Mies opiskelee naisvaltaisella alalla
eli lähes kaikki opiskelukaverit ovat naisia. Olisiko sinusta outoa, että mies lähtee bilettämään (yli 30v. pian kolmen lapsen isi)näiden kanssa? Ensin oli pikkujoulut ja pian olisi "luokkabileet". Tää tuntuu musta jotenkin käsittämättömältä! En pidä lainkaan ajatuksesta, että jään itse kotiin vastasyntyneen ja parin vanhemman kanssa. Mielestäni tässä iässä pitäisi olla jo vastuuntuntoisempi ja perheen pitäisi olla etusijalla. Toki ajatteluuni vaikuttaa myös se, että opiskekukaverit ovat naisia. Tuntuu hassulta olla itse juuri synnyttäneenä ja kotona ja mies jossain kotibileissä ja jatkoilla baarissa...Olenko nipo?
Kommentit (48)
luojan kiitos, mä olen saanut elää normielämää aina, vaikka lapsia on useampi.
ei vanhempana oleminen tarkoita sitä, että elämä on duuniin-himaan-duuniin-himaan...
Jos miehen pitäisi vaita luopuuko perheestä tai opiskelijaelämästä, perhe olisi 100% varmasti se, jonka valitsisi.
Se, että menee kahtena iltana porukan menoihin mukaan EI ole sitä, että perhe ei ole etusijalla. Kaksi iltaa on kaksi iltaa, vuodessa on 363 muuta iltaa.
Osallistuminen on paitsi mukavaa vaihtelua, myös porukkaan sisään pääsemistä ja tutustumista ajatellen hyvä juttu. Jos pelkäät miehen pettävän, se ei ainakaan kotiinpakottamalla esty.
Kodin ja perheen ulkopuoliset kontaktit ovat todella tärkeitä, ja jos miehesi menot ovat tuossa niin helpollapa perheenne pääsee.
Kai sinä olet aika nipo. Mutta ymmärrän sinua hyvin. Oma miehenikin opiskeli yliopistossa naisvaltaisella alalla. Ainoana miehenä kursseilla ja seminaareissa mieheni oli kova flirttailun kohde. Joskus olimme samoilla luennoilla, ja oli iljettävää huomata, kuinka "luokkakaveritytöt" kuolasivat mieheni perään.
Kai sitä silloin tällöin ulkona käymiset hyväksyisikin, mutta entäs jos niitä onkin joka kuukausi? Enhän mäkään oo päässyt mihinkään aikoihin enkä tuu pääsemäänkään! Miksi siis miehen pitäisi päästä? Se olen kuitenkin minä, joka joutuu valvotun yön lisäksi heräämään aamulla aina hoitamaan kaikki aamupalasta lähtien. Meillä ainakin menee koko viikonloppu toipumiseen krapulasta ja siinä onkin mukava katsoa sohvalla makaavaa miestä ja hoitaa itse kaikki kotijutut ja lapset koko viikonlopun ajan!
Ap
Kai sitä silloin tällöin ulkona käymiset hyväksyisikin, mutta entäs jos niitä onkin joka kuukausi? Enhän mäkään oo päässyt mihinkään aikoihin enkä tuu pääsemäänkään! Miksi siis miehen pitäisi päästä? Se olen kuitenkin minä, joka joutuu valvotun yön lisäksi heräämään aamulla aina hoitamaan kaikki aamupalasta lähtien. Meillä ainakin menee koko viikonloppu toipumiseen krapulasta ja siinä onkin mukava katsoa sohvalla makaavaa miestä ja hoitaa itse kaikki kotijutut ja lapset koko viikonlopun ajan! Ap
Eli ongelma ei ole itsessään meno, vaan:
- sinä et ole päässyt, niin miehesikään ei pidä päästä
- juopottelu
Ekaan asiaan sanon vaan, että mene itseesi. Toinen asia on ikävämpi, jos homman nimi on vain ryyppäämään pääseminen. Sen ymmärrän, että ei ole sinusta kivaa (koska pilaa seuraavan päivän koko perheeltä).
