olen antanut lapseni adoptioon
ja siksi minua pidetään huonona ihmisenä.Nyt minulla uusi mies ja lapsi ja minua pidetään hyvänä äitinä kun kukaan muu kuin mieheni ei tiedä adoptiosta.Adoptioon antamani lapsi oli ex-miehelleni.
Kommentit (72)
Olet elänyt 6 vuotta lapsesi kanssa ja sitten annat hänet pois. Lapsi on jo oppinut tuntemaan sinut ja pitää sinua äitinään, sitten teet hänelle sisaruksen, joka saa elää äitinsä kanssa, mutta esikoisesi ei. Kuulostaa kauhealle, lapsen kannalta. Ja, kyllä pidän sinua huonona ihmisenä ja etenkin äitinä.
hän oli perhekodissa jo 3v lähtien ja halusin hänelle kunnon kodin sitä en silloin vuosia sitten sossujen mukaan pystynyt itse tarjoamaan.Olisiko pitänyt antaa olla perhekodissa jossa kiusataan niin 18v asti?
Olet ap kirjoittanut ihan saman aikaisemminkin. Miksi haluat uudelleen ja uudelleen kerrata samat asiat? Sinut on tuomittu täällä jo kertaalleen, koska syyt adoptioon olivat lievästi sanottuna oudot, miksi kaivat taas verta nenästäsi?
Oliko sinulla alkoholionglema? Olitko narkkari? Väkivaltainen? MIKSI??
hän oli perhekodissa jo 3v lähtien ja halusin hänelle kunnon kodin sitä en silloin vuosia sitten sossujen mukaan pystynyt itse tarjoamaan.Olisiko pitänyt antaa olla perhekodissa jossa kiusataan niin 18v asti?
Ja itsekö olet sitä mieltä, että olisit pystynyt tarjoamaan hyvän kodin?
perhekoti 18v asti tai adobtioon perheeseen joka haluaa lapsen, niin mielestäni hienosti toimuttu, että pelastiti lapsen perhekodista. Perhekoti ei ole mikään koti vaan laitos.
Surullista, jos ei ollut mahdollisuutta saada lasta enää itselleen.
eivät vaan ole koskaan sanoneet rakastavansa lasta.Olemme tavanneet adoption jälkeenkin muutamia kertoja koska adoptiovanhemmat ovat niin halunneet.
Ja se lienee lapselle tärkeintä? Onhan noita tyhjien sanojen huutelijoita, maailma pullollaan, teot ne ratkaisevat.
Olen tästä lukenut ennenkin. Mutta ap:lle tekee varmaan hyvää saada puhua asiasta joten miksipä ei? Kyllä tänne avauksia mahtuu.
Tsemppiä ap:lle
en ole alkoholisti,en narkkari tai väkivaltainen.Olimme silloin köyhiä ja hoidin vaikeasti vammaista miestäni siksi veivät hänet pois.En vain silloin jaksanut viedä juttua oikeuteen hoidin ex-miestäni 24/7.
Hirveän monet sijaislapset ja sijaisperheet roikkuu tälläkin hetkellä löysässä hirressä, koska biologiset vanhemmat eivät luovuta lasta adoptioon. Vaikka olisivat nähneet lapsen kerran vuodessa, eikä heillä olisi mitään mahdollisuuksia olla tälle lapselle enää vanhempia. Sijaisperheessä eletään välitilassa, jossa lapsi on sydämessä oma, mutta ei lain edessä.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. Luulisi, että kunnan olisi pitänyt huolehtia miehestäsi, että sinä voit huolehtia lapsesta. Nythän se meni juuri toisinpäin.
lisäksi ex-mieheni oli hyvin sairas.Kuoli monta vuotta sitten.Sossujen mielestä olisin joutunut pitämään lasta tuossa perhekodissa missä kiusattiin 18v asti halusin hänelle kunnon kodin.