Vierailija

Hei, oletteko joutuneet ottamaan sairaslomaa, vai oletteko pystyneet normaalisti menemään töihin kierukan laiton jälkeen? Kierukan laitto olisi aamulla, joten joudun sen olemaan pois töistä kuitenkin.

Itselläni kun ei kokemusta siitä ollenkaan, senverran tiedän, et laitto voi olla hankala, kun sektiot taustalla fyysisistä syistä.

• ylös 6
  • alas 7

Sivut

Kommentit (68)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muut pärjäävät kyllä tavallisilla särkylääkkeillä, jos nyt sitäkään tarvitaan. Ei se kovin kummoinen juttu ole, nipistys kestää hetken. Vuotoa toki tulee, muttei sekään ole mikään niagara.

• ylös 22
  • alas 6

Kiva kuulla, ettei mitään sairauslomia sen vuoksi tarvita. En sitä tietysti haluakaan, pidän työstäni, mietin vain juuri noita järjestelyjä työni vuoksi ja ajattelin vain kysyä, että miten muilla on mennyt. :)-ap

• ylös 10
  • alas 0

Kierukka asennetaan nimenomaan kuukautisten aikana, että mistäs sinä kenenkään niagaroista mitään tiedät? Voi hyvänen aika sentään.

• ylös 3
  • alas 44

En ole kipuherkkä, mutta hormonikierukan laitto aiheutti minulle noin kuuden tunnin ajan erittäin tuskallisia supistuksia. Jopa kävely oli välillä mahdotonta. Minulla laitettiin kierrukka kuukautisten alussa ja tämä kai voimakkaiden supistusten syy. Osa gynelogeista laittaa kierukan vasta kuukautisten loppumetreillä, jolloin kohdun limakalvot eivät ole turvonneet.

• ylös 35
  • alas 5

Varmaan tajusitkin, mutta halusit taas viilata. Kiva kiva. Kyllähän niitä kuukautiskipujakin voi olla ihan törkeesti ilman kierukkaakin eli voi joutua jäämään kotiin kipujen vuoksi. Että saivartelepa lisää.

• ylös 20
  • alas 3

miten kroppa käyttäytyy. Mulla normaalistikin runsaat ja kipeät menkat, kramppeja tulee joka kerta. -ap

lin ottanut 600mg Buranaa, kun täältä olin lukenut, että sattuu. Missään ei tuntunut ei, vaikka olen todella kipuherkkä. Lääkäri toki sanoi, ettei yritäkään mitään nopeaa suoritusta, vaan siihen, ettei asentaminen satu. Eli tekniikkalaji. Ihan tavallinen tk-lääkäri sen laittoi. Missään ei tuntunut jälkeenpäinkään, ei kramppeja todellakaan, ei edes menkkakipuja. Tiputtelua oli pari päivää. Ja nyt on ollutkin kuukautisvuotoa runsaasti melkein jokatoinen viikko lähes viikon kerrallaan. Voisi jo tasaantua, alkaa ärsyttämään. Mutta kehotetaan kärvistelemään puolivuotta, sitten pitäisi hormonikierukka toimia paremmin.

• ylös 16
  • alas 1

toinen oli tosiaan kuin papan otto,mutta toinen oli hankala ja aiheutti runsaan vuodon ja kovat kivut,silloin en olisi ollut työkuntoinen (asiakaspalvelussa),istuin pöntöllä kun lorisi...

Lainaus:

Eihän toimenpide kestä kuin 5min, heti vaan töihin. Ei se ole kummempaa kuin papan otto.

Ehkä sinulla onkin mennyt noin vähällä, mutta on aika tavallista, että tulee kipuja jälkeenpäin.

• ylös 15
  • alas 1

vaan äitiyslomalla kotona, mutta kyllä siinä on parasta, jos saa lepäillä. Minulle tuli kummallakin kertaa jonkin verran alavatsakipuja, kuin pahoissa menkoissa.

Lainaus:

Kierukka asennetaan nimenomaan kuukautisten aikana, että mistäs sinä kenenkään niagaroista mitään tiedät? Voi hyvänen aika sentään.

Täällä pitää varata aika paljon ennne, eikä mulla ainakaan kierto päivän tarkka.

olla turhaan poissa töistä. Kaikilla vaan ei ole sellainen työ, jonka kuka hyvänsä voi korvata, eli mielellään poissaolot täytyy ilmoittaa etukäteen. Siksi tätä kyselen, pidän työstäni ja olen poissa töistä ehkä x2/vuosi flunssan vuoksi ja toiset kaksi lasten sairastelun vuoksi. Kuten jo aikaisemminkin mainitsin, haluan vain tietää etukäteen, että tarv. voivat suunnitella jonkun minun tilalleni. Että LOL vaan itsellesi! *kuka aikuinen edes viitsii käyttää noita teinien lyhenteitä?*

Lainaus:

Eihän toimenpide kestä kuin 5min, heti vaan töihin. Ei se ole kummempaa kuin papan otto.

Mulle on laitettu juuri tänä aamuna elämäni ensimmäinen kierukka ja tunsin vain pientä nipistystä, muuten en edes huomannut kun kierukka laitettiin paikoilleen ja olen anatomisesti ahdas.

Vuotoa on tullut koko päivän niukasta, kuukautiset lopuillaan, välillä nipistänyt alavatsasta.

Kuitenkaan pahimman vuodon aikana ei mielellään, sillä on vaara että kierukka tulee pois vuodon mukana. Itselleni on laitettu kaksi kierukkaa ns. ei kuukautisten aikana ja helppo toimenpide oli. Pientä nipistelyä muutaman päivän ajan.

Melko kovat krampit tulivat loppupäiväksi kierukan laitosta molemmilla kerroilla. Kuin kovat menkkakivut (tai ei minulla noin kovia menkkakipuja ole koskaan ollut). Hieman kuin jälkisupistukset synnytyksen jälkeen. Vuoto oli melko niukkaa.

Fyysinen rasitus voimisti kipuja, lepo auttoi. Ehkä olisin naama valkoisena pystynyt töissä kärvistelemään. Juuri ja juuri.

Lainaus:

Kierukka olisi paras asentaa n. 7vrk:n sisällä kuukautisten alkamisesta. Kuitenkaan pahimman vuodon aikana ei mielellään, sillä on vaara että kierukka tulee pois vuodon mukana.

Aika varattiin perhesuunnitteluneuvolaan useita kuukausia etukäteen, ja silloinkin ajan vain sai (kutsu tuli postissa), ei siihen juuri itse pystynyt vaikuttamaan. Tai jos jostain ajasta kieltäytyy, aika siirtyy tai reilusti eteenpäin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.