Miten lapset voi koko ajan olla sairaana?
Kertakaikkiaan olen aivan kuitti, itku meinaa tulla silkasta väsymyksestä! Heti kun koulut alkoivat joululoman jälkeen niin alkoi sairaskierre, ensin vatsatauti joka kiersi puolitoista viikkoa perheenjäsenestä toiseen ja sen perään räkätauti ja yskä. Ja tänään koululainen tuli koulusta valittaen lihassärkyä ja kuumetta on nyt 38. Perheen toinen lapsi on astmaatikko ja ollut nyt jo kovilla nuhan ja yskän kanssa. Avaavaa menee neljän tunnin välein ja yötkin nukun koiranunta hengitystä kuunnellen. Itse olen sairastanut samat taudit kuin lapsetkin, omakin yleiskunto on jo aika pohjalukemissa. Käsiä meillä pestään kyllä ja syödään säännöllisesti ja terveellisesti mutta aivan sama näköjään mitä tekee kun vaan sairastetaan....
Kommentit (5)
Ja D-vitamiinia syödään myös lokakuusta huhtikuulle.
homepesä. Täytyy varmaan lisätä tota vitamiininsaantia, tuskin siitä haittaakaan on. Molemmat muksut ovat kyllä olleet ylipäänsä herkkiä sairastumaan, varsinkin alle kouluikäisinä. Isompi ei yleensä kyllä tätä tahtia sairastele, mitä lie huonoa tuuria tällä kertaa.
miten puet lapset? anna sanasolia...
samanlaisia tuntemuksia täällä... :( Meillä neljä lasta. Kolme astmaatikkoa ja kaikilla ruoka-aineallergioita. Nuorimmalla korvakierre, putket laitettiin elokuussa eikä täydellistä apua siitäkään... Nyt ollaan kuukausi sairastettu millon mitäkin... Nyt tänään selvis ainakin osasyyllinen. Meillä on ainakin kolmella lapsella kuumeton angiina. Sitä ei lääkäri meinannut uskoa, että angiina olisi kuumeeton... Jouduin senkin vielä taistelemaan, että saamme kunnon viljelyn. Pikanielu ei näyttäny mitään ja viljelystä löytyi bakteeri. Tiedän tasan tuon olotilan. Se on jotain kaameeta!! :( C-vitamiinia meille suositeltiin iso määrä ja d-vitamiinia. Meillä vaan isot jo syö monivitamiinin joka päivä ja osa syö d-vitamiinia. En kyllä tiedä, että mitä pitäis lisätä... Ehkä just sitä c:tä...
Kovasti jaksamista teille!!
sairastelivatko lapset ennen kouluikää paljon?
Meillä ei sairasteta paljoa, käsiä pestään ja vihanneksia, hedelmiä syödään. Actimelia otetaan päivittäin ja xylitol purkkaa(auttaa infektioihin myös joissaa sama pöpöaiheuttajana kuin korvatulehduksissa.)