olen antanut lapseni adoptioon
ja siksi minua pidetään huonona ihmisenä.Nyt minulla uusi mies ja lapsi ja minua pidetään hyvänä äitinä kun kukaan muu kuin mieheni ei tiedä adoptiosta.Adoptioon antamani lapsi oli ex-miehelleni.
Kommentit (72)
Ei ihme, että mielenterveys mennyt - ehkä kummaltakin. Toivottavasti on terapiat auttanut, että tämä nykyinen lapsi sentään saisi paremmat eväät elämäänsä.
Miksi muuten ap teit tällaisen aloituksen - mitä tällä haet?
provoksi tämä paljastui tuossa, vaiheessa, kun ap ei tiennyt, että asumis- ja toimeentulotukea saa omistusasunnossa asuvakin ja väitti että sai rahaa "kauheisiin asumiskuluihin" omaish.tuesta ja miehen eläkkeestä.
hyvä ihminen, et ole voinut jostain syystä pitää lasta mutta et ole murhannut häntä niinkuin suurin osa tekee kun ei viitsi olla 9 kk raskaana, se on järkyttävää. sinä olet tehnyt ihanan päätöksen ja antanut toiselle elämän, et vienyt sitä. olet ihana!
Älä jaksa enää.
aivan normaali ihminen olen.
on vähän väsynyt? kyllä ensin turvaudutaan avohuollon tukitoimenpiteisiin! Vai eivätkö ne auttaneet? Huono provo ap.
VAi pitääkö paikkansa, että et rakastanut lastasi, ja siksi lapsi huostaanotettiin. Ja tämä kaikki tapahdui, vaikka sinulla ei ollut mielentervysongelmia? enpä taida oikein uskoa.
ensin pidät lasta 3 v rakastamatta, ja siten annat pois. Oikein hyvä äiti olet, sitäkö haluat kuulla?
Vai ihan muuten vaan keksit satuja - miksihän tällainen aihe - onko jotain traumoja omasta historiasta takana - eikö sinua ole kukaan rakastanut tarpeeksi?
voi jeesus. annoit oman lapsesi pois että voit hoitaa aviomiestä????? minkälainen ihminen olet kun laitat aikuisen ihmisen PIENEN LAPSEN edelle??? HYI!!!!!!!!!!! Lapsi on aina sinun oma mutta mitä sä teit????? miten pystyit???? Kaiken lisäksi odotit 2vuotta vastausta että haluaako jokin perhe hänet vai ei???? joo voin kertoa et olet mielestäni surkee äiti ja surkee ihminen. mä en kehtaisi tollaista täällä kertoa
ensinnäkin vakavasti sairaan ihmisen hoitaminen ei ole ihan noin yksinkertaista. Pitää olla kunnon sänky ja lääkkeet ja hoitotarvikeet ja kotisairaanhoito käy kotikäynneillä, potilasta pitää käyttää lääkärissä tai hän saattaa loppuajaksi joutua sairaalaan. Vakavasti sairas ihminen tarvitsee ympärivuorokautista hoivaa jota yksi ihminen ei pysty tarjoamaan. Et varmasti yksin ole hoitanut kuoleman sairasta miestäsi!
Omaishoidontuki on ihan naurettavan pieni. Ei sillä rahalla kukaa elä. Ei millään.
Suomessa lapset pyritään sijoittamaan pitkäaikaisperheeseen tai palauttamaan vanhemmilleen. Ei kukaan voi sanoa, että lapsi jää 18 vuotiaaksi asti perhekotiin.
mutta esim.anopilleni en uskaltaisi asiaa kertoa ehkä tuomitsisi minut.
olet ollut vastuuntuntoinen lasta kohtaan. Se ei ole varmastikaan helppo päätös ja teko, mutta olet varmasti tehnyt sen syystä ja ajatellut lapsen parasta. Siksi minä ainakin kunnioitan sinua.
mutta hän oli jo melko iso kun annoin adoptioon.En halunnut että joutuu kiertämään sijaisperheestä toiseen.
ei kaikille varmasti tarvitsekaan kertoa. kaikki ei ymmärtäis.
ja siellä häntä kiusattiin eikä sijaisvanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään.Ne perhekodin olosuhteet olivat niin huonot että halusin hänelle kunnon kodin.
Se on varmasti ollut oikea päätös silloiseen tilanteeseesi. Lapsi on saanut hyvän ja rakastavan kodin.
Älä piinaa itseäsi asialla. Se on sinun asiasi,eikä sun tarvitse sitä tiedottaa kenellekkään jos et halua!
Kaikkea hyvää sinulle!
harmittaa vain se kun adoptiovanhemmat eivät ole koskaan sanoneet rakastavansa häntä.Suhtautuvat jotenkin kylmästi koko lapseen.
ja 2v miettivät adoptiovanhennat haluavatko adoptoida eli 8v sitten adoptoivat.Eli 6v meni tähän adoptioperheeseen.
harmittaa vain se kun adoptiovanhemmat eivät ole koskaan sanoneet rakastavansa häntä.Suhtautuvat jotenkin kylmästi koko lapseen.
Ei kai ne ny jumankauta adoptois lasta ja sitten "suhtautuisi kylmästi koko lapseen"!! Ihmiset jotka adoptoi, eivät tee sitä huvikseen vaan siksi että he todellakin haluavat lapsen.
eivät vaan ole koskaan sanoneet rakastavansa lasta.Olemme tavanneet adoption jälkeenkin muutamia kertoja koska adoptiovanhemmat ovat niin halunneet.
Miksi annoit lapseni adoptioon?? En tuomitse sinua.
Muta ihmettelen että miksi? Noin isona? Siksi että miehellesi ja sinulle tuli ero? Siksi että lapsi oli tuhma? Syitähän voi olla vaikka miten..kiinnostaa vaan tietää että miksi äiti joka on hoitanut ja rakastanut lastaan jo 6v. asti, haluaa antaa lapsensa pois? Vauvana jotenkin ymmärtäisin, mutta noin isona....outoa.
Tässä tarinassa todellat huonot syyt.
Mutta provohan tämä on :)