Jos ten nimettömänä lastensuojeluilmotuksen kun lapset exällä
niin ottaako se lastensuojelu myös lähivanhempaan (minuun) yhteyttä? Ex asuu naapurikaupungissa.
Ja ennen kuin haukutte mut pystyyn niin kerron myös syyn miksi ilmoituksen haluan tehdä; ex jättää pienet lapsemme (4 ja 6 v.) joka tapaamiskerralla keskenään pitkiksikin ajoiksi. On myöntänyt tämän, eikä pidä sitä mitenkään vääränä tai outona. Sanoo, ettei asia mulle kuulu.
Kommentit (17)
Ihan omalla nimellä teet ilmoituksen ja sanot vaan, ettet tahdo miehelle kerrottavan, että sinä teit ilmoituksen.
jos kyse on omista lapsistasi.
miksi annat noin pienet lapset exällesi jos tiedät hänen jättävän heidät keskenään?
jos kyse on omista lapsistasi.
miksi annat noin pienet lapset exällesi jos tiedät hänen jättävän heidät keskenään?
Jos en anna, niin ex haastaa mut oikeuteen tapaamissopimuksen rikkomisesta. Mulla ei ole käytännössä mitään keinoa vaikuttaa exän tekemisiin, koska järkipuhe ei auta. Ja kukaanhan ei reagoi mitenkään ennenkuin lapsille tosiaan sattuu jotakin tosi ikävää....
Miksi tekisin ilmoituksen omalla nimelläni? Tuskinpa se lisää asian painoarvoa mitenkään... ja ex saa siitä taas "syyn" keksiä mulle jotakin ikävää kostoksi (se harrastaa sitä muutenkin)
ap
Sinä tiedät että lapset ovat olleet pitkiä aikoja yksin. Itseasiassa en usko että tuon ikäisiä saa jättää yksin kuin korkeintaan roskapussin viemisen ajaksi. Voit sanoa ettet halua tulevan julki että se olit sinä ja kysyä näkyykö se joissain papereissa mitä mies näkee? Esim. että äidille ei ole ilmoitettu ja päättelee siitä?
Ilmoituksen jälkeen mies voi luulla että se oli joku naapuri tms. eikä enää uskalla jättää lapsia kahdestaan kun uskoo että häntä seuraillaan ja se on varmasti hyvä asia :)!
jos kyse on omista lapsistasi. miksi annat noin pienet lapset exällesi jos tiedät hänen jättävän heidät keskenään?
Jos en anna, niin ex haastaa mut oikeuteen tapaamissopimuksen rikkomisesta. Mulla ei ole käytännössä mitään keinoa vaikuttaa exän tekemisiin, koska järkipuhe ei auta. Ja kukaanhan ei reagoi mitenkään ennenkuin lapsille tosiaan sattuu jotakin tosi ikävää.... Miksi tekisin ilmoituksen omalla nimelläni? Tuskinpa se lisää asian painoarvoa mitenkään... ja ex saa siitä taas "syyn" keksiä mulle jotakin ikävää kostoksi (se harrastaa sitä muutenkin) ap
Entä lapset?
Otat ihan yhteyttä sossuun, kerrot tilanteen ja sanot, että haluat uudelleenmuotoilla tapaamissopimuksen. Ei kaikkeen aina tarvii tehdä lastensuojeluilmotusta.
silloinhan kuka tahansa voisi tehtailla niitä ilman että joutuu perättömästä vastuuseen. Asioiden todenpeäisyys pitää tarvittaesa pystyä todistamaan ihan omalla nimellä.
Jokaisella asianosaisella on oikeus nähdä itseään ja huollettaviaan koskevat tiedot, myös ilmoituksen tekijän nimi kuuluu tähän oikeuteen
silloinhan kuka tahansa voisi tehtailla niitä ilman että joutuu perättömästä vastuuseen. Asioiden todenpeäisyys pitää tarvittaesa pystyä todistamaan ihan omalla nimellä.
Jokaisella asianosaisella on oikeus nähdä itseään ja huollettaviaan koskevat tiedot, myös ilmoituksen tekijän nimi kuuluu tähän oikeuteen
jos kyse on omista lapsistasi. miksi annat noin pienet lapset exällesi jos tiedät hänen jättävän heidät keskenään?
Jos en anna, niin ex haastaa mut oikeuteen tapaamissopimuksen rikkomisesta. Mulla ei ole käytännössä mitään keinoa vaikuttaa exän tekemisiin, koska järkipuhe ei auta. Ja kukaanhan ei reagoi mitenkään ennenkuin lapsille tosiaan sattuu jotakin tosi ikävää.... Miksi tekisin ilmoituksen omalla nimelläni? Tuskinpa se lisää asian painoarvoa mitenkään... ja ex saa siitä taas "syyn" keksiä mulle jotakin ikävää kostoksi (se harrastaa sitä muutenkin) ap
Entä lapset?
