Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suositelkaa nähtävyyksiä/tekemistä Kööpenhaminassa :)

Vierailija
26.01.2010 |

ois kiva kuulla mitä siellä kannattaa tehdä ja nähdä, ollaan menossa viikonloppumatkalle sinne (vauva mukana)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustustavaratalossa nimeltä Illum Bolighus, jossa laajasti esillä skandinaavista designiä, saman kadun varrelta löytyy myös Guinnesin ennätysmuseo. Kaikenlaisia perinteisiä nähtävyyksiä kannattaa käydä katsomassa ja käydä maistamassa smörrebrödejä

Vierailija
2/4 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan aikuisten matka ja keskityttiin aika paljon syömiseen ja juomiseen. Juotiin siellä äärettömän hyviä mansikkamargaritoja. Mutta en taida niitä suositella kun olette vauvan kanssa liikkeellä :D

Muuten käveltiin vain ympäriinsä ja shoppailtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni merenneito, tivoli, shoppailua strögetillä ja lounaaksi smörrebrödit.

Vierailija
4/4 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glyptoteket -taidemuseo sijaitsee aivan tivolin vieressä http://www.glyptoteket.dk - nettisivut ovat äärimmäisen tylsät, mutta paikka on upea ja kahvila mukava. Paljon lapsiperheitä myös kierroksella...kannattaa kurkata edes aulaan!

Kahvila la Glace on täynnä suurenmoisia herkkuja http://www.laglace.dk/ - täällä olen käynyt reissatessa aina :) Perinteikäs paikka - ei erikoiskahveja mutta legendaariset tarjottavat.

Stroeget on loppujen lopuksi vain yksi ostoskatu muiden joukossa. Tylsää. Poikkea vähän sivummalle, liikut kuitenkin samassa suunnassa: katso kartasta kompagnistraede, ihania pikkupuoteja ja kahviloita. Sisustusta, käsitöitä kirppareita ja designia. Eikä ollenkaan samanlaista turistitungosta. Kadun varrella muuten mainio välimerellinen kasvispainotteinen buffet-ravintola Riz Raz! Suosittelen, ja moni muu myös!

Toinen ihana katu on Nordre Frihavnsgade, upeaa porvarillista kaupunkiarkkitehtuuria ja pieniä puoteja! S-junalla Nordhavnin asemalle tai bussilla Triangeliin. Ja usko pois, olen seikkaillut kujilla puolitoistavuotiaan kanssa ongelmitta. Tanskalaiset ovat ääärimmäisen lapsiystävällisiä!

Fiolstraedella on nähtävää paljon, ja sieltä löytyy myös Gudrun Sjödenin kauppa. Jos siis kiinnostaa.

Kasvitieeellinen puutarha (Botanisk Have), mikäli säät eivät suosi...

Ja hienoa aluetta myös Nyboder -siellä ovat kertoman mukaan maailman vanhimmat rivitalot! Ja upeaa kävelyaluetta onkin.

...eli olen pysytellyt poissa lähes aina (paitsi la Glacen tapauksessa) turistirysistä ja löytänyt oman Kööpenhaminani. Toivottavasti oli apua!

Tanskassa on muuten aika kallista, mutta huomaat sen itsekin paikanpäällä.

Ja Pieni Merenneito on todella "pieni merenneito", ei säväytä minua. Smörrebrödit ovat mainioita! Hyvää matkaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän