Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko taaperosi kerrasta, kun kiellät?

Vierailija
23.01.2010 |

Vai kokeileeko heti perään uudestaan, että onko tämä TÄLLÄKIN kertaa kiellettyä? Oma taaperoni selvästi tajuaa, että joku juttu on kielletty. Mut sen sijaan, että hän jättäis asian sikseen, hän miettii hetken, puistelee sitten päätään kuin toruakseen itseään ja tekee sen heti uudelleen! Mä tiedän kyllä, että tämä on ihan normaalia kehitykseen kuuluvaa, mut voi että menee hermo. Aina ei jaksais heti viedä taaperon huomiota pois kielletystä, vaan ois kiva jos sanallisiakin käskyjä kuunneltais. Jos sit korotan ääntäni oikein kovasti,niin tottelee mut pahoittaa mielensä ja tarvitsee lohdutusta kun oli niin tuhma. Ei haluttais aina noin pitkälle mennä, kohta on yhtä märinää koko päivä!

Meillä on onneksi vain muutama kielletty asia koko kodissa, joten on hellpo olla niitten kanssa johdonmukainen. Mut nehän sitten onkin asioita, jotka kiinnostais lasta kaikkein eniten (kuten koiran retuuttaminen ja koiran vesikupilla läträily).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kyllähän mä nyt tiesinkin, että samanlaisia höntyilijöitä on kaikki taaperot, oli vaan kiva lukea muiden kokemuksia! :)

Vierailija
2/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 3v tytto uskoo ekasta kerrasta, on aina uskonut.

1,5v poika ei usko vaikka vaikka kuinka monta kertaa sanoisi. Meilla tuntuu parhaiten toimivan kun vien pojan eteiseen "miettimaan", en sano mitaan, en edes "ei". En siis ainna hanelle minkaanlaista huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tapaus muutenkin. Kuopus on vielä niin pieni :) Saa nähdä millainen hän sitten on :)

Vierailija
4/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittäminen toisaalle edes toimi!Monta kertaa pitää toistaa ja ottaa sitten tilanteesta pois.Mutta tilanne varmaan muuttuu kun vähän kasvaa (1,5v) ja itse vaan jaksaa olla johdonmukainen.

Vierailija
5/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko aina edes kymmenennestäkään kiellosta.

Vierailija
6/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on kiellettyä niin sitä tehdään sitten kiellon jälkeen vielä vähintään 30 kertaa. Ja jos vie huomion muualle, on se kohta taas siellä kiellytyssä asiassa, että tuo ei kyllä auta meillä.

Muksu huutaa "EI EI EI EI" ja tönii minua jos menen kielletyn teon keskeyttämään.

Vierailija
7/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen ei pidä lähteä, että alkaa lohduttamaan lasta kun alkaa itkeä kiellosta. Lapsihan oppii alta aikayksikön, että "ahaa, kun itkee, minua hellitään, eikä kiellolla ole mitään merkitystä!"

Kyllä pikku taaperotkin jo osaa kokeilla, sitkeästi vaan pitää kieltää, ja kuljettaa pois kielletyn asian luota.

Toiset oppii uskomaan helpommin, toiset on ikuisia vastarannankiiskiä!

Mutta taaperot on vielä helppoja..Pienet lapset, pienet murheet.

Vierailija
8/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyy kiellon aina, jos asiasta on kielletty aiemminkin ja tietää, että ei saisi tehdä/koskea. Mutta jos olen aikaisemmin kieltänyt ja sitten joskus erehdyn antamaan esim. kaukosäätimen, nostaa hirveän elämän kun sen vihdoin ottaa pois.

Eli, säännöissä ja johdonmukaisuudessa on pysyttävä.

Vierailija
9/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotan asiaa, mitä toistetaan päivittäin saattaa uskoa. Ehkä. Joskus.

Vierailija
10/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taapero uskoisi aina yhdestä tai kahdesta kerrasta. Tavallisempaa on kokeilla sitä yhden asian tekemistä kerta toisensa jälkeen viikkokaupalla.

Vierailija
11/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kerrasta uskonut.

Aloitan laskemisen yleensä vasta kolmannesta kerrasta.

Vierailija
12/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys! :D Ei tod. usko. :D Eikä ole uskonut kukaan lapsistani taaperona...

Vierailija
13/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka kuinka kielettään,torutaan ja näytetään kuinka ei saa tehdä niin ei usko mitään. se se vasta hermoon käy. pojalla ikää 2v2kk

Vierailija
14/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistani uskonu edes 10x kiellon jälkeen. Eikä kyllä usein vieläkään useimmiten yksi kielto riitä, ja ikää on nyt lapsilla 5v ja 3 v.

Vierailija
15/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mustakin ois kyllä kummallista, jos aina uskois yhdellä (tai kahdella tai kolmella) sanomisella. Sen sijaan, että kieltäisin sata kertaa putkeen, koitan ohjata taaperon huomion johonkin mukavaan, sallittuun puuhaan vaikkapa sen pistorasian tökkimisen sijaan.

Vierailija
16/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on vielä vaatinut ihan konkreettisen puuttumisen toimintaan. Aina ollaan johdonmukaisesti kielletty/sallittu asioita ja myös pysytty kieltojen takana. Tästä huolimatta eivät ole uskoneet.

Onneksi ovat jo isoja

Vierailija
17/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 ja 4-vuotiaat lapset, eikä vanhempi vieläkään usko ja tottele, vaan joskus joudun vielä esim. raahaamaan sitä pois esim. paikasta, josta se ei haluais lähteä.

Vierailija
18/19 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epärealistista edes odottaa, että noin pieni pystyisi pidättäytymään ympäröivän maailman tutkimisesta vain sen takia, että kielletään sanallisesti. Ei kannata itse edes lähteä tällaisesta odotuksesta, tai voi tulla sellainen olo itselle, että "piruuttaan toi nyt tossa tekee mulle kiusaa".

Vierailija
19/19 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kielletään.pelkkä katse riittää.

kiellettyjä asioita ovat hella,pistorasiat ja soittimet+tv.

niihen ei kosketa.

lapsi 1,9kk:tta.

tossa 1v5kk koittimonesti.annoin vika kertana kynsille.sen jälkeen ei ole mennyt enää koskemaan noihin mainittuihin.muita kieltoja ei kotona olekkaan.

mutta ulkona koittaa kyllä kaikenlaisia asioita ja niistä saa kieltää monta kertaa ja ei meinaa uskoa millään.sisällä olen pitänyt kuitenkin tiukemman otteen ettei satu vahinkoja.

ulkona hiukan annan periksi enkä anna kynsille.

mut sisällä hella ja pistorasiat tekee enemmän vahinkoo kun se et annoin kerran kynsille kunnolla.

nyt tietää ettei niihen kosketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan