelua oli myös, mutta päänsärky oli syy, minkä vuoksi kierukan poistatin ennenkuin se oli ollut edes 3 kk käytössä. Hirvittävät päänsäryt, joihin ei reseptivapaat särkylääkkeet tepsineet. Gyne yritti vakuutella, että ei pitäis päänsäryn johtua kierukasta, mutta niinpä vain kipuilu loppui hyvin pian kierukan poiston jälkeen.
ja silti otin kolmannen kerran mokoman kapineen, kun kaksi vuotta tuli kumin kanssa pelleltyä.
Mulla mm.
-todella epäsäännölliset menkat.
-menkat kestää yhtä pitkään kuin normaalisti, ei jää pois.
-sellaisia rakkuloita saattaa puhjeta toisinaan ennen kuukausia.
-päänsärkyilyä.
-yhdyntäkipuja toisinaan.
Mutta koitetaan käyttää hoitina runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin, tosin tuo rakkulan puhkeaminen on pahempaa kuin menkaakivut, joten ainoa idea tässä vempeleessä on se ehkäisy, se on sentään toiminut vielä toistaiseksi.
käsivarsiin jne. Ei ikinä enää.