G: Mikä oli ensimmäinen oireesi, kun tulit raskaaksi?
Kommentit (34)
yöllä kummaan selkäkipuun. ja toisena päivänä pyörrytti ihan älyttömästi.
että miksi kahvi on niin kauhean pahaa. Kun seuraavassakin paikasa sai tosi kauheaa kahvia aloin selaamaan kalenteria. Oli sitten rv6 menossa :).
luulin että olin lihonut kun niin kiristi vaikka olin yrittänyt syödä tod vähän. ja epämääräinen lievä huono olo. ja yöllä heräsin alavatsan vihlontaan.
Näin on ollut jokaisen raskauden alussa. Ja seuraavaksi tullut väsymys.
Molemmissa raskauksissa arvasin olevani raskaana jo ennen kuin ekat menkat jäivät pois, juuri tästä epänormaalista etovasta olosta.
koska toivoin sitä niin kovasti. Mut lopulta menkkojen poisjäänti (säännölliset) ja rintojen jomotus olivat selkeet oireet.
vesi maistui metallille ja alavatsaan koski (ei yleensä koske ennen menkkoja), iltaisin etoi.
heti hedelmöittymisen jälkeen ja heti seur viikosta alkaen liikutuin tv-mainoksista.
kuukautisten poisjäänti oli lähes viimeisimpiä oireita!
Ja koko ajan! Sellainen, jota ei voinut siirtää, tai siis vitkuttaa syömistä, vaan oli pakko saada jotain syötävää. :)
alkoi kp 22/28 (ja yhä vaan jatkuu rv20+2)
miksi ei saunassa happi tunnu riittävän. Kaikissa kolmessa raskaudessa tämä oire ensimmäinen. Oli siis jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa.
meni kun alkoi toispuoleinen pistävä tai viiltävä kipu alavatsalla, melkein nivusessa asti. Ei mitään muuta. Testi puhtaan puhtoinen nega. Seuraavaksi tuli painon tunne alavatsaan, ei kuitenkaan samoin kun liian suuren ruoka-annoksen jälkeen. Tätä ekat 2 vkoa, sitten vasta haamuinen plussa.
rinnat tulivat tosi kipeiksi, mutta tulivat kyllä vähän aroiksi normaalistikin juuri ennen menkkoja. Jälkimmäisessä raskaudessa aamukahvi ei enää yhtenä aamuna maistunutkaan (noin päivää paria ennen kuin menkkojen piti alkaa). nämä oireet siis ennen raskaustestin tekemistä. molemmilla kerroilla jo testiä tehdessä olen siis "tiennyt" olevani raskaana - tai ainakin on ollut tosi vahva aavistus siitä. :) lievä pahoinvointi on tullut viikko pari positiivisen testin jälkeen.
Nämä siis jo ennen kuin menkat jäi pois. Rinnat oli huomattavasti kipeämmät kuin normaalisti ennen menkkojen alkua. Näin mulla oli kaikissa raskauksissa.
se olikin sitten ainoa oire, mikä koko raskausaikana oikeastaan oli. kun liikkeet alkoi tuntua rv15, ne sitten muistutteli pikkuisesta. Oksensin ensimmäisen ja viimeisen kerran koko raskauden aikana synnytyssalissa. Alkuraskaudesta olin kyllä todella väsynyt ja viluinenkin. Mutta siis muita oireita ei ollut missään vaiheessa.
kuukautiskivut alkoivat paria päivää ennen kuin kuutaisten piti alkaa ja kestivät reilun viikon. Kipujen lakattua tein positiivisen testin :) Sen jälkeen pahoinvointi ja kahvi maistui hirveälle.
aloin epäilemään kun kevätauringossa pukkasi maksaläiskiä kasvoihin kun en ollut vielä muistanut vaihtaa spf-kasvorasvaan :)
Siis sellainen nälkä, että jos joku olisi seissyt minun ja jääkaapin välissä sekuntinkin minua viivyttäen, olisin nakannut niskaperseotteella tyypin kiroillen syrjään. : O
pahoinvoinnit yms. tuli vasta joskus rv7->