Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan laitto/töihin meno samana päivänä

Vierailija
27.01.2010 |

Hei, oletteko joutuneet ottamaan sairaslomaa, vai oletteko pystyneet normaalisti menemään töihin kierukan laiton jälkeen? Kierukan laitto olisi aamulla, joten joudun sen olemaan pois töistä kuitenkin.

Itselläni kun ei kokemusta siitä ollenkaan, senverran tiedän, et laitto voi olla hankala, kun sektiot taustalla fyysisistä syistä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vertailun vuoksi kysyn, se perhesuunnitteluneuvolaan tyytyväinen.

Vierailija
22/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kierukkani laitettiin pari vuotta synnytyksestä, eikä tk-lääkäri sitä saanut paikoilleen. Jouduin käymään polilla laitattamassa sen. Tämä tapahtui pikkupaikkakunnalla 2000-luvun alkupuolella.

Toinen laitettiin viime keväänä puolisen vuotta synnytyksen jälkeen lääketieteen opiskelijan toimesta kättärillä. Se meni "helposti".

Molemmilla kerroilla on ollut kuukautiskipuja ja useamman päivän vuotoa. Eli oikeasti sille särkylääkkeelle tulee tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes puhelimella läpi Treen perhesuunnitteluneuvolaan? Itse soitin tänään aamulla ja odotin ehkä viitisen minuuttia jos sitäkään. Olin varautunut siihen, että ajan kuparikierukan laittoon saisi vasta kuukauden päästä, mutta tarjosivatkin aikaa jo ensi viikolle. (Tänään pe ja ajan olisin saanut tiistaille) Olen vaan lähdössä reissuun ensi viikolla niin otin sitten vasta parin viikon päähän. Papa kokeenkin olin varannut (sen varasin kuukauden etukäteen), mutta kuulemma sitä ei olisi edes tarvinnut kierukkaa varten :O Kapselin takia mulla ei oikeen menkkoja ole ollut ja sanoivatkin et kierukan voi asentaa milloin vain.

Puhelinkeskustelusta terveydenhoitajan kanssa jäi ainakin tosi hyvä kuva (eivät edes tivanneet miksi haluan vaihtaa kapselista kierukkaan). Jää sitten nähtäväksi millainen itse kokemus on. :)

Uskoisin, että hyvä vaihtoehto nuorille ja muille joilla ei ole varaa mennä yksityiselle.

Vierailija
24/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain minulla tuntui.

Laitto ei ollut paha se vain kuumotti hiukan. Kuitenkin pian noin 20 minuuttia sen jälkeen minua alkoi pyörryttää ja menin äkkiä kotiin syömään jotain suolaista ja juomaan paljon vettä. Kivut olivat kovat kesti iltapäivään asti nukuin siinä sen verran kuin kykenin mutta illalla pystyin jo liikkumaan todella sujuvasti. Nyt toisena päivänä aamupäivä ja päivä ei tuottanut mitään ongelmia mutta iltaa kohde kivut tulivat taas tosin ei niin pahoina kuin laittopäivänä.

Vierailija
25/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sattui aivan järjettömästi, taju meinasi lähteä. Lisäksi olin kolme päivää todella kipeä ja pahoinvoiva, joten kannattaa varautua. 

Vierailija
26/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenan laittaminen vähän nipisti, lähdin töihin päiväkotiin heti sen jälkeen. Ei ongelmia.

Vierailija
27/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on synnyttänyt sektiolla eli mitä kierukan laiton helppouteen tulee, ap on samalla viivalla kuin synnyttämätön. Minulla takana kolme sektiota ja lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu (=vaikein mahdollinen tapaus laittaa kierukka) ... lääkäri ehdotti kierukan laittoa lievässä nukutuksessa, mutta en suostunut kierukkaan.

Toivotaan, että kierukan laitto menee hyvin!

Vierailija
28/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet vasta kun on laitettu. Itsellä muutama hormonikierukka, laitto ei ole sattunut mutta jälkimmäisellä kerralla tuli vatsakivut. Silloin en ollut oikein työkykyinen ja menin loppupäiväksi kotiin, mutta tuo riippuu työnkuvastakin. Ota särkylääkettä alle.

Vierailija
29/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voi päätellä näistä hirveesti sattui ja saikkua ja pyörryinoksensinkramppasin vastaajista:  osa on ihmisiä, joilla on valmiina vahvoja särkylääkkeitä, kolmiolääkkeitä, opioideja kotona jemmassa.

Eli on taipumusta kipuun, paljon muita vaivoja tai sitten taipumusta oman olon tarkkailuun ja analysointiin ja tuntemuksissa vellomiseen.

Kolme kierukkaa laitettu; laitot nipistivät vähän, jälkeenpäin pientä tiputteluvuotoa. Tavallisen särkylääkkeen otin ja menin töihin.

