Kannattaako lähteä Thaimaahan?
Me ollaan matkusteltu paljon, ollaan käyty Mauritiukset, Hawaijit, Meksikot, Karibiat eli näitä "paratiiseja" nähty yllinkyllin. Thaimaassa ei olla käyty, sitä ollaan nyt harkittu seuraavaksi kohteeksi, mutta tullaanko pettymään? Eli onko siis vaan "eksoottinen kanaria"? Haluaisinkin nyt kuulla kommentteja niiltä, jotka on matkustelleet paljon muissakin kaukokohteissa kuin Thaimaassa, että löytyy sitä vertailupohjaa. Kiitti!
Kommentit (43)
uikkareiden päälle voi laittaa turkin ja voilà, olet todella upee!
minä en lähtisi Thaimaahan.
on aina ollut niin hurjat ennakkoluulot Thaimaata kohtaan, ja pelkään, että rahat (ja loma) ns. menisi hukkaan kun en tykkäisikään paikasta... Sen takia haluaisin just kuulla niitä vertailuja Thaimaan ja muiden kaukokohteiden välillä, mikä Thaimaassa hyvää ja mikä huonoa. Jotenkin Thaimaassa mua arveluttaa nää suomalaisturistit (ja näköjään venäläisiäkin pitää pelätä ;)), tyttöbaarit,"tekohymyily", likaisuus, kaaos jne. Mutta nämä ehkä sitten koskevat vaan näitä pahimpia turistirysiä? ap
on aina ollut niin hurjat ennakkoluulot Thaimaata kohtaan, ja pelkään, että rahat (ja loma) ns. menisi hukkaan kun en tykkäisikään paikasta... Sen takia haluaisin just kuulla niitä vertailuja Thaimaan ja muiden kaukokohteiden välillä, mikä Thaimaassa hyvää ja mikä huonoa. Jotenkin Thaimaassa mua arveluttaa nää suomalaisturistit (ja näköjään venäläisiäkin pitää pelätä ;)), tyttöbaarit,"tekohymyily", likaisuus, kaaos jne. Mutta nämä ehkä sitten koskevat vaan näitä pahimpia turistirysiä? ap
ne venäläiset, joten en osaa kauhuasi jakaa. Mä en monta kolkkaa tiedä, jossa ei olisi muita turisteja ja en niin pieneen paikkaan lähtisi, jossa pitäisi yksin olla :) Thaimaassa on mahtava luonto; kannattaa varata taksi ja kierrellä eri paikkoja, jos oma ranta alkaa kyllästyttää. Lasten kanssa Thaimaa on ollut kiva kohde, koska aina on tekmeistä löytynyt iästä riippumatta, eikä oamlla porukalla kulkemista tarvitse pelätä. Liikennettä esim Phuketissa on paljon, mutta niin oli myös Meksikossa ja Brasiliassa. hygieniataso on huomattavasti parempi kuin venezuelassa, joka oli kohteena pettymys. Itse rakastan thaimaalaista ruokaa, missään maailmankolkassa en ole syönyt yhtä hyvää ruokaa ja vielä mielettömän halvalla! Lasten kanssa Thaimaassa on kokeiltu liitovarjoilua, käyty ratsastamassa norsulla, snorklattu, käyty eläintarhassa, vierailtu temppeleissä, käyty käärmenäyttelyssä, shoppailtu ja vaan otettu sitä ihanaa aurinkoa ja vaellettu pieni pätkä viidakossa. Luonto Thaimaassa on todella kaunis, kun vaan lähtee turistipaikasta vähän kauemmas.
on puhdasta ja siistiä, luonto on kaunista, palvelu hyvää, merivesi lämmintä ja hyviä rantoja on paljon ja ruoka on hyvää! Krabi on ihana paikka, turisteina on lähinnä vain ruotsalaisia lapsiperheitä.
Minulle Thaimaa ei vain sovi, koska siellä on liian kuuma, eikä MITÄÄN tekemistä ( en golfaa enkä sukella -enkä jaksa maata rannalla puolta tuntia kauempaa enkä kierellä rihkamakauppoja).
Suurin osa ihmisistä on aidon ystävällisiä. Ehkä kyseessä on jokin buddhalainen suvaitsevaisuus.
Voihan toki olla, että pahimmissa rysissä se suvaitsevaisuuskin on koetuksella.
hehän hymyilevät asialle kuin asialle, oli kyse sitten ilosta tai surusta tai pelosta. Suomalaiset vaan kuvittelevat että kyse on aina ystävällisyydestä, mutta sehän on vaan heidän tapansa suhtautua asioihin -hymyilemällä. Toki varmasti aitoa ystävällisyyttäkin on.
paikalliset kommentoivat hymyillen ja ystävällisellä äänellä mutta varsin suorasukaisin sanoin niitä länsimaisia vaaleanpunaisia possuja, joita joutuvat hierontapöydillään jne. käsittelemään.
