Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaksi lasta nykyään vähän?

Vierailija
17.02.2010 |

VAIN kaksi lasta? kö?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapsirakkaat perhekeskeiset ihmiset joilla suinkin on varaa, tekee kyllä vähintään sen kolme lasta. Osa tekee vaikkei olisikaan varaa.

Vierailija
2/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut varakkaiden alueella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs kaveri hankkiutui raskaaksi kolmatta kertaa, koska on ollut pitkään työttömänä.

Itselläni ei olisi varaa toiseen lapseen, olen yh. Pitäisi kääntyä sossun puoleen.

Vierailija
4/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot omakotitalot ja 4 makuuhuonetta, niin täytyyhän tila täyttää.

Vierailija
5/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi koska ei ole varaa siivoojaan ja ruokakin pitää ihan itse tehdä, niin eipä aikakaan riittäisi yli kahden lapsen hyvään hoitoon ilman että oma vointikaan kärsisi! Työssä kun on käytävä 8h päivä + työmatkat 2 h päivä, duunari kun on niin ei raha kasva puussa.

Mun mielestä monta lasta on sekä rikkaiden juttu (joilla on varaa tehdä lyhennettyä päivää, palkata siivooja ja lastenvahti tarvittaessa jne) että sitten todella köyhien yhteiskunnan elättien, jotka ei ota mitään paineita siitä pystyvätkö koskaan itse lapsiaan elättää...

Me ahkerat, pitkää päivää tekevät, mutta pienipalkkaiset kampaajat, siivoojat, pienipalkkaista toimistyötä tekevät, lähihoitajat jne, me teemme 1-2 lasta, koska aika ja raha ei meidän elämäntavoilla useampaan riittäisi. Jos noi kaksi asiaa olisi toisin, niin voisin tehdä vaikka sen 4 lasta minäkin. Nyt tämä kaks on maks.

Vierailija
6/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat perheet ovat yleistyneet samanaikaisesti kuin 3 lapsen perheet.

Keskiarvo 1.9 lasta Suomessa

Vierailija
7/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat perheet ovat yleistyneet samanaikaisesti kuin 3 lapsen perheet.

Keskiarvo 1.9 lasta Suomessa

Vierailija
8/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella lapsella status pönkittyy parhaiten nykyään.

Vierailija
9/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka oltaisiin kovinkin stressissä jo kahden kanssa, kolmas on saatava kun muillakin on.

Vierailija
10/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkö pitäisi pelkkinä koristeina rattaissa :-( Niin moni useamman lapsen varakas äiti valittaa ihan koko ajan kuinka rasittavaa lapsien kanssa on. Mikäli nyt niitä edes tarhapäiviltä näkevät (itse ovat kotona nuorimmaisen kanssa) ja ne pari muuta taaperoa ovat sit muiden hoidettavana. Useampi tällainen tapaus lähipiirissä.

Vierailija
11/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisivat sen yhden tai pari kunnolla ennenkuin hankkivat lisää. Tosi moni hankkii muukulat pienillä ikäeroilla ja sit ihmetellään kun ei jaksetakaan itse hoitaa.

Vierailija
12/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 3 on enemmän in kuin kaksi. Kaksi on jotenkin kasaria, out?

Vierailija
13/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nuo 3-4lapsen perheet yleisiä. 2lapsisia perheitä enemmän tuossa yli 10v sitten lapsensa saaneissa perheissä.

Vierailija
14/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai varakkuuden mukaan!? Huhhuh, kaikkea täällä av palstalla oppii.

Vierailija
15/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai varakkuuden mukaan!? Huhhuh, kaikkea täällä av palstalla oppii.

Kyllä kannattaisi jättää ne lapset tekemättä jos ne on vain muodin ja statuksen takia tehty :D

Vierailija
16/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain 1960-luvulta asti 2 lasta on ollut "normaalilapsiluku".

Suomessahan kahden ihmisen perheet ovat yleisimpiä. Sikäli 4-henkinen perhe on jo varsin kiva. Ja lapsia naiset saa sen 1,87, joten 1-2 lapsiset perheet ovat yleisiä.

Totta on, että meidänkin ystäväpiirissä on ainoastaan yksi perhe, jolla on "vain" kaksi lasta. Kahdessa on vain yksi. Kaikissa muissa on kolme, parissa enemmänkin. Vauvakuumeisena se kieltämättä kouraisi, kun koin, että olin kovin lapsirakas ja perhekeskeisiä ollaan. No, mies vihdoin suostui kolmanteen. Nyt tuntuu, ettei "puutu" mitään. Ei ole vauvakuumetta eikä kateutta (kai sitä oli?). Elämä on tooosi täyttä.

Kaksi lasta on kyllä kätevä määrä nykyelämäntyylissä, kyllä hoidon taso väkisin laskee, kun kolmas tulee. Aika ja voimat ovat rajallisia.

Lapsuudessani kaikissa perheissä oli 2 lasta, tosin yhdessä perheessä tuli vahinkona kolmas ja toiselle perheelle syntyi toisena kaksoset. Se oli järkyttävää silloin! Oli se elämä silloin yksinkertaista!

Vierailija
17/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä toivon mukaan tulee.

Vierailija
18/18 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku kuuluu niihin asioihin joissa ei ole käsitettä sopivasti. On joko paljon lapsia tai vähän lapsia.

Pituus on toinen asia. Kukaan ei ole keskikokoinen, vaan joko pitkä tai lyhyt. Naisten keskipituus on 168cm, mutta monen mielestä 169cm on pitkä ja 164cm on lyhyt..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme