naisen ja miehen näkökulma samaan asiaan
Miehelle tuli tänään keikka, jossa hänen pitäisi laittaa asiakkaalle laminaatit. Hinta oli sovittu ja kysyin sitten mieheltä, että oliko mitään puhetta listojen laittamisesta. Ei kuulemma ollut ollut ja mies lisäsi vielä, ettei ole hänen asiansa kysellä listoista, kun puhe on ollut vain lattioista. Nyt meillä riita päällä, kun minä ajattelin asiaa asiakkaan kannalta, ja sanoin, että listat kyllä viimeistevät lattiat ja sen vuoksi asiaa kannattaa tiedustella, varsinkin kun ne eivät kuulu lattioiden hintaan. Miehen mielestä minä taas puutun asioihin, joista en tiedä mitään ja riita sen kun syvenee. Onko tässä nyt klassinen näkemysero naisen ja miehen välillä vai puutunko todella asioihin turhaan. Tyhmä syy muutenkin riidellä, kun ei edes liity meihin suoranaisesti.. Mitä mieltä olette?
Kommentit (26)
Listat eivätkä kynnykset tietenkään kuulu lattian asennukseen. Siitä olen miehesi kanssa samaa mieltä. Se on lisätyö. Mutta on täyttä pöljyyttä olla myymättä sitä asiakkaalle.
Fiksu varmistaisi vielä senkin, että onko tarkoitus saada jotain johtoja sinne listojen alle.
Listojen laitto muuten ei ole vanhassa asunnossa maailman helpoin homma, varsinkin jos haluaa hyvää jälkeä. Kulmat eivät ole ihan täyttä 90 astetta. Seinä saattaa olla kiero jne. Pienessä tilassa saattaa olla yhtäkkiä aika lailla kulmia jne.
Listojen laittaminen olisi ollut remppamiehelle lisämyyntiä, todella helppoa rahaa. Ei sitten kelvannut. Tuolla lailla ei bisnes kukoista.
Ehkä miehesi on niin ammattimies, että jälki kelpaa hyvin ilman listojakin :-)
Ja huom. täällä "puhuu" tosiaankin ei-rakentamista-tunteva henkilö
minusta se on vain hyvää palvelua. Asiakas ei ole välttämättä osannut edes ajatella, että listoitus ei kuulu lattian laittamisen yhteyteen automaattisesti.
Ja joku tuossa ihmetteli, että eikös listat laiteta vain peittämään virheitä... no jos tapetin laitto ei ole sujunut aivan vimpon päälle hienosti seinän ja lattian saumassa, niin kyllä se lista siistii tapetoinnin virheitäkin.
Jos siis ei kysytä minkälaiset listat. Väri, leveys ym.
Huolisitteko remppamiehen valitsemat, kunhan kuuluu pakettiin?
tulla esille juuri se naisen ja miehen näkemys-/ajatteluero asioihin. Minä ajattelen kokonaisuutta, miltä lattiat näyttävät valmiina listoineen ja mieheni ajattelee vain tilattua työtä. Mannaa on toki se, että minäkin luulen, ettei mieheni ehkä ehtinyt ajatella vielä listoja, kun minä sanoin sen jo ääneen. Joka tapauksessa olen jo pyytänyt mieheltäni anteeksi puuttumista hänen työhönsä, mutta ehkä ensi kerralla hänkin ajattelee enemmän kokonaisuutta, kuten minä. Tai sitten ei, kuten aiemmin täällä sanottua, raksaäijät on välillä niin raksaäijiä..`)
Ap