Kyllä mä odottaisin mieheltä enempi osallistumista yhteisen arjen pyörittämiseen. Mites, onko miehellä aimpaa ammattia tai työkokemusta, kun vielä yli 30-v opiskelee? Ja mä kyllä ymmärrän tunteesi, tuollaisiin tunteisiin on oikeus, jos on vähän aikaa sitten vasta pykännyt uuden lapsen maailmaan. Sun pitäisi jutella miehesi kanssa.
ettetkö voisi käydä ulkona ja viettää normaalia elämää
tai jos teet sen niin vaikeaksi, niin tee sitten
jutelkaa suoraan asiasta. Molemmat tarvitsevan näitä omia menenoja. itse olen mies ja sh. Meitä oli 2 kundia luokalla ja loput tyttöjä. Edelleen tapaillaan n.kerran vuodessa ja kaikilla on perheet. Mukavaa yhdessäoloa ja vanhojen opiskeluaikojen muistelua. Ei niistä pidä kenenkään olla turhan mustis. Aikuisiahan tässä ollaa ja luottamus pitää pelata
Tosin tunnen tuon ikäisiä, joita ei huvita kaikkeen mennä, ovat vähän aikansa kotona. Missä välissä miehesi ehtii kavereiaan, ei niitä opiskelija, tapaamaan? Vai eikö ole muita kavereita?
Itse en ymmärtäisi, että aikuinen, perheellinen ihminen bilettää opiskelijakavereiden kanssa.
Se, että dokaaminen pilaa 2 seuraavaa päivää koko perheeltä, on raivostuttavaa. Täytyy sinunkin päästä menemään. Sano miehelle, että seuraavan kerran lähtee dokaamaan kun sinä olet päässyt ulos :)
Kai sitä silloin tällöin ulkona käymiset hyväksyisikin, mutta entäs jos niitä onkin joka kuukausi? Enhän mäkään oo päässyt mihinkään aikoihin enkä tuu pääsemäänkään! Miksi siis miehen pitäisi päästä? Se olen kuitenkin minä, joka joutuu valvotun yön lisäksi heräämään aamulla aina hoitamaan kaikki aamupalasta lähtien. Meillä ainakin menee koko viikonloppu toipumiseen krapulasta ja siinä onkin mukava katsoa sohvalla makaavaa miestä ja hoitaa itse kaikki kotijutut ja lapset koko viikonlopun ajan!
Ap
Ainoa mies naisporukassa - tai muutama mies - ei ole mikään hyvä asetelma. Känniset akat kyllä tiedetään, mitä siitä seuraa.
Itsellä sh-mies (onneksi oli opiskellut jo kun tavattiin, mutta oli silti ehtinyt höylätä yhtä sun toista kurssinsa naista) ja nämä kekkerit mitä se porukka pitää harvakseltaan, ovat suoraan sanottuna aika ällöttäviä juuri kännisten liiveihin uivien naisten takia.
Mun puolesta mun mies saa näihin kekkereihin mennä, mutta hyvää en niistä tykkää. Mies onneksi juuri juo nykyään, joten en pelkää kännisekoiluja :o)
Ymmärrän tilanteesi ap. Voisitko saada sopimuksen aikaiseksi, että mies joisi vain muutaman ja tulisi ajoissa kotiin? Minusta sellainen sopimus puolison mielen rauhoittamiseksi ei ole mitään pirttihirmuilua tai niuhottamista, vaan nykyisen tilanteen kokonaisvaltaista huomioonottamista ja perhe-elämän kunnioittamista. Älä välitä näistä nipo-huutelijoista! Varmaan tilanteenne muuttuu, kun lapset vähän kasvavat ja oma varmuutesi lisääntyy. Tsemppiä!
Miksi sinä et pääsisi kavereidesi kanssa joskus ulos? Jos imetys estää biletyksen, niin varmaan pääset ainakin muuten rentoutumaan joskus vähäksi aikaa? Jos et, äkkiä se imetys on ohi (ellet ole niitä, jotka imettävät taaperoikään). Tämän imetysajan voit varmaan suoda miehelle sen, että hän kuitenkin pääsee joskus ulos ja sinä käyt sitten imetyksen loputtua.
