Mä en jaksa enää palella koko aikaa!
Kilpparissa eikä missään muuallakaan mitään vikaa.
Mulla on kylmä, koko ajan.
Kommentit (31)
huopa pohjalliset tai sitten ostat kevyemmät kengät... mulla on myös tuollaiset salomonin varrelliset kengät huopapohjalliset ja villasukat ja varpaat jäässä koko ajan. Nyt otin kaapista 2nro isommat kesä-salomonit, joista tuulee siis läpi(käytin raskausaikana) laitoin tavalliset sukat ja merinovilla villasukat, eikä muuten palele jalat yhtään. Kengässä pitää olla paljon tilaa!
Sitten ostat partiokaupasta villahousut. Pitkätkalsarit ja villahousut päällekkäin ja siihen jotkut tuulenpitävät housut päälle.
Sen minkä tänä talvena olen oppinut niin villa/merinovilla pitää kylmän pois. Tavallisesta 7veljestä langasta kudotut tumput on lämpöset tai nahkarukkaset.
Öisin mulla on hahtuvalangasta huovutetut sukat ja lassa ja on tosi lämpöset. Mä nukun muuten kahden peiton alla. :)
Sitten yksi hyvä keino on vielä sellainen kaurapussi jonka voi lämmittää mikrossa. Sellainen iltaisin peiton alle niin lämmittää.
Koska sulla on ollut viimeksi lämmin? Sun pitää pitää se lämpö yllä! Älä päästä sitä karkuun!
Ja iltaa kohden se vaan pahenee. Juon kokoajan teetä, villasukkia joudun käyttämään elokuusta asti. Nykyään käytän kotona aika paljon sellaisia sormettomia sormikkaita. Paleleminen ei oo kivaa...
sydämen rasitustestissä ei kardiologin mukaan ollut muuta.
ap
kyllä mäkin ottasin yhteyttä lääkäriin ja kysyisin esim. lääkkeiden vaihtoa!
t. se joka suositteli villaa
Villasukat mulla on aina, pitkähihainen paita, villatakki, lämpöiset pitkäthousut (ei farkut).
Et vaan pue tarpeeksi. Kun oli pakkasta meillä 30 astetta pari viikkoa sitten, istuin koneen ääressä päällä 2 pitkähiaista paitaa ja tuulitakki. Jalassa kalsarit ja kaksinkertaiset tuulihousut. Jaloissa pakkaskengät ja käsissä sellaiset sormikkaat joista oli sormepäät leikattu irti. Jo rupesi tarkenemaan. Työhuoneeni on käsittämättömän vetoinen, vaikka muualla talossa on noin 21 astetta pahimmilla pakkasilla.
koska pidin itsestäänselvyytenä.
Meillä ei ole vetoista ja lämpötila 21. Pidämme lisäksi takoissa (ylä- ja alakerta) tulet.
ap
itse palelen talvella aina jos sisällä lämpöä alle 24-25. Harvassa paikassa on noin lämmintä, harmi vaan. Villasukat mulla on jalassa kesät talvet.
Ite en oo käyny missään kokeissa, mutta varmaan pitäis. Jatkuvasti kylmä. Sisällä pitää olla ainaki 25 ettei palele.. Nyt reilu 22 ja kylmiä väreitä menee koko ajan vaikka välihousut on ja pitkähihainen alupaitaki.. Yöllä mulla on päällä normaalisti välihousut, pitkät housut, pitkähihainen paita ja fleecetakki sekä tietysti sukat (ja mahd. villasukat) ja peitto korvia myöten päällä. Ihan hullua, mutta muuten on kylmä! Meillä kans muu sakki hikisenä ja minä pidän paksua toppaliiviä päällä ja kiedon vilttiä ympärille. Ei tämä vissiin normaalia oo..
Jo hieman alle 23 asteessa minun täytyy pukea reilusti päälle, ei voi viilettää yöpaidassa aamusella tai iltasella.
Minulle on ollut pelastus sellaiset lampaannahkatossut (aitoa lampaannahkaa sisuskin), ovat ihanan lämpimät jalassa. Myös täysvillainen villashaali olohuoneen sohvalta tulee usein otettua käyttöön. Fleece- tai untuvatakki on hyvä ensiapu hirmuisen vilukohtauksen iskiessä. Mikään kun ei auta menen lämpöiseen suihkuun.
Kesällä taasen on todella vaikea olla heti kun asteita on sisällä yli 25.
Tsemppiä, ei ole helppoa ole palelevaista sorttia täällä pohjolassa.
Jos et ole käynyt vielä yksityislääkärillä, niin käy. Se ei ole niin kallista. Yksityiset voivat määrätä tietyin ehdoin jatkotutkimuksiin julkiselle puolelle. Ja saathan sä myös Kelalta korvauksia.
Mun mielestä juuri tuo, että saat vilunväristyksiä lenkillä, kuulostaa pahalta, koska tuo ei ole kehon normaali reaktio.
Nyt luuri käteen ja aikaa varaamaan!