kaljamahaisia miehiä tuoppi toisessa kädessä ja toisessa nuori thaityttö... Se on jotenkin ajatuksena todella etova, sellaista en haluaisi lähteä katsomaan. Muuten ei turistit haittaa, ja onhan niitä kaikenlaisia tietty joka puolella, esim. Meksikossa jenkkituristit eivät hekään aina käytöksestä ihan täyttä 10:ä saisi... :D. Mutta jos siis ei halua lähteä näitä suomalaismiehiä katsomaan niin mitä paikkaa suosittelette? ap
Jos on käyny MeksikoT HavaijiT MauritiukseT ja kaikki kuut niin varmaan osaa kyl ihan ite päätellä matkustaako thaimaaseen vai ei. ei sitä tartte tääl kysellä.
p.s. by the way, onko todellaki olemassa ontakin Meksikoo, Mauritusta, Havaijia ja muita mitä luettelit?
ihme pelleilyy
jotkut sitkeästi käyttää noita hassuja monikoita maista... yksi kaverini aikoinaan aina jauhoi miten hän se on käynyt Ranskat ja Espanjat... montako niitä on???
Me olemme myös reissanneet paljon lasten kanssa pitkin maailmaa, mutta Pohjois-Thaimaassa kiertely oli meistä kaikista upeaa. Kävimme myös Laosissa. Ihmiset kohtelivat lapsiamme aivan uskomattoman ystävällisesti (ei pelkästään palvelutilanteissa). Olemme käyneet myös Hua Hinin seudulla ja toki lapset viihtyivät sielläkin. Sanoivat kuitenkin pitävänsä pohjoisesta enemmän, vaikkei siellä rantaelämää ollutkaan. Tuo Hua Hinin seutu on ehkäpä kuin eksoottisempi Kanaria lihapullineen kaikkineen. Koh Lantan suunta on meillä vielä kokeilematta. Siitä olen kuullut paljon positiivista.
Jos on käyny MeksikoT HavaijiT MauritiukseT ja kaikki kuut niin varmaan osaa kyl ihan ite päätellä matkustaako thaimaaseen vai ei. ei sitä tartte tääl kysellä. p.s. by the way, onko todellaki olemassa ontakin Meksikoo, Mauritusta, Havaijia ja muita mitä luettelit? ihme pelleilyy
jotkut sitkeästi käyttää noita hassuja monikoita maista... yksi kaverini aikoinaan aina jauhoi miten hän se on käynyt Ranskat ja Espanjat... montako niitä on???
eli sillä tarkoitetaan, että on käynyt mm. niissä paikoissa, mutta myös muissa samantyylisissä paikoissa ;-).
ei halua nähdä muita turisteja.
kuin pitämällä silmiä kiinni. Ja joka aamu kun katsot peiliin, näet suomalaisturistin, vaikka kuinka yrität itsestäsi jotain muuta kuvitella.
kuin pitämällä silmiä kiinni. Ja joka aamu kun katsot peiliin, näet suomalaisturistin, vaikka kuinka yrität itsestäsi jotain muuta kuvitella.
eli onko siis oikeasti niin, että Thaimaassa näiltä ei välty kuin pitämällä silmät kiinni? Siis oikeasti? Eli ennakkoluuloni on siis ihan oikea? Sitten pitänee alkaa katsomaan muuta kohdetta... ap
eli onko siis oikeasti niin, että Thaimaassa näiltä ei välty kuin pitämällä silmät kiinni? Siis oikeasti? Eli ennakkoluuloni on siis ihan oikea? Sitten pitänee alkaa katsomaan muuta kohdetta... ap
mainitsemiasi asioita, onhan se nyt iso maa. Ja onhan täällä moni jo sulle vinkkejä antanut eri kohteista.
mainitsemiasi asioita, onhan se nyt iso maa. Ja onhan täällä moni jo sulle vinkkejä antanut eri kohteista.
lähinnä vaan mietin sitä, kun olen katsellut sitä Kata thani-hotellia eniten, ja se sijaitsee kuitenkin Phuketissa... ap
Uusimmassa Mondo-lehdessä on juttu "Thaimaa - 7 x unelmien ranta". Nelisivuinen juttu, jossa esitellään sopivia paikkoja lapsiperheelle (Khanom), bilettäjälle (Phi Phi), erakolle (Koh Tarutao), seikkailijalle (Krabi), rakastavaisille (Koh Raya), vetelehtijälle (Koh Phayam) ja jokamiehelle (Koh Chang). Hyvä artikkeli mun mielestä, joskaan en ole Thaimaassa koskaan käynyt (pelkään samoja juttuja kuin ap, tosin artikkelin luettuani Thaimaakin alkoi hieman kiinnostaa).
on pahempia ja parempia alueita, mutta kyllähän siellä noita mies -thai tyttö -yhdistelmiä näkee. Minä pidän muuten Thaimaasta, mutta suurin syy, miksei Phuket vienyt sydäntäni oli se, että sen pääalueet on niin täyteen rakennettu ja rannoilla on tunkua kans. Tosin siinä on kivenheiton päässä tuhat ihanaa saarta ja itse Phuketistakin löytyy muutakin kuin turistirysää.
Pahin limaniska-alue on Pattaya eli niin kauan kun pysyt poissa sieltä, niin kaikki on siedettävää. Ko. hotellista en osaa sanoa, olen ollut vain kerran Phuketissa (muuten Krabi, Hua Hin, Koh Samet, Koh Chang ja Bangkok sekä lyhyt visiitti Pattayalle, yäks)