Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lähteä Thaimaahan?

Vierailija
25.01.2010 |

Me ollaan matkusteltu paljon, ollaan käyty Mauritiukset, Hawaijit, Meksikot, Karibiat eli näitä "paratiiseja" nähty yllinkyllin. Thaimaassa ei olla käyty, sitä ollaan nyt harkittu seuraavaksi kohteeksi, mutta tullaanko pettymään? Eli onko siis vaan "eksoottinen kanaria"? Haluaisinkin nyt kuulla kommentteja niiltä, jotka on matkustelleet paljon muissakin kaukokohteissa kuin Thaimaassa, että löytyy sitä vertailupohjaa. Kiitti!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Venezuelassa ja kahdesti Thaimaassa ja seuraava kohde on jälleen Thaimaa. Meksiko oli hyvä kohde, mutta itse petyin Brasiliaan ja erityisesti Venezuelaan. Thaimaassa tykkään luonnosta, hyvästä ruoasta ja edullisuudesta. Mutta makuasoitahan nämä ovat.

Vierailija
2/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi johonkin Pattayalle tai Phuketiin minuua ei saisi kilon palasinakaan.

Itse olen ollut hiljaisemmissa rantapaikoissa, joissa massaturismia ei juuri ole, lähinnä paikallisia turisteja. Nämäkin kohteet muuttuvat koko ajan, sillä turismi kasvaa ja hiljaisia paikkoja rakennetaan, valitettavasti usein luonnon ja rauhallisen tunnelman kustannuksella.

Minulle parasta Thaimaassa ovat ihmiset, lämpö ja herkullinen ruoka, sekä etenkin Bangkokissa aito aasialaisen metropolin tunnelma.

Myös historialliset kohteet (Ayutthaya, Chiang Mai) Thaimaassa kiinnostaisivat. Ehkä seuraavalla reissulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhtautumista lapsiprostituutioon.

Vierailija
4/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on vakavia ihmisoikeusongelmia.

Vierailija
5/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo missä olettekin jo käyneet

Vierailija
6/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vähän yleissivistävässä tarkoituksessa.

Vierailija
7/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittuvat Aasiaan, mutta sieltä tuttuja ovat Malesia, Singapore ja yksi Indonesian saarista. Thaimaassa olen käynyt neljä kertaa ja viides kerta on kohta tulossa. Phuketista en pitänyt (tosin on sielläkin pilaamattomia kolkkia ja vedet ja saaret sillä suunnalla ovat ihan omaa luokkaansa) ja Pattaya on ihan karsee, mutta kuten joku jo sanoikin, Thaimaa on niin paljon muutakin.

Miettikää, että mitä kaikkea haluatte ja googlailkaa ja valitkaa kohteenne sen mukaan. Itselleni merkkaavat nuo 10 tunnin suorat lennot aika paljon, juuri sen enempää minua ei huvita lentokoneessa istua.

Vierailija
8/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat lennot tosiaan on plussaa, lisäksi meille on tärkeää hienot rannat, hyvä ruoka, takuuvarma aurinko, tasokas hotelli, oma rauha, turvallisuus myös lasten kanssa. Kulttuurinähtävyydet ei meille rantalomalla ole se pääjuttu, eikä myöskään juosta halvan hinnan perässä. Thaimaassa mua jotenkin pelottaa se, että siellä on jokapuolella näitä kaljamahaisia, kännisiä suomalaismiehiä kovaan ääneen huutelemassa... (sellainen mielikuva mulla siis on). Mutta toisaalta emme minnekään Patongin alueelle olisi menossa, vaan jonnekin rauhallisempaan paikkaan. Mutta mielellään vielä kuulen kokemuksia sellaisilta, jotka siis reissanneet vähän enemmänkin. Olisi kiva kuulla niitä plussia ja miinuksia verrattuna esim. Thaimaan ja Karibian välillä. ap

Vierailija
9/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä viihdyin Patongillakin, oli hyvä loma.

Vierailija
10/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käyny MeksikoT HavaijiT MauritiukseT ja kaikki kuut niin varmaan osaa kyl ihan ite päätellä matkustaako thaimaaseen vai ei. ei sitä tartte tääl kysellä.

p.s. by the way, onko todellaki olemassa ontakin Meksikoo, Mauritusta, Havaijia ja muita mitä luettelit?

ihme pelleilyy

Vierailija
11/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käyny MeksikoT HavaijiT MauritiukseT ja kaikki kuut niin varmaan osaa kyl ihan ite päätellä matkustaako thaimaaseen vai ei. ei sitä tartte tääl kysellä. p.s. by the way, onko todellaki olemassa ontakin Meksikoo, Mauritusta, Havaijia ja muita mitä luettelit? ihme pelleilyy

Vierailija
12/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se Aasian kävijä:

Missään muualla kuin Pattayan alueella ja Phuketin rannoilla tuo maalailemasi uhkakuva ei ole ollut totta. Koh Sametin saari oli erinomaisen miellyttävä, Koh Chang samoin. Hua Hin on muuten ihan hyvä vaihtoehto, mutta sameat vedet laskevat sen pisteitä. Siistiä ja turvallista on ja hyviä hotelleita on Thaimaa pullollaan :-).

Vierailija
13/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä näyttäisi olevan ihan kivanoloinen hotelli, Kata thani, vähän siellä syrjässä, sitä olen katsellut. Onko sulla siitä tietoa? ap

Vierailija
14/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaa on ihana. ite meinaa nseuraavaksi mennä krabille! kuulema ihana ja kaunis paikka. ei vielä sellainen rysä kuin esim phuket, pattayasta puhumattakaan.

Rayong myös rauhallinen, mutta ehkä liiankin rauhallinen. hua hin on siltä väliltä..

Vierailija
15/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Koh Samui:n saarta jos haluaa rauhaa. Meillä oli hieman syrjäisempi hotelli (Nora Beach resort & spa) mutta silti kulkuyhteydet hyvät. Taksilla pääsee halvalla joka suuntaan saarta. Välimatkat suht´koht lyhyet, kun saaren läpimitta on muistaakseni vain 30km. Lapsillekin on nähtävää mm. eläinpuisto jossa pääsee tiikerin kanssa kuvaan, vesipuisto ja hyvät shoppailu mahdollisuudet. Ruoka on hyvää. Tosin voin kyllä sanoa, että kun olin siellä 2vkoa niin se oli hieman liian pitkä aika niin pienellä saarella, mutta toisella kertaa voisin ottaa siihen vaikka 10pv samuilla ja 4 bangkokissa tms. =)

Vierailija
16/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changin saari on muuttunut todella paljon muutamassa vuodessa. Kävin siellä itse toistamiseen vuodenvaihteessa, enkä ollut tuntea paikkaa samaksi. Todella paljon on rakennettu (tämä pätee ainakin Khlong Praoon ja Kai Bae Beachiin), kuvaan olivat tulleet mukaan tyttöbaarit (etelämpänä niitä ei ollut vielä 5 v. sitten).

Ikävänä piirteenä huomasimme myös, että vaikka tiet olivat ne samat pikkutiet, liikenne oli lisääntynyt todella paljon ja esimerkiksi katua ylittäessä sai olla varuillaan. Myös äänekkäitä moottoripyöriä oli tullut katukuvaan.

Jos menette Changille, kannattaa ottaa aika tarkkaan selvää paikasta. Saaren eteläkärki (Bang Bao) lienee vielä rauhallinen, etenkin jos valitsee tasokkaan resortin. Itse petyin sen verran, että en mene Changille, ainakaan moneen vuoteen. Ehkä joku pienempi saari seuravaaksi...

Vierailija
17/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siellä ei tarvinnut juuri pelätä mahakkaita suomalaisia - sen sijaan paikassa oli todella paljon mahakkaita venäläisiä, joiden mielestä uimahousut olivat sopiva pukukoodi paikkaan kuin paikkaan.

Vierailija
18/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siellä ei tarvinnut juuri pelätä mahakkaita suomalaisia - sen sijaan paikassa oli todella paljon mahakkaita venäläisiä, joiden mielestä uimahousut olivat sopiva pukukoodi paikkaan kuin paikkaan.

Vierailija
19/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma oli kuin kotona Helsingissä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi