Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvallani on menninkäisen korvat ja suulakihalkio:(

Vierailija
26.01.2010 |

Pojalla 2kk on hassut korvat, korvannipukat törröttävät eteenpäin ja korvanlehdet ylhäältä suippenevat hieman, aivan kuin menninkäisellä.

Tietääkö joku, muotoutuvatko korvat vielä tämänikäisillä vai jäävätkö ne loppuiäksi tuollaisiksi. Lasta tullaan takuulla kiusaamaan niistä :( Korvat ovat sisältä aivan normaalit.

Onko muita, joiden lapsilla "hassut" korvat? Olen nykyään aivan neuroottinen ja tuijottelen ihmisten korvia ja kaikilla tuntuu olean ihan normaalit..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korviin voi tulla ongelmia jotka on myös operoitava. suulakihalkio, joka ei näy voi aiheuttaa honottavan puheen.

Vierailija
2/7 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylhäältä "suipot" korvat, erityisesti toinen, ja sitä katseltiin laitoksellakin lääkäreiden toimesta, koska korvien epämuodostumat tosiaan liittyvät myös muihin kehityshäiriöihin. Suippous ajan kanssa lieveni huomattavasti, nyt sen näkee vain jos "osaa katsoa", poika on 4 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei näy ulospäin mutta sekin on ollut aika kova shokki koska estää esim. normaalin imettämisen. On kuitenkin hoidettavissa pienellä leikkauksella 9 kk iässä. ap

Vierailija
4/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän huolesi. Mua on kiusattu pienenä hörökorvien takia ja ensimmäisellä lapsellani on hörökorvat. Nyt asia ei enää mua mietitytä, kun tytöllä on pitkät hiukset ja korvat jäävät piiloon. Mut toki voi olla, et asia vaivaa tyttöä isompana, jos haluaa pitää ponnaria tms- nyt ei vielä ponnareista välitä.

Vierailija
5/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain leikkauksella? Siis jos tuntuu siltä, että ne häiritsevät lasta tai lapsi joutuu sen vuoksi kiusaamisen kohteeksi.

Vierailija
6/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymästä asti ollut vasen korva erilainen. Siinä on ikäänkuin ylimääräinen nipukka, ja varsinainen korvelehti on huomattavasti pienempi kuin toisessa korvassa. Pojan ollessa vauva, surin jo etukäteen koulukiusaamiset sun muut, mutta itselläni helpotti kun lastenlääkäri sanoi, että yleensä sellaiset voidaan korjata ennen kouluikää.Eikä edes välttämättä ole iso leikkaus. Nyt poika eskarissa, enkä edes muista koko korvaa. Kukaan ei ole mitään sanonut, joten ei se haittaa poikaakaan. Yhden kerran sanoi pari vuotta sitten että miksei hänen korvansa voi olla samanlaiset, mutta ei ole asiaa sen koommin ajatellut.

Vierailija
7/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin suloista kuin pikku peikkopoika! Luulen että poikasi näyttää liikuttavan ihanalta pikkuriiviöltä..:) Omalla pojallani oli syntyessään samanlaiset korvat, lisäksi niissä oli ohuenohuet tupsut! Kun katsoin vauvani korvia olin itkeä liikutuksesta joka kerta, niin ihanat ne olivat! :) Nyt poika on 2v ja korvat ovat "oienneet" mikä minusta on surullista. Muuten hän kyllä näyttää pikkuriiviöltä ja onkin sitä. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi