vauvan hiivakierre :(
voiko ihan oikeasti johtua kestoista? nyt n. kuukauden ajan vauvalla 7kk on hiiva tullut ja mennyt. siis ihan tuolla vaippa-alueella, lääkärin toteamana. sibicortilla rasvaaminen on saanut sen kuriin.
kun ihottuma on ollut oahana ja sibicortia on laitettu, ollaan käytetty kaupan vaippoja. sitten kun iho on taas hyvä, ollaan palattu kestoihin. nyt tuntuu, että hiiva tulee heti takaisin jos erehtyy laittamaan kestovaipan!
vauvalla on aina ennen ollut kestovaipat ja iho ollut hyvä. esikoisella oli aina kestot, eikä mitään iho-onelmia koskaan ollut.
surettaa todella pienen puolesta. mutta en tietenkään aio palata kestoihin, jos ne hiivaa yllyttvät. onko kellään kokemusta tällaisesta? onko se kestojen syy ettö tuo hiiva on noin sitkeässä?
Kommentit (4)
Mä suurella vaivalla tein kaverin opastama parikymmentä kestovaippaa ihanissa kuoseissa, ja suoraan sanoen tyrmistyin, kun vauvani peppua paloi niissä aina.
Vaikka vaihtoväli oli lyhyt (alle kolmetuntiakin) ja periaatteessa vaippaa ei olisi vielä tarttenut vaihtaa.
Kun kyselin asian perään, niin moni "asiantuntija" sanoi, että heidänkään lasten peppu ei kestänyt tätä lleeceä, minkä mä olin hommannut... piti siirtyä kertakäyttöisiin, kun en vaan jaksanut alkaa hommaamaan ja tekemään uusia.
MOni meinaa, että se bambukuitu (tai jokin) olisi peppuystävällisempää.
harsovaipat käytössä. lisäimuna on ollut milloin mitkin, j peppua vasten riisipaperia. sama setti toimi esikoisellakin.
ap
Jos et oo pessyt harsoja 90asteessa väljällä täytöllä, niin kokeile sitä.
Meillä muuten on kanssa yhdessä vaipassa joku tavis fleece ja sillä vaipalla neidin peppu kakan kanssa palaa. Muissa on mikrofleeceä ja se ei aiheuta samaa.
lisänä maitohappobakteereita suun kautta.