Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kushies AIO Kestovaippa.Kokemuksia??anyone??

23.01.2010 |

Olen miettinyt että neljännen lapsen kohdalla haluaisin kokeilla kestoilua mutta haluaisin löytää sen mahdollisimman helpon kestovaipan,

Tuon yllä olevan lisäksi olen katsellut fuzzybunz taskuvaippoja.

Onko kellään kokemuksia näistä??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ihan pienillä, koska rimpulajaloista pissat falskaa. Vastasyntyneellä paras taitaa olla harso+kuorivaippa tai sisävaippa +kuorivaippa.

Vierailija
2/14 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liputetaan Fuzzin nimeen, on olleet meillä kahdella lapsella käytössä. Eivät ole juuri koskaan falskanneet, kestävät käyttöä (kahden lapsen ahkeran käytön jälkeen menis vielä ehkä useammallekin lapselle) ja kuivuvat vielä nopeasti. Plus käytettynäkin vielä niistä saa kivasti rahaa takaisin, jos myy vaikka huutonetissä.

Kushies-AIO:sta ei oo kokemusta, mutta jotkut ovat sanoneet, että on aika muovinen. Ehkä parempiakin AIO:ta on, meillä on esmes tykätty Imse Vimsestä ja Swaddlebeestä.

Sitten kotimaisista Ronja&Roope on kiva, Eemukka siro, muttei mun kokemuksen mukaan ihan niin pitävä. Ja helppoja AIO:ta on tosiaan paljon eri malleja, katso kestovaippainfo. Siellä on kaikkien Suomessa myytävien kestojen esittelyt.

Kokeilkaa ihmeessä kestoilua, vaipat kyllä menee sen muun pyykin ohella ja eipä tarvii raahata kaupasta ja sen jälkeen taas roskia pihan perille;) Mä ite oon nimittäin laiska ja iloinen siitä, mitä vähemmän ylimääräistä raahattavaa kaupasta lasten kanssa...

Ja vauvalle ei tuu turhia kemikaaleja herkkää ihoa vasten vaan ihanan pehmeää kangasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin kestoilu niillä kun olivat niin halpoja, no joo, ihan kamalia muovisia koppuroita jotka eivät mukailleet vauvan kehoa yhtään, meinasin jo lopettaa koko kestoilun, kunnes löysin Bumgeniukset :) eli täältä iso plussa Bumgeniuksille!!!

Vierailija
4/14 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta bumgenius 3.0 oli kaikkein paras.

Vierailija
5/14 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Kushies AIO:t toimivat todella hyvin. Tyttö on nyt 7 kg ja noin 4 kg:sta olemme näitä käyttäneet. Meillä on Fuzzeja 10 kpl Ja Kushies vaippoja 10 kpl ja molemmat toimivat. Kushies kestää toki kaummin kuivua, mutta sehän on AIO, ja kauan kuivuvat Fuzzien imutkin. Tosin meillä on ylimääräisiä imuja Fuzzeihin, ja niillä Fuzzien kuoret kiertävät nopeammin. Nämä vaipat riittävät mainiosti meillä kokopäivä kestoiluun. Öisin käytämme kertiksiä.

Vierailija
6/14 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin sitten käyttöön noi kushies vaipat ja meillä ovat olleet ihan hyvät ja toimivat :)

Nyt tuolla kuopuksella ikää 11kk ja käytössä edelleen kushies vaipat ja lisänä TSI pul taskuvaipat ja blueberry yhdenkoon taskuvaipat :)

Bumgeniukset ja fuzzybunzit ei meille oikein sopineet :(

Vierailija
7/14 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noita Kushies vaippoja 4-10kg-kokoa ja kun vauva oli lähempänä 4kg niin vaippa oli todella kömpelö eikä pidä maitokakkoja sisällä. Isommalle lapselle (lähdempänä 10kg) vaippa toimii ihan ok:sti. Isona miinuksena kuitenkin se, että vaippa tuntuu märkänä märältä. Vaipan puuvillaflanelli taitaa olla samaa materiaalia kuin äitiyspakkauksen Imse Vimset. Olen käyttänyt näitä vaippoja kun odotettavissa on ollut kakat puolen tunnin sisällä :) niin ja rtoisin kun joku tässä aiemmin kirjoitti, niin minun mielestä vaipat kuivavat varsin nopeasti ollakseen aio:ja.