Minä "päästän" mieheni ulos silloin tällöin työ- tai muiden kavereiden kanssa, mutta sellainen sääntö meillä on, että seuraavana iltana pitää olla sen verran kunnossa, että toinen vuorostaan pääsee vapaalle, leffaan tms.
omien kavereiden/työkavereiden kanssa mihinkään, vaan kummallakin ptää olla yhtäläinen oikeus mennä, jos haluaa. Itse en käy joka kuukausi ulkona, mutta ehkä kerran neljässä kuukaudessa. Ja mies saa mennä myös aina kun haluaa, mutta se käy vielä harvemmin kuin minä.
mies olis miesvaltaisella työpaikalla ja kävisi heidän kanssaa bileissä?
Eihän näitä bileitä ole joka viikonloppu ja eihän sen elämän nyt pidä täysin pystähtyä vaikka perhettä olisikin. Itsekin naisena käyn työpaikan pippaloissa ja lisäksi silloin tällöin vielä kavereiden kanssa. Ja mies jää kotiin lasten kanssa.
Luulen, että olet vain mustasuklainen ja siksi ajatus tuntuu sietämättömältä. Itse olin ainoa naisopiskelija miesvaltaisella alalla ja monien opiskelijoiden tyttöystävät olivat mustasukkaisia minusta. Ja todellakaan minulla ei ollut mitään peliä kenenkään kanssa, vaan kotona oli mies ja kaksi lasta.
Et ole turhasta nipo. Se, että se juhlijaporukka on lähes pelkästään (kännisiä) naisia, vaikuttaa asiaan aika paljonkin, vaikka nämä jotkut jankkaajathan täällä palstalla suvaitsevat siis ihan mitä vaan voi hellanlettas..
Eri juttuhan se olisi, jos kyseessä olisi miesporukka, tai jos vaikka vaan osa olisi naisia. Ja ei, en siis vastusta satunnaisia omia menoja noin niinkuin yleisesti, tottahan ne kuuluvat pariskunnilla elämään jos he niin haluavat.
Se on vaan niin usein nähty, että naiset (etenkin känniset) ovat monesti tosi epälojaaleja toisilleen, joten hyvinkin todennäköisesti joku yrittää iskeä varattuaKIN miestä tuollaisessa porukassa, VAIKKA se mies rehti olisikin. Ja kyllä, miehellä on omat aivot joo joo on on. Mutta siltikään en yhtään tykkäisi tuollaisesta, ja sanoisin sen kyllä miehelleni, jos olisin ap.
Opiskelen terveydenhoitajaksi. Enkä todellakaan tunne tarvetta ravata pikkujouluissa, saunailloissa ja opiskelijabileissä opiskelukavereiden kanssa. Elin villin opiskelijaelämäni silloin parikymppisenä, nyt hyväksyn sen että olen aikuinen eikä minun tarvitse leikkiä parikymppistä, vaikka nuorisopuolella opiskelenkin.
Eli EN hyväksyisi että mieskään kävisi opiskelijariennoissa, jos roolimme olisivat toisinpäin. Riippumatta siitä, olisiko kyseessä mies- vai naisvaltainen ala. Perheellinen käyttäytyköön kuten aikuisen kuuluu.
Opiskelen terveydenhoitajaksi. Enkä todellakaan tunne tarvetta ravata pikkujouluissa, saunailloissa ja opiskelijabileissä opiskelukavereiden kanssa. Elin villin opiskelijaelämäni silloin parikymppisenä, nyt hyväksyn sen että olen aikuinen eikä minun tarvitse leikkiä parikymppistä, vaikka nuorisopuolella opiskelenkin.
Eli EN hyväksyisi että mieskään kävisi opiskelijariennoissa, jos roolimme olisivat toisinpäin. Riippumatta siitä, olisiko kyseessä mies- vai naisvaltainen ala. Perheellinen käyttäytyköön kuten aikuisen kuuluu.
sen perheen kanssa maailman tappiin saakka? Mitään omia menoja ei saa enää olla? Ja jännä juttu että ne toiset opiskelijat on jo leimattu kännisiksi akoiksi, huhhuh mitä hommaa..
Jos tuo nyt ei ole ihan joka viikkoista/kuukautista, niin anna toisen mennä!