Eikös tässä aloituksessa nimenomaan lasten TURVALLISUUDESTA ole kyse??!! Jos ex on hankala tyyppi niin tietty se saattaa kostaa ilmoituksen tekijällekin jollain lailla, jos saa ilmoituksesta tietää. Mutta mun mielestä aloituksesta selviää ihan hyvin, että lasten turvassa olemisesta on nimenomaisesti kysymys.
Eikö täälläkin vähän väliä ole aloituksia siitä, että ls-ilmo on tehty nimettömänä?
Jokainenhan niitä toki voi tehtailla (onneksi suurin osa suomalaisista on järkeviä eikä niin tee). Perättömät ls-ilmoitukset huomataan yleensä heti alkuvaiheessa, eikä ne johda jatkotoimenpiteisiin. Ls-ilmoituksen tarkoituksena muutenkin on se, että tutkitaan, onko aihetta ls-toimenpiteisiin. Ei se ole mikään kauhea asia tyyliin "nyt samantien lapsi otetaan huostaan"tms.
silloinhan kuka tahansa voisi tehtailla niitä ilman että joutuu perättömästä vastuuseen. Asioiden todenpeäisyys pitää tarvittaesa pystyä todistamaan ihan omalla nimellä. Jokaisella asianosaisella on oikeus nähdä itseään ja huollettaviaan koskevat tiedot, myös ilmoituksen tekijän nimi kuuluu tähän oikeuteen
Ainakin tonikäset pojat keksii kaikkee maan ja taivaan väliltä.
Toki tyttöjäkään ei saa jättää. Täällä nyt kaksi 6v. poikaa ja toinen ei ole omani, mutta en tosiaankaan jättäisi noita keksijöitä kahdestaan.
Komppaan tätä:
Ainakin tonikäset pojat keksii kaikkee maan ja taivaan väliltä.
Toki tyttöjäkään ei saa jättää. Täällä nyt kaksi 6v. poikaa ja toinen ei ole omani, mutta en tosiaankaan jättäisi noita keksijöitä kahdestaan.
Lapset tosiaan keksivät ihan mitä tahansa, jos saavat tilaisuuden touhuta kaksistaan. Joukossa tyhmyys tiivistyy.. valitettavasti se on meillä nähty.
t. kolmen pienen äiti
ilmoitus jos haluat, sen todellakin voi niin tehdä. ja ei se lastensuojelu ole mikään vanhempien vihollinen niin kuin monet tuntuvat luulevan, kyllä sieltä voi itse vanhempikin apua pyytää.
ilmoitus jos haluat, sen todellakin voi niin tehdä. ja ei se lastensuojelu ole mikään vanhempien vihollinen niin kuin monet tuntuvat luulevan, kyllä sieltä voi itse vanhempikin apua pyytää.
Kun ls. ei kerran ole vihollinen, niin miksei ap. voisi ottaa yhteyttä omalla nimellään ja omilla kasvoillaan, ja kertoa ongelmaa. Sitä suuremmalla syyllä, jos isä uhkailee väkivallalla.
olen sh ja tiedän, että ilmoituksen voi todellakin tehdä nimettömänä, tai omalla nimelläkin niin, että sanoo sossuun että "en tahdo että nimeni tulee julki että olen ilmoituksen tehnyt" ja sillon sossu ei sitä saa lain mukaan ilmoittaa. lasten etu on tärkein, ajattele sitä! olisiko sinulla mahdollisuutta vaikka jotenkin nauhoittaa salaa exältäsi tunnustus että jättää lapset yksinään? sitten voisit ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja sanoa että tahdot riitauttaa tapaamiset. lasten yksinään jättäminen on rikos, (noin pienten) niille voi tapahtua mitä tahansa siellä keskenään. kaatavat kuumaa vettä päälle, sytyttävät tulipalon, ties mitä. mikäli tiedät että exäsi varmasti jättää lapset yksinään pidemmäksi kuin roskapussin ulos viemisen ajaksi, ja et tähän puutu millään tavalla, mielestäni olet osasyyllinen asiaan. en tahdo mitenkään loukata, pyydän anteeksi mikäli tekstini jotenkin loukkaa, mutta sinun on tiedostettava että ensisijainen pelon aihe sinulla tulee olla lastesi hyvinvointi. sinä pystyt puolustamaan itseäsi, pienet lapsesi eivät. tee asialle jotain, ennenkuin on liian myöhäistä. tuskin tahdot omia lapsiasi iltalehden lööppeihin kun jotain ikävää on sattunut?
nimettömän ilmoituksen OMISTA lapsistasi?