Oletko matkustanut PIENTEN lasten kanssa? OV
Tämä kysymys vain niille joilla on KOKEMUSTA pienten lasten (alle kouluikäisten) kanssa matkustamisesta Suomesta esim. Australiaan, Etelä-Amerikkaan tai Aasiaan.
*mikä on paras ikä matkustaa, ihan alle 1 vee vai mikä?
*mitä tulee ottaa huomioon? (varsinkin jos lennolla vaihto=odottelua kentällä)
*MITÄ tulee ottaa huomioon, ihan kaikki info kelpaa!
KIITOS :)
Kommentit (24)
En koe sitä ongelmana, miksi sinä koet? Se äiti, jonka lapset nukahtavat koneessa VAIN makuuasennossa.
Eikö teillä muuta ihmettelemisen aihetta ole maailmassa? En tiedä, kuinka paljon TE matkustatte pitkiä lentoja lasten kanssa, mutta me matkustamme keskimäärin kaksi kertaa vuodessa. Tunnemme aika monta muutakin suomalaisperhettä, joilla ihan sma käytäntö nukuttaa lapsia lentokoneen lattialla, penkkirivin edessä. En todella ymmärrä, että se jokun mielestä on outoa, koska sitä se ei ainakaan meidän eikä lentoyhtiönkään mielestä ole.
Lento oli Frankfurtista JOhannesburgiin, mukana 1-v 4kk ikäinen lapsi, ja lento yöllä. ELi kannattaa ainakin varautua siihen, että lasta ei saa laittaa lattialle nukkumaan, mun käsittääkseni yleisempää on , että sitä ei sallita.
En koe sitä ongelmana, miksi sinä koet? Se äiti, jonka lapset nukahtavat koneessa VAIN makuuasennossa.
Eikö teillä muuta ihmettelemisen aihetta ole maailmassa? En tiedä, kuinka paljon TE matkustatte pitkiä lentoja lasten kanssa, mutta me matkustamme keskimäärin kaksi kertaa vuodessa. Tunnemme aika monta muutakin suomalaisperhettä, joilla ihan sma käytäntö nukuttaa lapsia lentokoneen lattialla, penkkirivin edessä. En todella ymmärrä, että se jokun mielestä on outoa, koska sitä se ei ainakaan meidän eikä lentoyhtiönkään mielestä ole.
nukkumaan istuallaan vaikkapa autossa tai junassa, joten miksi lentokone olisi eri asia? Enpä itse moiseen seisoskeluun ryhtyisi...
enpä itse seisomaan ryhtyisi vaan sanoisin muksuille että nyt nukutaankin istualleen, kenelläkään ei ole koneessa makuupaikkoja ja äiti ja siä istuvat myös.
- paljon pikkunaposteltavaa evääksi
- vaihtovaatteet käsimatkatavaraan mukaan
- piirtovehkeet, mp3-soitin (lauluja, satuja), pitkälle lennolle dvd-soitin tai läppäri
- pyydä lentoemolta heti lennon aluksi peitot ja tyynyt (niitä ei useinkaan ole tarpeeksi kaikille)
- pienelle vauvalle nenätippoja nousuun ja laskuun, voi auttaa (meillä ei ole koskaan tarvittu) ja purkkaa jauhettavaksi isommille (ei myöskään tarvittu)
- lapselle oma tuttu tyhjä juomapullo mukaan, jonka voi täyttää turvatarkastuksen jälkeen vedellä tai mehulla ja ottaa koneeseen mkaan
Olemme reissanneet itse paljon lasten kanssa, joita on 3kpl ja matkustus on aloitettu 3,5kk iässä kaikilla. Hyvin on mennyt.
Vauva on pari kertaa käynyt klassiset eli on tehnyt koneessa ns. niskakakat, mutta siitä on selvitty naurulla kun vaihtovaatteet (ja kertakäyttöinen vaihtoalusta) on olleet mukana.
Useilla lentoyhtiöillä on mahdollisuus tehdä web check in 24h ennen matkan alkua. Kannattaa ehdottomasti tehdä! Pääset valkkaan teille hyvät paikat (esim. eturivi, kukaan ei kallista tuolia päällenne).
Hyvää matkaa!