Kuinka monta kuukautta yrititte ennen kuin tärppäsi?
Olemme yrittäneet puoli vuotta ja haluaisin kuulla, että lapsen saaminen on silti mahdollista? Onnistuiko kellään ensi yrittämällä?
Kommentit (38)
niin mistä se nolostunut hiljaisuus tulee, siitä että teilä kesti kauan ja toisella ei. mä sanoisin sulle että voi ei, no onneks tärppäsi..
Hakeuduttiin jo tutkimuksiinkin, kun vuosi tuloksetonta yritystä oli takana (ja mulla oli tosi epäsäännölliset kierrot), mutta pitikin sitten perua eka lääkäriaika, kun olinkin raskaana :)
Ei kannata ap vielä puolen vuoden yrittämisen jälkeen hätääntyä.
onnistunut 2x ekalla yrittämällä. 1x antoi odottaa itseään vuoden aktiivista yrittämistä. Yleensä kai sanotaan, että jos ei vuodessa tärppää, kannattaa mennä tutkimuksiin. Tosin jos ikää on enemmän, kannattanee mennä jo n. 1/2 vuoden jälkeen.
en olisi uskonut että niin helposti tärppää. tästä lähtien pitää olla kaikki ehkäisyt yhtä aikaa käytössä että uskallan edes ajatella seksiä synnytyksen jälkeen :D
Ne ekasta kerrasta napsahtaneet. Etkö ymmärtänyt kirjoitustani?
säälistä?
Ihan outo olet. Siis luulet että joku nolostuu nopeasti raskaaksi tulemisesta kun kuulee että jollakulla on kestänyt kauemmin. Nolostutko vastaavasti itse kun kuulet että jollakulla on onnistunut nopeasti? Pitäisikö minunkin nolostua? Yritystä oli puoli vuotta ennen napsahdusta.
..on puolesta vuodesta vuoteen. Yleisin aika on sanottu olevan sen puolisen vuotta, mutta osalla tärppää aiemmin, osalla vasta pitemmän yrityksen jälkeen. Meillä tärppäsi ekan kerran puolen vuoden yrittämisen jälkeen, mutta raskaus meni kesken. Seuraava tärppi sai alkunsa vajaan vuoden päästä tästä keskemenosta.
Tsemppiä yritykseen!
en olisi uskonut että niin helposti tärppää. tästä lähtien pitää olla kaikki ehkäisyt yhtä aikaa käytössä että uskallan edes ajatella seksiä synnytyksen jälkeen :D
Esikoinen, oltiin varauduttu n. vuoden yrittämiseen, kun ympärillä tuntui olevan paljon niitä, joilla vaikeaa tulla raskaaksi. Minä ajattelin ihan samalla lailla kuin sinä, että kaikki ehkäisy pitää olla käytössä synnytyksen jälkeen. No, kakkosta yritettiin 18kk. Onneksi saimme hänetkin. Olin jo luopua toivosta, mies ei halunnut hoitoihin, kun meillä kerran oli jo yksi lapsi.
tärppäsi. Teillä mennyt niin vähän aikaa, että ei ole syytä huoleen.
odotin yhdet luomumenkat ja sit tärppäsi. ikä27v(jos nyt mitenkään vaikuttaa?)
eiks tuo puolivuotta ja vuosikin ole ihan ok?
mutta sikiöseulonnassa huomattiin vakava kehitysvamma, joten jouduimme keskeyttämään raskauden. Sen jälkeen olemme yrittäneet kolmisen kuukautta vielä tuloksetta.
10kk. Toista lasta ei yritetty ollenkaan, sai alkunsa yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä. Hain jälkiehkäisypillerin mikä ei toiminut. Onneksi ei.
80% pariskunnista tulee raskaaksi vuoden sisällä yrittämisen aloittamisesta, tuo puoli vuotta on hyvin tavallinen aika. Ei huolta vielä teillä.
Tärppäsi vihdoin yk17 tai 18, en muista enää kummin.
toka ekalla, mutta päättyi saman tien keskenmenoon ja kolmas ja hyvin päättynyt siitä reilun vuoden.
Oikeen kauhistutti, miten helposti raskaaksi tulo onnistui. Jos joskus aikaisemmin ois kortsu hajonnu niin huonosti ois käyny.
noin puolitoista vuotta, vähän vajaa ehkä, yritettiin. älä heitä kirvestä kaivoon puolen vuoden jälkeen. se vuosi on se raja, minkä jälkeen pääsee tutkimuksiin julkiselle jos ei muksua ole kuulunut. mut tosi monella kestää sen vuoden. osta ovulaatiotikkuja apteekista, niistä on apua jos kiertosi on suunnilleen säännöllinen. itellä heitti aina miten sattu, tikutin jokaikinen päivä menkkojen jälkeen mut en saanu positiivista (tikut ei toiminu, testasin nimittäin sit ku olin ostanu apteekista testejä, ne tikut oli netistä tilattu, ja apteekin testi näytti positiivista, mut netin negaa). tosta apteekin postiivisesta tärppäs meillä. kyl viel teilläkin :)
Tosin suvussamme (kuulemman) on aina joudutte lapset todellakin tekemällä tekemään ... Ei se ole aina itsestäänselvyys että niitä saa.
Ensimmäistä reilu 6v. Hoidoilla vasta onnistuttiin, mutta toinen ja kolmas tärppäsivät ensi yrityksellä ihan luomusti.
Molemman lapsen kohdalla heti ekasta kierrosta, 39+ v. Onneksi söin ikäni pillereitä ja olin aina tooooosi hysteerisen varovainen vaikken edes tiennyt kuinka helposti raskaudun... Huh huh.