Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin lapset juomaan enemmän?

Vierailija
25.01.2010 |

Ei meinaa juuri maistua vesi eikä mehu. Todella vähän menee juomista ja varsinkin nyt kun nuorimmalla on vähän lämpöä, pitäisi saada nestettä menemään reippaasti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttijuomat?

Vierailija
2/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vaan tavis lasista/mukista aina, niin kokeilepa antaa juomapullo, pillimuki, tai muuten jostain erilaisesta.

Meillä muksut tykkää juoda ihan vaan vettäkin juomapullosta, se vaan on hienompaa kuin lasista juonti.

Myös ihan pillikin voi innostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipullosta luovuttua on juomamäärät olleet tosi niukkoja. Ruuan kanssa ihan vähän, aina pitää siitäkin erikseen mainita että tulee juotua. Ei välitä kaakaosta tai mehuista. Pillimehua ei ole koskaan juonut kokonaan. Kesällä tuskailen vähäisen juomisen kanssa, kun ei auta pullot tai pillimukit. Ja poika nyt jo 5. Olen vaan joutunut uskomaan, että sillä pärjää.

Pikkuveljensä sitä vastoin juo jo 1,5-vuotiaana enemmän. Ruuan kanssa maitoa, tarjottaessa vettä ja joskus pillimehun saatuaan on imaissut sen kokonaan. Tuntuu uskomattomalta ;-)

Lapsissa on siis eroja. Neuvoja ei valitettavasti ole antaa!

Ai niin, joskus annoin hädissäni mehujäätä, kun esikoinen oli kuumeessa. Tiedä sitten onko siitä apua.

Vierailija
4/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvässä kuin pahassa..

Vierailija
5/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jos sairaana ovat, niin näet kyllä jos/kun asiat on huonolla tolalla.

Mulla on kolme lasta ja jokainen juo oman määränsä eikä kukaan heistä koskaan ole juonut terveenä tai sairaana sitä määrää, joka "pitäisi". Siis jotain sokerimehua varmaan menisi vaikka kuinka jos sitä tarjolla olisi, mutta meillä ei pahemmin juoda muuta kuin vettä ja joskus maitoa.

Itse taas olen varsinainen vedenlipittäjä, joten ei ainakaan mallioppimisesta kyse ole.