Vierailija
30/71 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, kolmen lapsen äidille vakuutettiin ettei takuulla satu laitto yhtään ja voi mennä vaikka suoraan töihin sen jälkeen.

Olin niin uskomattoman typerä että uskoin ja menin autolla (matka kotiin n. 30 min. autolla).

Ensinnäkin asennus sattui. Sattui kovasti. Sen jälkeen oli ihan siedettävä olo ja läksin kotiin ajelemaan, onneksi koska oli vapaapäivä. Ensin olin ajatellut käydä ostoksilla mutta onneksi en jostain syystä mennyt.

Olin ottanut ennen asennusta 1000mg buranan. Ehkä puolivälissä kotimatkaa alkoi tosi paha olo, ilmeisesti burana antoi jo periksi. Ihmeen kaupalla pääsin kotiin, en muista loppumatkasta mitään paitsi että hengittelin puuskuttamalla kuin synnyttävä.

Kun pääsin kotiin, sattui todella paljon. mieheni tuli pihassa vastaan ja talutti minut autolta sohvalle, antoi vielä panadolin 1000mg.

Loppupäivä menikin sohvalla hikoillessa (kylmä hiki), pidätellessä oksennusta ja täristessä kun koski vaan niin järkyttävän paljon!

Kohtuni yritti supistella kierukan ulos. Oli sellaiset tuskat että tuntui kuin synnyttäisin. Eka päivä oli siis tuskaa, 2-3 pv sen jälkeen oli vielä hellänä ja vähän kipuja.

Vuosi myöhemmin kierukka poistettiin, se oli kai jotenkin väärin asennettu alun alkaen.

Vierailija
31/71 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin pari päivää sitten ensimmäinen kierukka. Kaksi synnytystä takana ja silti oli todella epämiellyttävä toimenpide. Pyörryin sen jälkeen ja oli heikko olo pidemmän aikaa. Seuraavana päivänä alaselkä- ja alavatsakipua. Minusta ei siis olisi ollut saman päivän aikana töihin. Olen muutenkin herkkä. Joskus myös rokotuksien jälkeen olen saattanut pyörtyä.

Vierailija
32/71 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina, aamulla laitettiin. Menin töihin ja aika pahoja kramppeja välillä tuli. Vieläkin on kipeä ja nyt on jo torstai. Käytiin lasten kanssa pihalla ja jouduin työntämään sisarusrattaita lumista, jyrkkää mäkeä ylös. Nyt alavatsa on kuin tulessa ja kovia kuukautis tyyppisiä kipuja. Täytyykö huolestua? Toki kaikkien kroppa on erilainen. Joillakin ei ole edes kuukautis kipuja...

Vierailija
33/71 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan laitto oli tuskaa.  Burana 600 ei todellakaan ollut mitään apua. Toimenpiteen jälkeen pyörryin vastaanoton lattialle. Kotimatka ihan hirevä kipu ja koko illan makasin vain sängyssä ja laattasin. Gynen mukaan kuulemma ihan normaali reaktio. Jos tuo on normaalia, niin miten lääkärit lähtee tekee edes tuollaisia toimenpiteitä? Täysin käsittämätöntä!!! Uutta kierukaa mulle ei laiteta enää ikinä. 

Murtuneet kädet, kylkiluut ja jalat ovat olleet ihan pientä kipua tuohon kierukanlaittoon verrattuna.

Vierailija
34/71 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin tänään 3 vuoden hormonikierukka. Takana 2 (alatie)synnytystä, viimeisin vajaa 3kk sitten. Otin lääkärin suosituksesta tuntia ennen toimenpidettä buranan JA panadolin. Ne ilmeisesti auttoivat, koska kierukan laitto ei sattunut yhtään, eikä mitään muitakaan kolotuksia ole muutaman veritipan lisäksi tullut.

Vierailija
35/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä kannattaa varata ja vuotoa varten siteitä.

Vierailija
36/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asennus oli yksinkertainen nopea toimenpide ja menin iltapäiväksi vielä töihin

Vierailija
37/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut pärjäävät kyllä tavallisilla särkylääkkeillä, jos nyt sitäkään tarvitaan. Ei se kovin kummoinen juttu ole, nipistys kestää hetken. Vuotoa toki tulee, muttei sekään ole mikään niagara.

Vierailija
38/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana päivänä, mutta ei sen kummempaa.

Vierailija
39/71 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, ettei mitään sairauslomia sen vuoksi tarvita. En sitä tietysti haluakaan, pidän työstäni, mietin vain juuri noita järjestelyjä työni vuoksi ja ajattelin vain kysyä, että miten muilla on mennyt. :)-ap

Vierailija
40/71 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tunti sitten ekan henkarin ja sattuu vieläkin tonnisen panadolin jälkeen.

Tre perhesuunnitteluneuvolaan ei pääse edes puhelimella läpi, menin yksityiselle. Asennus 76 eur ja mirena 96eur sv-korvauksen jälkeen.

kohta otan buranan kaveriksi...