Vierailija
8/14 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kushiesit kesti yhdellä ja fuzzyt lähtivät vielä meiltäkin kiertoon eli olivat ihan ehjiä ja sikäli hyväkuntoisia, että kehtasi antaa.

Kestovaipan kestävyys on mielestäni asian yksi ydinasioista. Sen vuoksi en suosittele Kushiesvaippaa

Vierailija
9/14 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis myynnissä upouus kushies 4-10 kg. Väri sininen jossa helikoptereita yms. mitä maksaisitte?

Vierailija
10/14 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kushies-vaipoista ei ole kokemusta, mutta muutamia eri merkkejä kokeiltuani huomasin, että Bumgeniukset olivat ainoita, joita tuli käytettyä. Meillä toimi parhaiten ne säädettäväkokoiset taskuvaipat, en itse tykännyt käytössä yhtä paljon Bumgeniuksen AIO-vaipoista kuin taskuista.

Meillä Bumgenius-vaipat rupesivat istumaan lapselle hyvin noin 5-6 kg:n paikkeilla ja toimivat edelleen hyvin, nyt lapsi 10,5 kg ja 1 v 5 kk.

Fuzzy-vaipoista olen kuullut hyviä kokemuksia, mutta itseäni ei ole kiinnostanut kokeilla, kun Bumgeniukset ovat olleet niin hyviä.

Vierailija
11/14 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumgenius 3.0:sta ja Fuzzizta. Ihan pienellä Bumgenius toimi paremmin, mutta kun reittä alkaa olla enemmän molemmat ovat olleet hyviä.

Kushiesta en ole kokeillut, mutta ne jotka ovat, valittelevat sen olevan tönkkö ja rapiseva jne. Mutta on niistä joku tylännytkin.

Vierailija
12/14 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin niitä ekalle lapselle, ja miltei jäi käyttämättä. Käytin tokallekin niitä vähän kun olivat niin kalliit ostettaessa, mutta en missään nimessä suosittele!

Ensinnäkin ne on kovat ja muoviset, vauvan pyllyalue hikoilee niissä ja ja vaippaihottumaa. Toiseks niitten vaippojen kuivaus pesun jälkeen vie ikuisuuden. Ja aina jäi epäilys että onkohan ne nyt ihan puhtaat sisältäkin, ne on niin paksuja.

Mä ostin Imse Vimse kuorivaippoja käytettynä, ja se pelasti mun kestoilun. Myöhemmin ostin vielä kuorivaippoja (USAsta, Ebayn kautta, olivat halpoja) ja ne on aivan mahtavia!

Vierailija
14/14 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on paljon tietoa (ehkä vähän liikaakin)...

Itse aloitin kestoilun v. 2002 harsoilla, villahousuilla ja nauhavaipoilla. Sitten ostin Kushieseja, jotka eivät kyllä toimineet. Ne eivät mukaile vauvan/lapsen vartaloa, vaan niihin jää vatsan ja reisien kohdalle "ilmaaukko", josta tulee vuotoja. Kuivuvat myös toooosi hitaasti.

Suosittelen kestovaippalainaamoa, josta saat paketillisen kestoja kotiin vuokralle. Niissä on eri malleja, joita kokeilemalla voit löytää lapsellesi helpoimmin toimivimman systeemin. Jos teillä ei ole käytössänne kuivausrumpua unohda kaikki velourvaipat, ne ovat uutena mitä ihanampia, mutta muuttuvat ilman rumpua koviksi koppuroiksi.

Toinen vaihtoehto on ostaa käytettynä eri malleja ja merkkejä ja kokeilla sitten niitä. Sen sijaan en suosittele ostamaan esim. 10 kpl uutena jotain tiettyä merkkiä heti kättelyssä, koska harmitus voi olla suuri, jos vaipat eivät toimi teillä.

Itse voin lämpimästi suositella seuraavia merkkejä: Fuzzit (näitä meillä on ollu monta kymmentä), Hilivinksis AIO Plus ja harsot+nauhavaippa+villahousut (esim. Babyidean HH Woolit), mutta tämä ei ole helpoin systeemi! Lisäksi jo kävelemään oppineelle Pallero tasku on kiva, kun ei ole haaroista niin leveä. Ja sitten myöhemmin harkkahousuiksi ilman muuta Mannamaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi