Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ysiluokkalainen on ottanut tavaksi myöhästyä joka aamu n. 5min koulusta?

Vierailija
25.01.2010 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälki-istunnolla?

Vierailija
2/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja laittaa vaan tekstarin,että poika myöhästyi,muttei jätä koulun jälkeen istumaan vaikka olen monesti sanonut,että voi jättää

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes on vähintäin ivikon menneyt ajoissa kouluun. Tai sitten viikkorahat tai mikä tahansa millä on jotain arvoa teidän teinille. Ja takaisin saa vasta kun hoitaa koulun todistettavasti kunnollla. Ja sopimuksesta ei sitten saa livetä kesken vaikka kuinka ruinaisi.

Vierailija
4/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännyn poisotto ei tunnu missään,sillä ei ole pojalle juuri mitään arvoa/käyttöä. Ainut mikä olisi tuntuva on vapaa-aikaan littyvä,pelaa sm sarjaa ja sieltä sitten peleistä tms pois,mutta se tuntuu kohtuuttomalta jo ihan joukkueenkin kannalta

ap

Vierailija
5/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa kaverin kouluun niin monta kertaa että on ajoissa. Ja sen myös toteuttaisin. Eli valintana on mennä yksin ajoissa tai ÄIDIN vilkutuksien saattelemana. Voi olla että sen verran nolottaa mamma portilla, et alkaa mennä ajallaan...

Vierailija
6/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole mahdollista poistua töistä välillä saattelemaan poikaa

ap

Vierailija
7/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisko jos sanot että jos touhu jatkuu, pyydät palaveria opettajan kanssa, jossa sovitte rangaistuksista? Jos opettaja ei halua tehdä mitään, mieti vielä eikö ole mitään etuutta jonka pois ottaminen kirpaisisi. Harrastusta en käyttäisi kiristyskeinona, mutta tv, tietokone tms. kävisi

Vierailija
8/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä teini ymmärtää kun sille snaotaan, että koulussa ollaan ajallaan. Ihan perusasioita.

Vierailija
9/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilun parissa. Ja ei näköjään ymmärrä puhetta,kokeilee rajojaan se kait kuuluu murrosikään?? tämä on tähänastisista "pahin" tempaus,että sinällään ollaan päästy kait helpolla?? :)

ap

Vierailija
10/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myöhästyin joka ikinen perjantai sen viis minuuttia. Kun oli fysiikan kaksoistunti, eikä huvittanut. Opettaja laittoin siitä hyvästä arvosanan alakanttiin, mutta eipä tuo mua haitannut.

Enpä tiiä, mikä ois ollu sopiva "kannustin" ajoissa olemiselle.

Tästä myöhästelystä huolimatta pääsin muuten yläasteelta ja lukiosta ysin keskiarvolla, joten eipä ne viisminuuttiset lopulta tulevaisuuteen vaikuttaneet.

Vierailija
11/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa kaverin kouluun niin monta kertaa että on ajoissa. Ja sen myös toteuttaisin. Eli valintana on mennä yksin ajoissa tai ÄIDIN vilkutuksien saattelemana. Voi olla että sen verran nolottaa mamma portilla, et alkaa mennä ajallaan...

Vierailija
12/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen venyttäminenhän jatkuu siihen asti, kun ne venyy.

Ota toki selvää, ettei lasta kiusata tai uhkailla koulumatkalla, jolloin on turvallisinta mennä kouluun 5min myöhässä. Jos taas on kyse saamattomuudesta, niin uhkailut kehiin.

Vierailija
13/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen helposti myöhästelevä ihminen. Jostain syystä kuvittelen että ehdin. Mulla on ollut pakko alkaa valmistautumaan lähtöön 15min aikaisemmin, siis pukemaan ulkovaatteita yms. Usein siinä kuitenkin huomaa että kännykkä on hukassa, ja sitten hanskat ja mihin ne avaimet laitoin. Äkkiä huomaankin että kohta tulee jo kiire.

Vaikea uskoa että 5min myöhästely olisi niin harkittua. Ei kai kukaan halua sen ajan takia itselleen vaikeuksia? Eikö sit kannattais myöhästyä samantien 15min jos huvikseen vain myöhästelee??

Vierailija
14/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoulun pitäisi puuttua siihen, ei sun!

Vierailija
15/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä väliä?? kuoulun pitäisi puuttua siihen, ei sun!

on vanhempien vastuulla. Koulun kanssa yhteistyössä toki, mutta vastuu on kodilla.

Ihme asenne tuo tuollainen.

Vierailija
16/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku muu lähipiirinne ihminen, joka voisi muutamana aamuna saatella kouluun, kun et itse pääse.

Vierailija
17/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huolehtia, että lapsi käy koulua. Se ei ole koulun tehtävä. Koulu tarjoaa opetuksen, huolehtii toki lapsen kasvun tukemisesta, mutta koulu ei voi ottaa vastuuta siitä, että lapsi tulee ajoissa kouluun. Se on kodin tehtävä. Kuka valvoo ilmaiseksi myöhästelijää koulun jälkeen?

Ihanaa ap, että olet huolissasi asiasta. Kyllä meidän kaikkien täytyy opettaa perusasioita jälkikasvullemme, mm. sitä, että töissä ollaan ajoissa. Mielästäni asenteesi osoittaa sinun olevan hyvä äiti.

Täällä on tullut loistavia neuvoja, hyödynnä niitä.

Vierailija
18/18 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu tupakin polttamiseen menee se 5 minuuttia... sen takia mä itekki koulusta myöhästyin ku se piti salaa johonaki piilos vetää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi