miksi mulla on aina kuumetta?
mulla on ollut jo kuukauden kuumetta tai pikemminkin pientä lämpöä. Joskus on kuumeettomia päiviä mutta useimmiten 37.2. - 37.4. Normaali ruumiinlämpö on suunnilleen 36.6.
Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, sairaslomaa pidetty... tämä jatkuu varmaan ikuisesti??? Olen ihan epätoivoinen, en voi maata sängyssä loputtomiin tämän takia. Pitääkö vaan lopettaa mittaaminen ja jatkaa elämää?
Kommentit (11)
kuukautiskiertoon tämä ei liity, siitä on vuosien kokemusta ;)
Ei tämä normaaliakaan ole.
mulla on ollut jo kuukauden kuumetta tai pikemminkin pientä lämpöä. Joskus on kuumeettomia päiviä mutta useimmiten 37.2. - 37.4. Normaali ruumiinlämpö on suunnilleen 36.6. Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, sairaslomaa pidetty... tämä jatkuu varmaan ikuisesti??? Olen ihan epätoivoinen, en voi maata sängyssä loputtomiin tämän takia. Pitääkö vaan lopettaa mittaaminen ja jatkaa elämää?
Mulla täysin sama homma, mutta sairauslomalla en ole ollut. Syyskuusta lähtien lämpöä (ei riipu kierrosta) 0.5-1 astetta. EI vaiuta vointiin. Verikokeissa ei näy mitään muuta kuin että Hb on 20-30 pinnaa alhaalla. Selvitelty on kaikki kilpirauhasista munuaisiin, kaikki ok.
Minä lopetin mittaamisen (tai en anna sen vaikuttaa).
että töissä on sanottu sataan kertaan että ihmisen pitää hoitaa itsensä kuntoon eikä tulle töihin... Alkaa nekin ärsyyntyä kun en ole koskaan täysin kunnossa.
mutta kaverini oli aina kuumessa, en muista oliko paljon vai joku pieni lämpö vaan, lopuksi syy johtui munasarjasyövästä.
mutta niin on itsellänikin että melkein 38 kuumettaa
joskus jatkuvana, enää en ole jaksanut edes katsoa.
tuolla lailla vähän kuumeinen puolisen vuotta.
Selkärankareuma paljastui syyksi.
Se ei näy kuin tietyissä verikokeissa.
Onko sulla ollut selkäkipuja koskaan tai nivelvaivoja?
Jos ei muita vaivoja oli niin kannattaa lopettaan mittaaminen. tuo ei ole kuumetta. Ihmisen ruumiinlämpö vaihtelee ihan vuorokauden, vireystilan ja liikkumsen mukaan. Monesti sen peruslämmöm on mitannut joskua aamulla, ja kun sitten alkaa lämpöä seurailemaan ja mittailemaan niin hup heijakkaa saakin niitä " kuumeita aikaiseksi ".
Mittarillakin tulee helposti heittoja. Meillä käytössä uusi markkinoiden tarkin korvamittari ja kun sillä olen huvikseen ottanut usieta kertoja lömpöä peräkkäin on tulos vaihdellut 36.7- 37.5 välillä ihan miten sattuu. Kainalomittareissa tulos riippuu ihan siitä ihon pinnan lämmöstä, joka voi vaihdella pintaveren kierron vilkkaudenkin mukaan.
Jo labrat ja vointi on ok , niin miksi ihmeessä sitä kuumetta sitten mittailisi( saati viettäis saikkua ) ?
ja tunsin sen kuumeen kyllä voinnissani. Välillä sitä oli enemmän, välillä vähemmän.
Tulehdusarvot oli koholla, mutta mitään ei löytynyt.
Kaikki mahdollinen tutkittiin, kilpirauhanen, reumatekijä, gynekologiset jutut, HIV-testikin otettiin jne.
Pari kuukautta sitä kesti mutta mysteeriksi jäi mitä se oli. Joku lääkäri sanoi, että voi johtua ihan stressistä... oli kyllä masentavaa aikaa kun koko ajan mietti, että mitä hirveää tautia oikein mahtaa sairastaa.
Jo labrat ja vointi on ok , niin miksi ihmeessä sitä kuumetta sitten mittailisi( saati viettäis saikkua ) ?
ainakin, että näkee onko homma edellen päällä ja osaa hakea syitä sille. Labroissakaan ei näy kaikki. Mulla on tehty myös vatsan uä, eikä mitään siinäkään. Munasarjoja ei tosin nähty, kun rakko ei ollut täynnä (valmistauduin ohjeen mukaan ylävatsan kuvaukseen, jossa ei vaadittu täyttä rakkoa)
Mittari antaa muille perheenjäsenille järkeviä arvoja, samaa on käytetty vuosia ja minullakin se näytti ennen 36,5 tienoilla.
t. kuumetta syyskuusta.
siksi mä sitä mittaan että minusta tuo jatkuva lämpö ei ole ok ja olen huolestunut terveydestäni
Hei! Vanha ketju, mutta haluan jakaa oman helvettini kuumeen kanssa. Olin n. 10v kun tämä alkoi, makasin viikon 38-40 asteen kuumeessa buranaa syöden. Olo on todella kamala. Olen nyt 18v ja kuumetta 39,8 jälleen. Näitä kuume jaksoja on vuodessa noin 10kpl. Lääkärit eivät keksi/tutki mikä vaivaa..
vaihtelee kuukautiskierron mukaan. Eihän tuo nyt vielä mitään kuumetta ole. Miksi pitäisi maata sängyssä, jos ei ole kipeä?