Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sinulle kasvoi esikoisesta "raskausvatsa"? Entä milloin tuli raskausarpia, jos niitä tuli?

Vierailija
26.01.2010 |

Mulla menossa vko 10 ja kovasti jo peilailen olisko vatsa kasvanut yhtään. Iltaisin on pientä turvotusta, aamuisin ei mitään. Viikottain on otettu kuvakin, muttei kyllä kasvua juuri huomaa. Epäilyttää onko siellä edes ketään kun raskausoireetkin ovat niin vähäisiä....

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika hoikka ja urheilullinen, mutta silti mulla alkoi maha pömpöttää jo tosi aikasin n. rv15 ja nyt rv18 on selvä vauvamasu :) Itse käytän vauvaöljyä ehkäisemään raskausarpia. Helpottaa muuten tosi tehokkaasti kutinoihin.

Vierailija
2/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausarpia ei ole tullut edes kaksosista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskausarvet pomppasivat pintaan joskus viimeisillä viikoilla.

Ei ollut apuja rasvailuista yms. vaikka päivittäin tätä tein.

Vierailija
4/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen näytin vain siltä kuin olisin lihonut. Varmaan senkin takia raskausvatsa tuli niin myöhään esiin kun minulla oli silloin n.10 kg ylipainoa. Raskausarvet tuli vasta ihan raskauden lopussa. Ehdin jo iloita että onneksi mulle ei niitä tule mutta tulipa kuitenkin...

Vierailija
5/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut arpia vasta tokassa raskaudessa jos ekasta on selvitty ilman?

Vierailija
6/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vauva oli täysiaikainen yli nelikiloinen, eikä tullut yhtään arpea. Nyt toinen raskaus menossa rv 31, eikä arpia ole ainakaan vieläkään, vaikka maha jo aika messevä...

Vierailija
7/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha pompahti esiin vasta rv 30 jälkeen. Kesti kauan, mutta neuvolassa sanottiin kuitenkin että vauva kasvaa ihan normaalisti.

Vierailija
8/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa "pullahti" esiin (selkäsäryn saattelemana. Siihen asti menivät päälle myös omat housut. Raskausarpia ei tullut lainkaan, eikä myöskään toisessa raskaudessa. Toivottavasti selviän ilman tämän kolmannenkin. :-)

Vierailija
9/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista millon maha kasvoi, pikkuhiljaa varmaan, mutta raskausarvet repesivät vasta viikkoa ennen synnytystä. Siihen asti olin iloissani kun ei ollut yhtään arpea tullut, sit yhtäkkiä olikin maha täynnä punaisia viiruja.

Vierailija
10/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen tuli vain turvotusta ja läskiä :D Ei sen mahan noin aikaisin vielä kuulukaan kasvaa.

Luulin jo selvinneeni ilman raskausarpia, kunnes mies kolmisen viikkoa ennen laskettu aikaa totesi yksi ilta sohvalla rönättäessäni, että "mielettömät arvet, ihan niinku sellanen liekkitatuointi!. Eli ihan lopussa tuli alavatsaan kunnon arvet. Ovat onneksi vaalentuneet äkkiä, mutta näkyväthän ne toki.

Vierailija
11/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkoi hävitä n.rv 12-14, ja selvä vauvakumpu oli jo sitten.

Raskausarpia ei tullut missään vaiheessa. Maha oli kyllä valtava!

Vierailija
12/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus arpia ei ole tullut ollenkaan. En tiedä auttoiko oliiviöljy vai ei mutta edelleenkään ei raskausarpia ole tullut ja lapsia on 5.

Vierailija
13/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ootin innoissani masua, mutta se tuli näkyviin kunnolla vasta tosi myöhään, joskus 20. viikolla. raskausarpia tuli muutama yhteen tissiin pari päivää synnytyksen jälkeen, kun maito nousi. onneksi vaaleita ja melko huomaamattomia! nyt kakkosta oottaessani masu alkaa riemukseni jo näkyä, rv 13 on menossa. Esikoisen synnytyksestä on vasta 5kk, joten se saattaa auttaa siinä, että masu näkyy nopeammin, vaikka olinkin jo laihtunut muuten takaisin mittoihini

Vierailija
14/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kunnon vauvamahaa muistuttava pömppö. Olen vielä hoikka ja lyhyt ja ennen raskautta litteämahainen.

Vierailija
15/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytän mahasta enemmänkin turvonneelta. vauva masua odotellessa.

Vierailija
16/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin joskus rv25:n paikkeilla. Arpia tuli viimeisen puolentoista kuukauden aikana.

Vierailija
17/20 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei todellakaan ruvennu aikasin näkymään. Ja olsinko ollu jopa viikolla 28, kun työkaverini kehui, kun olin laihtunut... :) juu, ei tienny silloin vielä, että olin raskaana. Raskausarvet ilmestyivät vaan yhtenä yönä, vasta pari päivää lasketun päivän jälkeen... Niin, mietin kyllä usein vatsaani katsellessani, että mitä jos neiti olisikin syntyny ajallaan... :)

Vierailija
18/20 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv28 ilmestyi masu D:

Vierailija
19/20 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa alkoi pullistua vähän jo joskus viikolla 10 ja jouduin hankkimaan litistäviä alushousuja. Viikosta 13 alkaen vatsan ja vyötärön muuttumisen huomasi jos olin alasti tai bikineissä. Vasta 26-27 viikolla vatsa kasvoi äkkiä jotenkin rajusti niin, että kaikki ulkopuolisetkin huomasivat raskauden vaikka olin talvitakissa. Arpia tuli muutama 30 rv tienoilla, mutta varmaan vasta pari viikkoa ennen synnytystä kun "vatsa laskeutui" arvista tuli aivan järkyttäviä.

Vierailija
20/20 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha tuli vasta reilusti puolen välin jälkeen... rasvoin mahaa ja kehoa joka päivä ja luulin jo selvinneeni ilman arpia mutta sairaalassa synnyttämään menossa ne tuli ja melkoiset tulikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän