Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko toinen puoliso automaattisesti edunsaaja vakuutuksessa?

Vierailija
26.01.2010 |

Jos tulee ero ja lasten isä irtisanoo omalta osaltaan lasten vakuutukset, mutta äiti pitää ne nimellään, niin onhan lasten äidillä oikeus laittaa edunsaajaksi kenet haluaa? Äiti siis maksaa vakuutukset. Isä kävi vakuutustoimistossa irtisanomassa itsensä vakuutuksenottajana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos lapsi on puolison kuollessa alaikäinen, silloin huoltaja saa käyttää edunsaajan rahat, näin kerrottiin juuri vakuutusyhtiöstä.

Vierailija
2/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan matkavakuutuksessa kuolemantapauksen kohdalla korvaus, joka olisi mennyt mun siskolle. Mentyäni naimisiin kysyin , voiko mahdollista edunsaajaa vaihtaa. Vakuutusyhtiö sanoi, että avioituessani miehestäni tuli automaaattisesti edunsaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset omavastuuttomat sairauskuluvakuutkset, joita sai vielä liki parikymmentä vuotta sitten. En ole halunnut niitä irtisanoa. Nyt kun ero tuli, mies kävi irtisanomassa ne, mutta onneksi soittivat vakuutusyhtiöstä, että haluanko siirtää ne omille nimilleni vai lopetetaanko kokonaan. Halusin pitää ne.

Nyt meillä on yhteishuoltajuus ja mies on sitä mieltä, että hän on minun kanssani ensimmäinen edunsaaja, jos lapsille käy jotain. Hän ei maksa vakuutuksista mitään, vaan kävisi siis irtisanomassa ne omalta osaltaan.

Vierailija
4/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ero ja lasten isä irtisanoo omalta osaltaan lasten vakuutukset, mutta äiti pitää ne nimellään, niin onhan lasten äidillä oikeus laittaa edunsaajaksi kenet haluaa? Äiti siis maksaa vakuutukset. Isä kävi vakuutustoimistossa irtisanomassa itsensä vakuutuksenottajana.

Vierailija
5/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on sitä mieltä, että niin ei voi tehdä. Että jos lapsille sattuu jotain, hänen pitää saada korvauksia, mutta vakuutuksia hän ei maksa. Ne pitää sisältyä siihen hänen maksamaan elatusmaksuun (180 euroa per lapsi/kk)

Vierailija
6/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset omavastuuttomat sairauskuluvakuutkset, joita sai vielä liki parikymmentä vuotta sitten. En ole halunnut niitä irtisanoa. Nyt kun ero tuli, mies kävi irtisanomassa ne, mutta onneksi soittivat vakuutusyhtiöstä, että haluanko siirtää ne omille nimilleni vai lopetetaanko kokonaan. Halusin pitää ne.

Nyt meillä on yhteishuoltajuus ja mies on sitä mieltä, että hän on minun kanssani ensimmäinen edunsaaja, jos lapsille käy jotain. Hän ei maksa vakuutuksista mitään, vaan kävisi siis irtisanomassa ne omalta osaltaan.

Ellet erikseen muuta edunsaajaa. Tehtiinkö uusi vakuutus, vai vanha jatkuu? Vanhassa voi joutua kysymään miehen suostumuksen edunsaajan vaihtoon?

Vierailija
7/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava suorastaan....

Vierailija
8/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on sitä mieltä, että niin ei voi tehdä. Että jos lapsille sattuu jotain, hänen pitää saada korvauksia, mutta vakuutuksia hän ei maksa. Ne pitää sisältyä siihen hänen maksamaan elatusmaksuun (180 euroa per lapsi/kk)

Vierailija
9/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli maksaa elatusmaksun ja ottaa toisen lapsen joka toinen viikonloppu. Toinen ei halua isänsä luokse mennä ja on sen verran iso jo, että ei voi pakottaakaan. Mutta elatusmaksun lisäksi ei maksa mitään kuluja. Esim fillarin ostot ym. jää kaikki mulle.

Ja toinenkin muksu on usein isäviikonloppuina isän vanhemmilla tai siskolla hoidossa, kun isällä on kiireitä uuden naisen kanssa.

Vierailija
10/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lahti yhteisen ystävämme matkaan (minä en olisi halunnut sillon erota) ja vaati minua maksamaan puolet avioeromaksusta.

Myin HobbyHallista ostamani pihagrillin yhteisille ystävillemme. Olin maksanut siitä 3 osamaksua, 2 oli vielä maksamatta. Ystäväni maksoi minulle 60 euroa ja lupasi maksaa 2 kahdenkympin vielä maksamatta olevaa erää. Miehen mielestä minun pitää antaa hänelle 50 euroa.

Mies antoi puutarhakalusteet siskolleen. Kun kysyin, että missäs minun osuus rahoista on, hänen vastauksensa on, että en saa niistä mitään, kun hän on lahjoittanut ne ja se on eri asia kuin myyminen.

Hän on asunut yhteisesti omistamassa kodissamme. Hän vaati minua ja lapsia lähtemään sieltä tiettyyn päivään mennessä. Muutimme vuokralle. Nyt hän vaatii, että kun talo saadaan myytyä, hän ottaa siitä päältä vesi-, vakuutus ja lämmitysmaksut, sillä hän ne on maksanutkin. Mutta hänhän siellä on asunutkin! Yhteisestä lainasta hän on maksanut korkoja tältä ajalta, eli asumiskustannukset ovat olleet n. 250 euroa kk hänen osaltaan. MInä olen maksanut 650 vuokraa tältä kuukaudessa.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka monta. Mitä mieltä arvon AV-mammat?

Vierailija
11/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 180e/kk/lapsi pitää pystyä pyörä ostamaan, kun ei sitä joka vuosi tarvitse uutta, eikä varsinkaan joka kuukausi.

Noista muista riidoista kannattaa palkata lakimies ja jättää sen huoleksi. Jos ei varaa - oikeusaputoimiston kautta. Pääset helpommalla.

Vierailija
12/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattaa varmaan lasten kulut ja menot?

Vierailija
13/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse teen osa-aikaista hommaa kunnalla, täyttä päivää en ole saanut. Elatusmaksuilla ja asumistuella maksamme vuokran. Kaikki muut käteenjäävät rahat menevät 3 henkilön elämiseen (n. 900 euroa/kk) Sen pitää sitten riittää autoon, bensaan, vaatteisiin, ruokaan, puhelimiin, harrastuksiin, nettiin, vakuutuksiin jne. Eli ihan hirveästi tässä ei juhlita. Ja vituttaa kun toinen ostelee uudelle vaimolleen merkkilahjoja ja itselleen vaatteita, ajaa taksilla kahden kaupungin väliä ja valittaa sitten että minä vien kaikki hänen rahansa.

Vierailija
14/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän luona toinen lapsi on 20% ajasta, toinen ei koskaan. Lopusta huolehdin minä, eli hoidan, ruokin, pesen pyykin jnejnejne. Mies ei esim. koskaan pese lasten pyykkiä

Vierailija
15/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ota uusi vakuutus. Luulisi ettei miehellä ole enää nokan koputtamista asiaan.

Vierailija
16/16 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin tarkistat että sulla on mahdollisuus saada uusi vakuutus samoilla ehdoilla. Jos lapsilla on ollut jotain sairauksia jotka on korvattu vakuutuksista, ne saatetaan uudessa rajata pois!!

Missään vakuutuksessa ei ole ketään "automaattisesti" edunsaajana. Edunsaajat voi ihan itse maksaja päättää. Esim. omassa henkivakuutuksessa edunsaajana voi olla vaikka mies TAI lapsi tai ihan kuka muu tahansa. Eli jos laittaa edunsaajaksi lapsen, niin varmistaa ainakin ettei mies voisi antaa rahoja tuleville puolisoilleen tai lapsilleen...