Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja TAAS meni pari työpaikkahakemusta....

Vierailija
25.01.2010 |

eteenpäin....huoks, alkaa toivo loppua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt näköjään taaskaan haastatteluun, kun ei ole mitään kuulunut. Vielä muutama vuosi sitten pääsin haastatteluun vähän joka paikkaan, johon hain. On tämä hankalaa. eikä taida olla merkkiä paremmasta :(.

Vierailija
2/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tärppää, ei. =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällä hetkellä hakijamäärät per avoin paikka on tosi huimat. Eli vaikea on erottua. Mutta jos CV on kohdallaan (riittävästi juuri alan työkokemusta), niin kyllä se aikanaan tärppääkin. Itse hain syksyllä tosi kuumeisesti uutta työpaikkaa ja neljän kuukauden haun jälkeen tärppäsi. Jokaiseen hakemaani paikkaan pääsin haastatteluun, vaikka hakijoita oli toistasataa.

Vierailija
4/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällä hetkellä hakijamäärät per avoin paikka on tosi huimat. Eli vaikea on erottua. Mutta jos CV on kohdallaan (riittävästi juuri alan työkokemusta), niin kyllä se aikanaan tärppääkin. Itse hain syksyllä tosi kuumeisesti uutta työpaikkaa ja neljän kuukauden haun jälkeen tärppäsi. Jokaiseen hakemaani paikkaan pääsin haastatteluun, vaikka hakijoita oli toistasataa.

Vierailija
5/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä työnantajia kiinnosta kutsua edes haastatteluun, koska olen pienen lapsen yh. Pakko roikkua yhteiskunnan elätettävänä, kun ei töitä löydy.

Vierailija
6/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aion saada homman ja saankin:-)

Vierailija
7/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivo on jo liki lopussa.

Vierailija
8/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitä työpaikkailmoituksessa pyydetä ilmoittamaan :).

Vierailija
9/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaali ja ok käytäntö.

Haastattelussa toki voivat jotain kysyä, mutta riittää jos esim. vastaat että "perheasiat ovat kunnossa" tai että "olen perheellinen, lastenhoito on järjestyksessä". Fiksut haastattelijat eivät tenttaa sen enempää, sillä se ei ole lain mukaankaan ok.

Vierailija
10/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivaatio alkaa jo kärsiä.

Välillä pääsen haastatteluun asti, mutta jään auttamatta professoreiden ja muiden korkeammin koulutettujen jalkoihin :(

Töitä haen alalta, johon minulla on hyvä koulutus, työkokemusta ja hyvät suosittelijat. Ongelmana nyt vaan on ne proffat ym. älyköt jotka ovat tässä taloustilanteessa hakemaan samoja töitä kanssani.

Viimeksikin tuli vastaus 'vakuuttavasta osaamisestasi huolimatta et tullut valituksi haastatteluun...' :(

Duunarihommia jos haen niin en pääse edes haastatteluun.

Paska homma. Pakko alkaa opiskelemaan lisää ettei tipahda lopullisesti työelämän ulkopuolelle.

Vierailija
11/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa jo hakemuksessa tarvitsevanne alan työkokemusta ja ko. avoimen pestin olevan juuri sitä, jota etsitte, jonka takia tarjoutuisitte töihin ale-hinnalla?

Esim. ensimmäinen 2 kk huomattavasti alhaisemmalla palkalla kuin ovat tarjoamassa ja sen jälkeen, jos firma halukas pitämään töissä, olisi palkka sen suuruinen kuin ilmoituksessa.

Minä tein aikanaan noin ja sain jalkani oven väliin. Sen jälkeen en ole työttömänä ollut.

Vierailija
12/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vain työtilanne on sellainen, että avoimiin paikkoihin on kymmeniä tai satoja hakijoita. Avoimiin hakemuksiin vastataan, ettei töitä juuri nyt ole ja harjoittelijan ottaminen vie liikaa resursseja. Eli ei ainakaan omalla alallani enää onnistu.

ilmoittaa jo hakemuksessa tarvitsevanne alan työkokemusta ja ko. avoimen pestin olevan juuri sitä, jota etsitte, jonka takia tarjoutuisitte töihin ale-hinnalla?

Esim. ensimmäinen 2 kk huomattavasti alhaisemmalla palkalla kuin ovat tarjoamassa ja sen jälkeen, jos firma halukas pitämään töissä, olisi palkka sen suuruinen kuin ilmoituksessa.

Minä tein aikanaan noin ja sain jalkani oven väliin. Sen jälkeen en ole työttömänä ollut.

Vierailija
13/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä hakijoita on kyllä pilvin pimein. Meillä on ollut töissä pari paikkaa auki ja toiseen tuli 400 hakemusta (vakipaikka) toiseen 200 (määräaikainen) joten työnantajilla on mistä valita.

Tällä hetkellä vain työtilanne on sellainen, että avoimiin paikkoihin on kymmeniä tai satoja hakijoita. Avoimiin hakemuksiin vastataan, ettei töitä juuri nyt ole ja harjoittelijan ottaminen vie liikaa resursseja. Eli ei ainakaan omalla alallani enää onnistu.

Vierailija
14/14 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans on töissä nyt yksi uusi työntekijä hakusessa ja hakemuksia tuli muutamassa päivässä n.250 kpl! Pari vuotta sitten samaan hommaan ei tullut kuin muutama hakemus. Toivottavasti saadaan hyvä työntekijä, pitäisi ainakin olla valinnan varaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä