Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mullakin laihdutus asiaa!! (jippii..) :)

Vierailija
23.01.2010 |

Päätin aloittaa vähäkalorisen ruokavalion.. Nyt muutaman päivän jälkeen lueskelen netistä, et hiilihydraatiton olis nopeampi/tehokkaampi. Eli siis mun ongelmani on: Jos olen vähäkalorisella ja syön mahdollisimman vähän hiilareita, niin mitäs helvettiä mun oikein kannattaa tai mitä voin syödä??

Nimim. Tyhmät kysyy, viisaat vastaa :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vähärasvaista lihaa - pihvi/ kanaa/ kalaa ja salaattia.

esim tortilla kevyillä täytteillä ja kanalla?

itse en kovin kaloreita laske, kunhan kaikki on vähärasvaita ja vähähiilihydraattista, ei pastaa tai perunaa jne, esim jugurtit pitää tutkia tarkkaan.

sienimunakas?

tofua kannattaa myös harkita ruokavalioon.

Vierailija
2/5 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naudan paistijauhelihaa/poroa/hirveä, kalaa, kanaa, raejuustoa, rahkaa, tonnikalaa ja kasviksia. Itse käytän täysjyväriisiä ja pastaa myös ja syön tummaa leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarisessa ruokavaliossa syödään proteiinia ja rasvaa sekä vain vähän hiilareita. Rasvassahan tietysti on paljon kaloreita, joten se sopii huonosti vähäkaloriseen ruokavalioon.

Toisaalta taas vähähiilarinen ruokavalio ei toimi ilman rasvaa!!!

Yhdistäminen on kyllä todella haasteellista siitäkin syystä, että leivät, puurot ym. viljatuotteet pitäisi jättää pois ja ne usein kuuluvat tärkeänä osana vähäkaloriseen ruokavalioon :S

Jos päädyt vähähiilihydraattiseen ruokavalioon eli karppaajaksi käy sivulla www.karppaus.info saat vinkkejä aloitukseen ja vertaistukea :)

Nyt vielä kysymykseesi suora vastaus: vähärasvaista lihaa/kanaa/kalaa sekä vihanneksia (lukuunottamatta mm. peruna ja maissi)eli vähissä on murkina ainekset. Joissakin marjoissa on kohtuu vähän hiilareita eli niitä sitten myös makeutusaineen kanssa. Rahka ja rasvaton jugu myös sopivat.

Vierailija
4/5 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt laskenu alle 1000kcal per päivä. Aika hurja!! :)

Kuullosti ne karppauksen sivuilla olevat reseptit vaan vähän hölmöiltä, kun niissä on kuitenkin juustoja ja kermaa yms yms yms. Piti vähän varmistella.. Voihan tota kalorirajaa tietty vähän nostaa jos jättää ne hiilarit kans pois. On vaan hoppu saada kilot pois, kun ei tahdo olla itsensä kanssa saatika katsoa peiliin! :)

AP

Vierailija
5/5 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt laskenu alle 1000kcal per päivä. Aika hurja!! :) Kuullosti ne karppauksen sivuilla olevat reseptit vaan vähän hölmöiltä, kun niissä on kuitenkin juustoja ja kermaa yms yms yms. Piti vähän varmistella.. Voihan tota kalorirajaa tietty vähän nostaa jos jättää ne hiilarit kans pois. On vaan hoppu saada kilot pois, kun ei tahdo olla itsensä kanssa saatika katsoa peiliin! :) AP

Haluat siis nopeasti kiloja pois syömällä alle 1000kcal/päivä?

Mikä on pituutesi ja painosi? Entä tavoite paino?

Kannattaisi ensin perehtyä ihan kunnolla ravinnon ja liikunnan merkitykseen painon pudotuksessa. Varsinkin jos aikoo pudotuksesta pysyvän.

Tietysti tuollainen innostus on toisaalta ihan hyvä, jotta saa puhtia aloittaa uuden kevyemmän elämäntyylin..